|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?
Jeg siterer Rine, foruten det med ekser ettersom jeg bor minst 50 mil unna alle ekser og ikke går på dem så ofte. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Mother of Dragons
|
Mange menn som gjør det også. Spesielt om det er en samtale som er viktig: intervju, samtale med sjef, samtale med noen de er forelsket i etc
|
|
|
#44 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jeg gjør ofte dette ja. Jeg føler alltid jeg sier teite ting, og jeg føler jeg prater for mye om meg selv og mine. Jeg kan tenke på en samtale i flere dager rett og slett. Det er svært plagsomt. Mye av dette bunner nok i at jeg har så dårlig selvtillit at jeg rett og slett føler selv at alt jeg sier og gjør er galt. Og tenker for mye på hva andre mener om dette.
|
|
|
|
#45 |
|
Textrovert
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Ja, hele tiden. Og jeg ender stort sett opp med å tenke:
|
|
|
#46 |
|
Erfaren nok
|
Mye
|
|
|
#47 |
|
Helt konge
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jepp. En god del av de samtalene jeg har på jobb blir analysert, plukket fra hverandre og satt sammen igjen opp til flere ganger. Det hjelper to medveiledere/terapeuter og en psykolog meg med. Det er svært nyttig, og tidvis slitsomt. Heldigvis fører det til utvikling. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jeg må bare spørre siden jeg ikke er sånn selv, type født sånn... Tenker dere like mye på og analyserer det motparten sier? Det hender jo jeg kommer på ting i etterkant, men da sender jeg en sms, mail, ringer etc, eller tar det ved neste korsvei.
|
|
|
#49 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
#50 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Noen samtaler blir veldig morsomme i etterkant, forresten. Er plaget med fonetisk hukommelse, og i type "ubehagelige samtaler" ... øh. Jeg må legge på litt støy for ikke å kverne dem om og om igjen. Men morsomme, ja
|
|
|
#51 |
|
heimføing
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Æsj, ja. Men jeg har blitt bedre. Det tar alt for mye tid og skaper unødvendig ergrelse
|
|
|
|
#53 |
|
Rockesøster
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jeg er en enkel sjel som sjelden analyserer dsamtaler i etterkant. Sagt er sagt, liksom. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
når du har vært på besøk hos sånne som kom på etterpå at de glemte å tilby kaffe? |
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Nei, så å si aldri. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Tidsklemma
|
Det er fryktelig slitsomt noen ganger. Og hvorfor? Ingen anelse. Noen ganger så går bare noen samtaler på repeat.
|
|
|
|
#58 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Nei, ikke i det hele tatt. Gjorde det plagsomt mye før, og har kanskje gått litt langt andre veien nå.
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jeg gjør det fordi det er sånn jeg virker. Jeg analyserer alt mulig. Det er ikke spesielt nevrotisk, jeg ligger ikke (vanligvis) oppe om kvelden og gremmer meg eller noe sånt, men jeg har analysemodus nesten permanent på.
|
|
|
#60 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Analyserer du samtaler i etterkant?Jeg gjøre det ofte. Jeg analyserer det den andre sa fordi jeg ikke alltid får med meg det som sies mellom linjene. Da kan jeg daske meg selv litt i pannen etterpå, eller jeg lurer på om det lå noe mer under.
|
![]() |
|
|