|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Drømmer
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg leste at Den nasjonale støttegruppa var fornøyd, men ser at noen av foreldrene ikke er fornøyd. Selv synes jeg godt de kunne ventet litt til med å presentere planene.. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Nei mener jeg og det av hensyn til de som opplevde tragiedien og alle de etterlatte. Jeg synes det er nærmest groteskt og svært lite inkluderende å mene at alle skal kunne klare å "ta øya tilbake". Utøya er ei lita øy og ufattelig mange mennesker ble henrettet der. Det er ikke noe man bare "legger bak seg og går videre med" og forventer at alle skal kunne klare. Sist redigert av Lisa : 07-09-12 kl 21:38. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?
Jeg er på linje med deg her. Og da jeg så tegningene syntes jeg det så ut som en fin balanse, både med minnested og leirsted.
|
|
|
#104 |
|
This is normal!
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synes tegningene med lyssetting og "stemning" så ut som Jehovas Vitners brosjyrer. Det manglet bare noen løver og lam.
Sist redigert av noen : 07-09-12 kl 22:29. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synes tegningene og planene virker litt merkelige, kanskje litt preget av at man skal lage noe veldig flott og har fått penger man føler man må bruke.
|
|
|
#106 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Ingenting er noensinne greit for alle. Og det er vel faktisk langt fra noe flertall som er så aktivt imot. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Jeg syns ikke man skal bygge campingplass eller festlokale der Auschwitz står igjen som et minne om massedrap i dag. Selv ikke nå, mange tiår etter. Og jeg syns ikke det er greit å etablere Utøya igjen som et sted for latter og glede. Jeg vet ikke om det er greit i fremtiden, men så tidlig som dette så er det rett og slett hensynsløst. |
|
|
|
#108 |
|
Multitaskingmaniac
|
Jeg mener det er ganske stor forskjell på Auschwitz som jo ble bygget som en fangeleir/utryddningsleir og Utøya som har vært et leirsted for ungdom i flere tiår.
|
|
|
#109 |
|
Pauset
Det er mer enn en liten forskjell på Auschwitz og Utøya. Du snakker om en så uhorvelig mye større skala at det ikke går å tenke på. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#111 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synest en bør frede øya i vertfall 10 år og så tatt en ny vurdering da. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?.....
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:53. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Pauset
Jeg har ikke kalt dem for terrorister. I Utøyatilfellet er det ABB som er terroristen men han når målet sitt om han stopper den tradisjonen. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
This is normal!
|
Åstaulykken er noe helt annet enn det som skjedde 22/7. En forferdelig ulykke som fortsatt preger mange familier, men jeg skjønner ikke hvor du vil med sammenlikningen din.
|
|
|
|
#116 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg er helt på linje med deg, sf. Fikk dessverre ikke prikket deg.
Jeg synes det er upassende å begynne å kverulere på skalaforskjell mellom Auschwitz og Utøya. Det foregikk en bestialsk slakt i stor skala der. Om det døde 30 eller 3000 er i så måte uinteressant.
|
|
|
#117 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg syns det er for tidlig, og skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å ta en avgjørelse så tidlig etter 22.7. Her tror jeg AUF hadde tjent på å høre på ekspertene.
|
|
|
|
#118 |
|
Ekvilist
|
Hvor tar du dette fra, egentlig?
|
|
|
#119 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Dette er et vanskelig tema og jeg vet ikke helt hvor jeg står. Men kjenner på at det er for tidlig å presentere idylliske bilder/planer fra utøya. |
|
|
|
![]() |
|
|