Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 00:35   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Eh, ja, og poenget ditt var....? Selvsagt vet jeg at eske ved postsending er nødvendig. Mitt innlegg var stilet til HI, som forventet eske ved kjøp i fysisk butikk også.

At seter må tåle mye også når de er pakket i eske. Det er få påkjenninger butikken kan utsette et sete for som overgår belastningen det utsettes for når det blir sendt i posten.

Det var et apropos til HI om hva et sete må tåle.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:41   #42
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men altså, dette med at et sete er pakket beskyttene i eske, med isopor rundt... Da er det jo beskyttet av isoporen? (for det kan jo ikke sende løst i en pappeske??)

Det er jo fint og flott at vi vet så mye om hvor viktig det er med sikring av barn i bil, men kunnskap kan jo også være til besvær kjenner jeg.

Gammel 01-08-12, 00:45   #43
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Litt vrang var du nok ja. Jeg hadde sikkert himla litt med øynene om du hadde vært kunden foran meg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:46   #44
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber på et sted hvor vi selger bilstoler. Vi har aldri fått beltestoler som har vært pakket i eske med isopor rundt stolen. Beltestolene vi selger, får vi enten pakket to og to i samme pappkasse eller enkeltvis pakket enten i en pappkasse eller i en pose. Det er ikke isopor rundt beltestolen i esken på noen av de vi selger, iallefall.

Vi får våre stoler tilsendt via Tollpost o.l. og ofte sendes de bare pakket i plast. De behandles langt bedre på den type transporter enn f.eks. Posten, så jeg har aldri bekymret meg for om selve transporten kunne skade stolen.

Vi pakker opp alle stoler vi får og setter de i hyllen i butikken. Vi har ikke annet lager enn de stolene som står framme. Det er praktisk umulig å lagre stolene i pappesker. Til det tar pappkassene for stor plass og det er jo som sagt heller ikke alle stoler som kommer i eske.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 00:50   #45
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke du var vrang.

Vi kjøpte beltestol på babyshop, den var pakket ieske.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 01:01   #46
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Brio Zento i nettbutikk, og det var det ikke isopor rundt, bare plast. Det er vel ikke en beltestol, men likevel.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 01:08   #47
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Litt vrang var du nok ja. Jeg hadde sikkert himla litt med øynene om du hadde vært kunden foran meg.

Jeg hadde GARANTERT himlet med øynene...
Riper under og transport i en varebil er ikke nok til å svekke min tiltro til et bilsetes sikkerhet, asså!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:41   #48
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit å forvente at et nytt sete ikke er fullt av riper, så det er kanskje en idé for butikken å tenke over frakten samt oppbevaringen av setet i butikken.

Gammel 01-08-12, 10:49   #49
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk begge mine beltestoler i eske fra Barnas Hus for en drøy måneds tid siden. Når det er sagt, så synes jeg nok det var å være litt i overkant nøye på det akkurat i denne saken, og servicen i butikken var i alle fall ikke noen å klage på. Jeg hadde kanskje bedt om et prisavslag dog.

Gammel 01-08-12, 10:54   #50
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes det er helt greit å forvente at et nytt sete ikke er fullt av riper, så det er kanskje en idé for butikken å tenke over frakten samt oppbevaringen av setet i butikken.

Det er vel produsent og ikke butikk som setter standard for hvordan en vare bør fraktes ut i fra hva det forventes å tåle. Hvis produsent har produsert en skjør vare som må pakkes isopor og ikke tåler å fraktes uten polstring hadde det nok blitt gjort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:58   #51
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok en sjuske, for jeg hadde aldri kommet på å kikke under stolen. Og synes alt som ikke er pakket inn i papp er storveis, for da slipper jeg å fylle opp søppelspannet med det.

Gammel 01-08-12, 11:04   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg fekk tilsendt to bilseter i posten, og dei var ikkje pakka med anna enn papp. Ingen isopor eller øvrig beskyttelse.

Gammel 01-08-12, 12:39   #53
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke at jeg skal bikke over og bli usaklig og dra dette ut av proporsjoner, men hvis man kjøper frukt pg grønnsaker så er det jo de færreste som vil betale full pris for en blomkål med svarte råteflekker, eller en klementin med mugg på skallet?

Det kan godt hende en beltestol tåler røff behandling uten at det går utover sikkerheten for barnet i trafikken, og det kan hende det er helt normalt at beltestoler oppbevares og fraktes slik at riper kommer, og at det ikke spiller noen rolle. Det vil jo isåfall være bra, ettersom det tydeligvis er mye rart som skjer med endel beltestoler i frakt, og det ville jo vært kjedelig om mange foreldre kjører rundt i god tro om at ungene er sikret på best mulig vis, uten at de er det.

Men jeg forventer altså at et sete SER nytt ut når jeg kjøper det nytt, og svarene dama kom med i går i butikken var såpass på kanten av hva jeg klarte å svelge med tanke på inntrykket jeg fikk av hva denne beltestolen kan ha vært utsatt for.

Sevicen i butikken har jeg vel egentlig aldri klagd over, greit nok at man får tilbud om pengene tilbake, enda bedre at sjefen gikk med på å betille nytt fra produsent, og ringe meg i forkant av leveranse så jeg kan hente setet FØR det blir utsatt for hva_har_du.
For poenget er jo at jeg trenger en ny beltestol,og VIL ha den typen jeg har bestilt.

Menb sånn på toppen og tampen av alt vet jeg jo at jeg også kan være en kunde som stiller høye krav enkelte ganger. :selvinnsikt:
Forøvrig var jeg svært roligog hyggelig og vennlig mot personalet, og når første ansatte gikki forsvar så det sang og ble både teit og usaklig når hun svarte, så roet jeg det ned flere ganger, og presiserte for henne at det ikke var noe jeg beskyldte henen personlig for, og at jeg ønsket å få en løsning på saken: ny beltestol som ser ny ut.

Gammel 01-08-12, 12:51   #54
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Skal du dra det ut av proporsjoner får du jo sørge for at det er sammenlignbart da... Muggen klementin er ødelagt og uspiselig, ergo ville jeg ikke kjøpt den. Boks med mais som var bulket men hel er fullt spiselig, ergo ville jeg kjøpt den.

Beltestol med riper på undersiden ville jeg kjøpt. Hull i trekk eller ødelagt isopor ville gjort at jeg ikke kjøpte det.

Når du spør får du svar.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:56   #55
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Skal du dra det ut av proporsjoner får du jo sørge for at det er sammenlignbart da... Muggen klementin er ødelagt og uspiselig, ergo ville jeg ikke kjøpt den. Boks med mais som var bulket men hel er fullt spiselig, ergo ville jeg kjøpt den.

Beltestol med riper på undersiden ville jeg kjøpt. Hull i trekk eller ødelagt isopor ville gjort at jeg ikke kjøpte det.

Når du spør får du svar.

:drar det videre ut av proporsjoner:
En bulket maisboks er da bare embalasje for noe annet som er inni!
Plasten på (under beltestolen) er jo ikke embalasje.

Gammel 01-08-12, 13:02   #56
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er fortsatt en bedre sammenlikning enn din, men det blir litt epler og pærer.

Men du får jo nøyaktig det du ønsker så det spiller vel ingen rolle om andre syns du er litt vrang? (Kverulering i tråden gjør jo ikke det inntrykket mindre. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:02   #57
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror snaut stolene kommer seg fra fabrikken uten litt riper under altså ...

Gammel 01-08-12, 13:06   #58
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Altså, dette med riper under stolen er vel knapt til å unngå. Jeg er veldig påpasselig med å fare fint med bilstoler, men likevel kommer det riper under beltestolene. F.eks når de taes ut av bilen når den skal støvsuges, settes forsiktig ved siden av bilen for så å settes inn igjen umiddelbart, eller når en reservestol står på flisene i gangen på vei inn eller ut av bilen.

Men har man forårsaket ripene selv så vet man jo med mye mer sikkerhet hva stolen har blitt utsatt for, hva som forårsaket disse ripene.
Grove riper/hakk under og på siden uten at jeg vet hva som har forårsaket de var grobunnen til min usikkerhet, i kombi med at jeg forventet et nytt sete som ser nytt ut når det hentes i butikk.

Men jeg kjenner at jeg egentlig ikke akter å dra det ut i det uendelige, ikkenoe mer enn hva jeg har gjort allerede i denne tråden, så jeg får bare leve med at jeg i endels øyne er en vrang kunde.

Gammel 01-08-12, 13:09   #59
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og poenget til Robyn er vel også at riper under stolen faktisk ikke forringer stolene egenskaper, på samme måte som en bulket maisboks ikke forringer innholdet.

For meg virker det som om du har noen hull i bilsikringskunnskapen og dermed henger deg opp i uvesentligheter. Bilsikring er veldig viktig, uten tvil, men det går an å ha et litt mer pragmatisk forhold til det enn det du fremviser her.

Gammel 01-08-12, 13:10   #60
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først var det riper, og nå er det hakk?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.