Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Folk som ikke har barn vet likevel best

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 23:06   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Folk som ikke har barn vet likevel best

For å snu litt på det. Det verste jeg viste som barnløs, og fortsatt, er folk som sier: "Bare vent til du får barn selv." Uansett hva det var man hadde en mening om ang. oppdragelse. Nå har jeg en datter og har ikke svelget noen kameler ennå. Nå sier de: "Bare vent til du får to barn.". For nå har de flere barn selv. Så jeg venter spent på hva som skal skje når toer'n kommer.

Man kan ha fornuftige meninger selv om man ikke har barn.

Gammel 04-10-06, 23:34   #2
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Akkurat det er jeg slett ikke sikker på.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:39   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Akkurat det er jeg slett ikke sikker på.

Fornuftige meninger om barn da, hvis du skal flisespikke.

Gammel 05-10-06, 09:48   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å snu litt på det. Det verste jeg viste som barnløs, og fortsatt, er folk som sier: "Bare vent til du får barn selv." Uansett hva det var man hadde en mening om ang. oppdragelse. Nå har jeg en datter og har ikke svelget noen kameler ennå. Nå sier de: "Bare vent til du får to barn.". For nå har de flere barn selv. Så jeg venter spent på hva som skal skje når toer'n kommer.

Når toern kommer, sier de: "Bare vent til de blir større, da skal du få se på kamelsvelging. Nå har du jo bare en søt treåring og en liten baby!" :erfaren:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:02   #5
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Når toern kommer, sier de: "Bare vent til de blir større, da skal du få se på kamelsvelging. Nå har du jo bare en søt treåring og en liten baby!" :erfaren:

Og når toern har kommet, og heller ikke er utpreget vanskelig, sier de: "Ja, men, tenk å ha tre" (Har nær familie med tre, hva skal jeg si, "vanskelige" barn...)

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 11:23   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt enig i dette. Jeg har en haug med yngre søsken, og kunne en del ting om unger og oppdragelse, tips og triks lenge før jeg fikk barn. Jeg har måttet spise velsignet få kameler og har strevet lite. Lille er en veldig veldig grei unge i matveien, hun liker det meste, hun.

Jeg hadde ikke så dramatisk andre meninger om det å ha og oppdra barn før jeg fikk barn heller.

Presentasjon, positiv holdning, god smak på maten osv er kjempeviktig. Tvang i forbindelse med mat er utrolig lite lurt. Min mor forteller 50 år etter om å måtte sitte ved bordet i timesvis, fordi man ikke orket å spise opp etter å ha fått ben i halsen osv. Da blir man giret på fisk :not:

Mat skal være kos, lystbetont og smake godt. Og man skal ikke tillegge ungene sine lyster og ulyster. Allikevel må man resepektere at barn er forskjellige og har ulike preferanser.

Som him hadde jeg egentlig ikke så mange positive forventninger til det å ha barn (jeg visste en del om barn og visste at de ikke er små søte sovedukker hele tiden), så jeg synes det er greiere enn jeg trodde.

Gammel 05-10-06, 11:35   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Denne diskusjonen minner meg om et restaurantbesøk i sommer. Vi var en stor gjeng, blant annet oss og en barnefamilie til, som hadde bestilt paella. Da maten kom på bordet satt de andre foreldrene og stirret på maten og diskuterte over hodet på ungene. "Skal de få noe annet? Det er jo reker her, og skjell, og mye forskjellig krydder." Det endte selvfølgelig med at ungene selv sa at de ikke ville ha, og de fikk hver sin tallerken med pommes frites i stedet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.