Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 21:07   #181
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener dere at dere må være to for å finne på noe med barna?

Eg trur vi som er aleineforeldre kan underskrive på at en ikkje må det på nokon som helst måte. Eg har i alle fall hatt med mine aleine på feriar, bilferiar, svømmehallen, fotballkamper, opplevelsesparkar, badestranda, fjellturar og så videre i massevis. Vi har til og med hatt heimeferie i to veker. Det er jo hektisk, men eg trur det har veldig mykje med vane og forventingar å gjere.

Gammel 11-09-12, 21:18   #182
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg trur vi som er aleineforeldre kan underskrive på at en ikkje må det på nokon som helst måte. Eg har i alle fall hatt med mine aleine på feriar, bilferiar, svømmehallen, fotballkamper, opplevelsesparkar, badestranda, fjellturar og så videre i massevis. Vi har til og med hatt heimeferie i to veker. Det er jo hektisk, men eg trur det har veldig mykje med vane og forventingar å gjere.

Nettopp.

Gammel 11-09-12, 22:05   #183
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid trivdes med å gjøre ting alene sammen med barna. Selvfølgelig ikke bare det, men det er da virkelig hyggelig det også. Det høres leit ut at en dag alene med barna er en "ødelagt dag".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:31   #184
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har alltid trivdes med å gjøre ting alene sammen med barna. Selvfølgelig ikke bare det, men det er da virkelig hyggelig det også. Det høres leit ut at en dag alene med barna er en "ødelagt dag".

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 22:32   #185
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg får heller ikke bonus men svarte på hvordfan det hadde vøært om vi hadde hatt det.

Om vi er på ferie og mannen må jobbe, så hadde nok litt av dagen blitt ødelagt, men det er fordi jeg har en kropp som ikke fungerer som den skal, før den sluttet å fungere var det helt greit å være alene med poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 15:07   #186
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vel ikke så veldig rart at det er forskjell på "torsdag i neste uke må jeg inn på kontoret igjen, så da er du alene, da kan du ta bilen og dra til stranden, kanskje?" og "svarte, ja, jeg vet vi sitter i en leilighet i Barcelona og det var meningen at vi skulle fly videre til fænsi fantastisk sted, men jeg må jobbe i dag likevel - vet ikke hvor lenge, kanskje en time, kanskje hele dagen, du får bare ta med deg ungene ut og finne på noe selv om de er 1, 3, 6 og 9 og litt halvsyke og det er 40 grader ute - jeg må ha det stille her for jeg sitter i TC med Tokyo."

Sånn for å ta ytterpunktene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 15:19   #187
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det forskjell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 15:23   #188
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Når mannen min jobbar ekstra så går pengane inn i familiepotten. Han veit at det blir meirarbeid for meg og at me ikkje kjem oss nokon plass ( han tar bilen ) og han tapar kvalitetstid saman med ungane sjølv. Så derfor går pengane tilbake til familien.

Gammel 14-09-12, 15:24   #189
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi har alltid vært det. Jeg sier ikke at vi MÅ være det, og om den ene er syk eller må jobbe, så kan den andre fint finne på å gjøre noe med barna, men vi foretrekker å være sammen alle sammen.

Samme her. Nå har jo min yngste ekstra behov som gjør han mer krevende, og jeg må forberede meg litt mentalt skal jeg være alene med han. Å være alene med han kan gå greit, men ikke noe jeg vil kalle "ferie" i alle fall, da jeg som regel er helt utslitt etterpå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 18:35   #190
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Særlig at mannens ekstrautbetalinger ikke skulle kommet oss andre til gode også.

De er knyttet til at han er bortreist, gjerne over helg.

Å være alene med ungene, enten det er hverdag eller helg, er ok. Jeg synes det er kjekkest om vi er alle sammen, og det finnes et tak på hvor ofte jeg ville vært villig til å være alene med de, men vi er ikke der nå.

Jeg skjønner godt at det oppleves kjipt om partneren avbryter ferien for å jobbe, men jeg har aldri skjønt meg på friske foreldre som sier at det er så fælt med f.eks planleggingsdager, "for da må de være alene med ungene". Åtte timer alene med egne barn, hvor slitsomt kan det egentlig være?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:21   #191
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig slitsomt når man har barn som ikke har normal sosial oppførsel. Å korrigere og korrigere og korrigere i det offentlige rom i time etter time mens folk stirrer ER utmattende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:40   #192
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har barn som ikke er mer krevende enn vanlig. Likevel synes jeg det er mye mer pes å være alene med dem enn å være sammen hele familien. Bare det å kunne gå på do uten at det hyles og mases utenfor døren, eller få to minutter i fred til å lese avisen eller kunne lage mat uten å ha vesla på hoften hele tiden.

Gammel 14-09-12, 20:40   #193
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Åtte timer alene med egne barn, hvor slitsomt kan det egentlig være?

Jeg vet at det er litt feil å si det, men likevel: Når man er barnløs, ufrivillig sådan, så høres det ut om en ønskedrøm.

Gammel 15-09-12, 00:03   #194
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Åtte timer alene med egne barn, hvor slitsomt kan det egentlig være?

Jeg kjenner at det nok henger sammen med hvor mye søvn man får, sånn til vanlig...

Jeg har vært tobarnsmor i nærmere ett år (og uten å sove særlig bra). Jeg innrømmer mer enn gjerne at det først er nå nylig jeg slutta med å grue meg til å være aleine med begge. Det har muligens enn sammenheng med at mine to ikke har vært spesielt begeistra for hverandre, så svært mye tid går til å avverge blåmerker, bittskader og hva annet de nå måtte få for seg å klemme inn hvert tiende minutt.

Mannen får bonus. Han pleier som oftest å gi litt til meg og bruke resten på noe vi trenger og noe han ønsker seg. I det siste har det vært oppussing av et rom han skal bruke til sin hobby, men det øker jo verdien på vårt felles hus. Om han bruker mesteparten av de pengene på noe han ønsker seg, så synes jeg uansett det er greit. Han bruker ikke mye på seg sjøl ellers, nemlig. Men ja, det er klart en ulempe for meg når han er borte flere dager i strekk i forbindelse med jobb.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.