Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilrettelegging vs sykmelding - hvor langt går arbeidsgivers plikt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-12, 20:41   #10
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilrettelegging vs sykmelding - hvor langt går arbeidsgivers plikt?

Jeg tenker at det blir så individuelt, avhengig av både person, utdanning, arbeidsoppgaver man vanligvis har og hva som "feiler" vedkommende, at det blir helt umulig å svare generelt på. Og nettopp derfor er ordningen med tilretteleggingssamtaler (eller hva det nå heter) med arbeidstaker, lege og arbeidsgiver til stede så lurt. Det hjelper jo ikke om arbeidstaker eller arbeidsgiver er lite interessert i tilrettelegging, men det er det vel kanskje ingenting som gjør? Å ha med jordmor på disse samtalene høres lurt ut, og burde kanskje vært gjort i større grad i forbindelse med svangerskap?

For meg var det viktigste tilretteleggingstiltaket å få kuttet ut jobbreiser veldig tidlig. Det gjorde meg uforholdsmessig sliten, og gikk ut over energinivået i flere uker etter en reise. Ellers var det lite å gjøre egentlig, jeg trenge rett og slett søvn, så for å få det måtte jeg jo ha gradert sykemelding, eller droppe å se treåringen i våken tilstand på hverdagene (det var naturlig nok ikke aktuelt).

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.