Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Er du blitt kalt "pen" noen gang?
ja, flere ganger 193 86,16%
ja, en gang eller to 16 7,14%
nei, og det bryr meg heller ikke 4 1,79%
nei, og det er faktisk litt sårt 7 3,13%
ostepølse 4 1,79%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 11:02   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Nei, jeg holder fast ved at jeg ikke er pen i tradisjonell forstand. Men jeg kan se at jeg lett skiller meg ut i en mengde, og at det å være halvasiatisk gir meg trekk som ikke går igjen hos så mange andre. Hvis jeg er pen, så må det være på japansk animé-vis. Jeg ser i grunn litt pussig sammensatt ut.

Gammel 09-09-12, 11:03   #62
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte vel ikke at jeg var pen da jeg var ung før jeg ikke lenger var det. Ung altså. Jeg er fortsatt ganske fornøyd, 50 år og tre barn tatt i betraktning.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:04   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffen, jeg har ikke dårlig selvtillit, altså. That'd be the day. Men pen er altså ikke min greie. Og jeg responderer mye bedre på komplimenter som treffer bedre på min oppfatning av min sterke sider.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:05   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok dessverre litt dårlig selvtillit på mange måter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:05   #65
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Er det så fælt å synes at man er pen selv, forresten? Det var da veldig mye «jeg er helt alminnelig» og «jeg ser det ikke selv» her?

Nei, det syns jeg ikke. Men muligens litt kleint om man selv sier man syns man er pen og så er det ingen som er enig?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:07   #66
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Føler for presisere- jeg vet at jeg ikke er pen, jeg har nemlig speil.
Men det plager meg egentlig ikke, har vokst opp i skyggen av smellvakre modellsøstre, og da blir man omtalt mer som "sjarmerende og snill".
Og det er i grunnen helt greit.

Men jeg sier veldig ofte til ungene mine at de er pene, for det er de faktisk.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:10   #67
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har nok dessverre litt dårlig selvtillit på mange måter.

Men du er definitivt en av de peneste jeg vet om.

Jeg er ikke sosialisert som pen jente i det hele tatt, så jeg noterer meg utseendekomplimenter under kategorien «artig». Jeg liker selvsagt mye bedre komplimenter av typen «Du er uunnværlig for vår virksomhet, vær så snill å jobbe litt for oss.» Eller at folk ler av morsomhetene mine. Det er jo det aller beste.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:13   #68
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Menn med promille teller ikke.

Hvorfor ikke? Jeg slenger rundt meg med komplimenter hvis jeg drikker litt for mye. De teller de komplimentene, altså.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Nei, det syns jeg ikke. Men muligens litt kleint om man selv sier man syns man er pen og så er det ingen som er enig?

Næsj. Hvorfor det? Det er mye jeg syns er pent som andre ikke syns er pent. Hadde det omhandlet meg, så hadde jo ikke det gjort det noe kleinere for meg.
Men det kleine ville jo ligget i at noen snakker pent om seg selv. Det er det mange som syns er kleint.
Rare folk.

Gammel 09-09-12, 11:14   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vokste opp som en av de erklært mindre pene jentene i klassen (man hadde da lister), og det var sårt. Det er deilig å ha passert 30, og være helt komfortabel med å ikke være en av de pene. Jeg kan være klok og morsom, og jeg skulle ønske jeg visste at det ville slå bedre an etterhvert, da jeg var 10 år.

Gammel 09-09-12, 11:17   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke selv at jeg er pen, men jeg er heller ikke misfornøyd med ansiktet mitt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:19   #71
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvorfor ikke? Jeg slenger rundt meg med komplimenter hvis jeg drikker litt for mye. De teller de komplimentene, altså.

For meg teller de ikke. Jeg er litt redd for menn med promille.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:20   #72
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er litt ubehagelig at jeg selv synes jeg er ganske pen. Jeg er livredd for at jeg tar feil.

Gammel 09-09-12, 11:24   #73
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd for å ta feil i det hele tatt. (Hva skulle egentlig skje?) Jeg tror jo at penhet er en veldig lite objektiv ting, og at folk som fører seg som om de var pene, fort blir oppfattet som pene også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:30   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elise: man kan jo ikke ta feil. Om man syns man er pen, så syns man jo det.

Om de andre ikke er enig, så gjør jo ikke det noen forskjell.

Jeg selv liker meg selv veldig godt.
Men jeg tenker ikke på meg selv som pen.

Gammel 09-09-12, 11:30   #75
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, men nesten utelukkende når jeg har sminket meg endel. Er en grå og kjedelig mus til daglig, eller helt normal igrunn. Men når jeg sminker meg blir jeg ganske mange hakk penere.

Jeg også. Sminke og krøller i håret og vips - en helt annen (pen) dame.
Men jeg vet jo at jeg ikke egentlig er pen, men at jeg kan velge å være det hvis jeg bare tar noen 'grep'.
Jeg kan også være pen på bilder. Er ganske fotogen.

(Menn med promille teller også i forhold til komplimenter. Alt teller. Når man har hatt som utgangspunkt at man var usynlig og ikke-eksisterende, så velger jeg å ta alle positive ting med meg. Blir barnslig smigret av komplimenter. )

Sist redigert av Dronningen : 09-09-12 kl 11:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 11:30   #76
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen min sier det stadig vekk. Jeg har en litt annerledes oppfatning, men øver meg på å ikke la det bety mye. Det går stadig bedre.

Pen for meg er lik klassisk vakker, a la Grace Kelly. Der er ikke jeg, for å si det sånn.

Gammel 09-09-12, 11:31   #77
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det siste året har jeg lagt om livsstilen, og jeg ser mye bedre ut enn før. Jeg så helt ok ut før også, men typisk litt kraftig småbarnsmor. Nå får jeg stadig høre at jeg ser fantastisk ut. Jeg er ikke helt sikker på om det betyr at man oppfatter meg som pen.

Gammel 09-09-12, 11:33   #78
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hehe, jeg også. Helt latterlig, og det sier jeg til henne. Mine døtre er veldig pene etter rent objektive standarder og jeg synes det er mer enn greit å si til dem og om dem at de er skikkelig skjønne.

Hun er redd de skal tro de ER noe, og jeg har sagt at er det noe jeg ønsker, så er det jenter som tror de ER noe. Min mor tror at dersom man tror man ER noe så er man nødvendigvis slem mot andre og hever seg på andres bekostning. Og at verden, som er svart hvit og full av enkle kategorier, består av følgende ligninger: Pen = dum, pen = slem, selvsikker = slem osv.

Det er jo helt typisk for den generasjonen. Min datter er veldig pen, og det får hun høre av både meg og andre. Jeg håper virkelig hun slipper å kaste bort energi på å være misfornøyd med seg selv.

Gammel 09-09-12, 11:37   #79
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Flerer ganger.

Gammel 09-09-12, 11:40   #80
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Der jeg kommer fra så bruker man veldig sjelden ordet pen. Jeg bruker det lite selv også. Fin er mye mer naturlig å si, men enig med flere her at det blir ikke helt det samme. Jeg bruker pen kanskje mer om klassisk skjønnhet, mens fin er et positivt uttrykk som jeg kan bruke om mye annet også. Sier ikke pen kjole, pent sminket, pene sko for eksempel. Da bruker jeg alltid ordet fin. Jeg har nok sjeldent blitt kalt pen, men mannen gjør det da. Han er generelt flinkere på komplimenter enn det jeg er.

Da jeg var yngre (sånn type tenårene) så ønsket jeg veldig mye å være penere, men det var nok spes fordi jeg var mye sammen med de skikkelige omsverma jentene og var nok litt misunnelig. Nå synes jeg at jeg er fin nok. Det er godt det også.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.