Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 13:12   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp av beltestol- vrang kunde?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel produsent og ikke butikk som setter standard for hvordan en vare bør fraktes ut i fra hva det forventes å tåle. Hvis produsent har produsert en skjør vare som må pakkes isopor og ikke tåler å fraktes uten polstring hadde det nok blitt gjort.

Butikken har også et ansvar her, for varene de får. Men klart, hvis ikke butikken evner å ta vare på produktene de får levert selv, stiller sikkert ikke kvalitetssikring fra produsenter og leverenadører spesielt høyt på lista heller.

Jeg snakker heller ikke om skjøre ting, men at nye, ubrukte ting skal se nettopp nye og ubrukte ut når kunden får dem.

Gammel 01-08-12, 13:55   #62
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvordan VET man at ikke isoporen inni beltestolen, som faktisk er en del av det som gjør at barnet beskyttes ved et krasj, ikke har fått seg skadelige støt da, når undersiden har så grove riper at det er vanskelig å skillemellom hakk og riper? Og ansatt omtrent innrømmer at disse beltestolene sannsynligvis får endel juling i frakt?
Det så virkelig ikke pent ut på undersiden, og hvor finner man sikker informasjon om beltestolene faktisk tåler så røff behandling da, uten at det går utover sikkerheten? Siden noen tydelig har så veldig mye mer kunnskap om hva som er greit og ikke tar jeg gjerne imot tips til hvor man finner ut av sånt.

Kverulering eller ikke, i såfall er jeg ikke den eneste her nå.

Gammel 01-08-12, 14:03   #63
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Men hvordan VET man at ikke isoporen inni beltestolen, som faktisk er en del av det som gjør at barnet beskyttes ved et krasj, ikke har fått seg skadelige støt da, når undersiden har så grove riper at det er vanskelig å skillemellom hakk og riper? Og ansatt omtrent innrømmer at disse beltestolene sannsynligvis får endel juling i frakt?
Det så virkelig ikke pent ut på undersiden, og hvor finner man sikker informasjon om beltestolene faktisk tåler så røff behandling da, uten at det går utover sikkerheten? Siden noen tydelig har så veldig mye mer kunnskap om hva som er greit og ikke tar jeg gjerne imot tips til hvor man finner ut av sånt.

Kverulering eller ikke, i såfall er jeg ikke den eneste her nå.

Hadde ikke stolene tålt transport av den typen så hadde de ikke blitt godkjent transportert på den måten fra produsenten sin side. Og når flere her, som åpenbart jobber i bransjen, sier at stoler generelt sett blir transportert på den måten som din stol ble transportert på, minus beskyttelse mot riper, så betyr det at stolen er designet for å tåle såpass.

Og når du kommer med 25 km/t argumentet ditt så påpeker flere med meg at det er stor forskjell på litt røff behandling under transport og en kollisjon med såpass høy impact som det som er grensen. Og jeg er villig til å vedde ganske mye på at grensen som er satt har en rimelig stor sikkerhetsmargin, sånn at det reelle tallet er nok høyere.

Ville jeg personlig foretrukket en stol uten riper? Jepp. Hadde jeg giddet kranglet og gjort meg vrang i butikken? Nope. Grunnen: Det ville kun vært estetikken og ikke sikkerheten som plaget meg.

Gammel 01-08-12, 15:13   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Riper UNDER setet har ikke så veldig mye praktisk betydning for estetikken heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:57   #65
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg jobber på et sted hvor vi selger bilstoler. Vi har aldri fått beltestoler som har vært pakket i eske med isopor rundt stolen. Beltestolene vi selger, får vi enten pakket to og to i samme pappkasse eller enkeltvis pakket enten i en pappkasse eller i en pose. Det er ikke isopor rundt beltestolen i esken på noen av de vi selger, iallefall.

Vi får våre stoler tilsendt via Tollpost o.l. og ofte sendes de bare pakket i plast. De behandles langt bedre på den type transporter enn f.eks. Posten, så jeg har aldri bekymret meg for om selve transporten kunne skade stolen.

Vi pakker opp alle stoler vi får og setter de i hyllen i butikken. Vi har ikke annet lager enn de stolene som står framme. Det er praktisk umulig å lagre stolene i pappesker. Til det tar pappkassene for stor plass og det er jo som sagt heller ikke alle stoler som kommer i eske.

MIN utheving. Må bare kommentere, for godt dere har god erfaring med Tollpost. De kom dog på døra her med en stor pakke til meg, fordelt i mange småpakker. Og takk og lov at det ikke var porselen, for jeg var med bak i bilen for å hjelpe denne stakkars karen med å finne varene mine. Han ville nemlig gi meg bildekk... Han kastet pakker rundt og var slett ikke forsiktig. Mitt lå selvfølgelig i bunnen... Pakkene dekket kun et lite stykke på gulvet i bilen og jeg kan tenke meg hvordan de får sleng på seg under frakt....

Kjøper jeg noe nytt forventer jeg at det skal se nytt ut.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:38   #66
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp av beltestol - vrang kunde?

Vi hadde et barnesete der isoporen knakk inni, man merket det godt. Ingen tvil om at den delen måtte byttes. Hakk eller riper under hadde jeg krevd avslag i prisen for.

Har kjøpt mange seter, ingen har kommet i esker, men har vært hele og fine likevel.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.