|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!
Sykkelsko er kjipern når man f.eks. velter i det man har satt fast ene skoen og skal til gå på sykkelen og velter mot den siden man sitter fast på. Eller når man 300m senere girer feil i oppoverbakke og ikke har sjans i havet å få skoene løs fra pedalen.
![]() |
#2 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øh..muligens dumt spørsmål, men hvordan får du skoene til å sitte fast på pedalene? Jeg har enda tilgode å få det til...Så nesten for meg litt borrelåsaktige ting her..??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sykkelskoene har en metalldings under, som festes i motsvarende metalldings på pedalen. Man må ha egne sykkelsko og pedaler beregnet for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!Skummelt å høre. Godt det gikk bra med deg Mim.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
Du må ha ordentlige sykkelsko, og egne pedaler /evt. kombipedaler. Da er det en metalldings under skoen som klikkes fast i pedalen, og man må vri foten av med hælen vendt utover for å komme løs. Man kan jo også kjøpe slike fester som man kan bruke hvilke som helst sko i, slike man tråkker inni. Da sitter man ikke helt fast.
Kjøp kombipedaler, så du kan bruke både med og uten sykkelsko. Det ER mye bedre å sykle med sykkelsko, man sykler mer riktig og får mer kraft i tråkkene. Man må regne med å gå på snørra til å begynne med, men det blir bedre med tiden sies det.
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
Når jeg nå skal begynne å jobbe igjen har jeg en 2 km lang bakke jeg skal opp (den føles ihvertfall så lang) og jeg innbiller meg at det er lettere med sykkelsko. Kanskje jeg skal la være å skifte ut pedalene mine allikevel da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|