Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Romfolkets situasjon

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-12, 15:28   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romfolkets situasjon

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Også vil jeg gjerne se dokumantasjon på at det er romfolk som er mest forhatt. Forhatt hvor? Av hvem? Det er en enorm gruppe vi snakker om, de er ikke prikk like hele gjengen.

Har du fulgt med i debatten som raser på VG og Dagbladet og dets like? Angående muslimer og romfolk f.eks? Jeg personlig er glad i dokumentasjon, men i denne sammenheng må jeg si at jeg synes det er helt greit å uttale meg om noe jeg synes å se som en tendens uten at jeg synes det er nødvendig med tung forskning som støtte.

Jeg har alltid latt meg opprøre av generell intoleranse og rasisme mot muslimer. Det er forferdelige ord som har falt i den type debatter. Men det jeg har lest av uttalelser om romfolk er virkelig på et annet nivå. Når det er snakk om muslimer så er det "se til helvete å komme seg ut av landet" og man tar avstand til deres religion, og deres påståtte handlinger. (Voldtekter, omskjæring, snylting på rikdommen og trygdesystemet vårt osv.) Når jeg nå har fulgt litt med på debatten om romfolk så synes jeg det har kommet inn en ny dimensjon i rasismen og hatet. Og det er det at romfolk er søppel, og verdiløse i seg selv. På generelt grunnlag. Noen vil også mer enn gjerne vil hjelpe til med å avlive i form av hengning eller andre kreative metoder. Den type argumentasjon har man etter min opplevelse ikke sett i samme grad i forhold til muslimer i offentlig debatt. De må gjerne få leve, men må se til helvete reise hjem.

Jeg har forstått det slik at det ikke er bare jeg som får tanker på foranledningen til jødeutryddelsen tilbake i tankene. Hvor mye har vi lært, og hvor langt har vi kommet?

Sist redigert av Irma : 31-07-12 kl 15:40.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.