Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 13:04   #41
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Missa: Jeg er litt stiv i halsmuskulaturen på venstre side, fra kjeven og ned til kragebeinet. Og jeg har litt vondt i tinningen på venstre side. Er det uforenlig med å jobbe til 1900 i dag? Jeg er ikke kvalm eller svimmel, men kjenner jo at jeg har fått en smell. Men jeg har ikke tid til å gå hjem. I hvertfall ikke hvis det ikke er noe farlig.

Gammel 12-04-07, 13:05   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

J
Men kræsjen din må ha vært en utrolig skremmende opplevelse.
Bra det gikk bra med huet - hva med ansiktet?

Det var så vidt at nesetippen touchet asfalten, skyggen på hjelmen tok av for smellen.

Gammel 12-04-07, 13:25   #43
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Godt det gikk bra, men du må da kjenne smellene andre steder?*pyse*
Jeg har blitt ekstremt pysete etter at jeg fikk barn, så her er hjelmen på de få gangene jeg sykler. Jeg tror faktisk jeg skal unne på meg en ny nå når jeg har kjøpt meg gelepute og faktisk klarer korte sykkelturer. 10 åringen fikk inndradd sykkelen i fjor etter at jeg ferska ham to ganger uten hjem. Han ødelegger jo sveisen.

Gammel 12-04-07, 13:32   #44
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke farlig. Du kan ikke gjøre deg verre på noen måte så lenge du har en rolig jobb (ikke profesjonell fribryter o.l.) og ikke var bevisstløs etter smellen. For det går jeg ut fra at du ikke var?

Du har nok fått en muskelstrekk i nakken da du traff bakken og sikkert en trøkk fra hjelmens innside. Disse smertene kan godt øke på de neste dagene, det er helt normalt. Ta liberalt med smertestillende (anbefaler feks Ibux 400-600 mg inntil x 3), det demper hevelse og smerter og hjelper deg å beholde bevegeligheten i nakken. så slipper du å stivne ytterligere.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:35   #45
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man blir nødvendigvis ganske mørbanket av en slik smell :erfaren: Men så lenge du ikke var borte, hodet fungerer og det kun er kroppen som verker, så kan du vel fortsatt jobbe som planlagt ville jeg tro. Jeg hadde i alle fall full arbeidsdag forrige gang jeg gikk på en (sykkel) smell. Var temmelig gul og blå, hadde et par skrubbsår her og der, og var veldig, veldig glad for at jeg hadde på meg en skinnjakke som tålte en skikkelig støyt (og skjønte hvorfor motorsyklister bruker skinn).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:36   #46
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen bra du skal til meg i helgen, Mim. Jeg har et lite lager med Ibux 600 og paralgin forte etter tannhistorien min. Det funker sikkert veldig bra sammen med øl og vin.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:37   #47
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott at dette gikk så bra!

Jeg har hatt et heller ublidt møte med asfalten selv en gang; hadde nettopp skiftet forbrems, og den virket overraskende godt... Jeg hadde bare så vidt fått satt meg på sykkelen utenfor huset hjemme, var på vei ned en bakke og klemte til på forbremsen av gammel vane. Landet på haken, svimte av, knuste en tann og måtte sy en del sting i ansiktet. Hadde ikke hjelm på (for jeg skulle jo bare rett nedi bakken...) - men det hadde forsåvidt ikke spilt noen rolle, siden jeg landet på haken.

Nå bruker jeg (nesten) alltid hjelm - og det som er litt vittig, er at hver gang jeg vurderer å sykle to kvartaler uten, dukker spørsmålet jeg fikk på legevakten den gangen opp; "Brukte du hjelm?" Vil aldri bli stilt det spørsmålet en gang til og måtte svare benektende på det.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:39   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Stikker på narvesen og kjøper noen Ibux. Jeg var ikke det minste bevisstløs, bare veldig overrasket.

gaia: sambo jobbet tidligere en del på akutten på et herværende sykehus, og de får inn en del motorsyklister, særlig om våren. Et par av disse idiotene var ikledd olajakker og olabukser. Det "vakre" da er at alle bomullssfibrene liksom gnis fas i såret og det blir aldri helt fint igjen, uansett. Så skinn og andre sterke materialer er et poeng. Ser jeg har fått en liten rift i Goretex-jakken min på brystet , så jeg har nok vært nedi med brystet også i svalestupet mitt.

Gammel 12-04-07, 13:40   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jammen bra du skal til meg i helgen, Mim. Jeg har et lite lager med Ibux 600 og paralgin forte etter tannhistorien min. Det funker sikkert veldig bra sammen med øl og vin.

God stemning!

Gammel 12-04-07, 13:48   #50
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godt at du hadde hjelm med tanke på hodet ditt og at det endte så bra tross alt, asfalt er hardt å møte i en trynings.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:53   #51
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er så heldige som har vår egen forumlege.

Gammel 12-04-07, 13:54   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Har du ordentlige syklesko? :misunnelig:

Sykkelsko er kjipern når man f.eks. velter i det man har satt fast ene skoen og skal til gå på sykkelen og velter mot den siden man sitter fast på. Eller når man 300m senere girer feil i oppoverbakke og ikke har sjans i havet å få skoene løs fra pedalen.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

nei, bare gulljoggesko. Egentlig glad jeg ikke har sykkelsko, for de hadde jeg neppe rukket å hekte ut av pedalene og da hadde jeg fått sykkelen over meg.

Sykkelsko er best til spinning. Da står sykkelen fast og man velter ikke.

:fortsatt blå på knærne etter årets første sykkeltur med nye sykkelsko og pedaler:

Gammel 12-04-07, 13:56   #53
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

gaia: sambo jobbet tidligere en del på akutten på et herværende sykehus, og de får inn en del motorsyklister, særlig om våren. Et par av disse idiotene var ikledd olajakker og olabukser. Det "vakre" da er at alle bomullssfibrene liksom gnis fas i såret og det blir aldri helt fint igjen, uansett. Så skinn og andre sterke materialer er et poeng. Ser jeg har fått en liten rift i Goretex-jakken min på brystet , så jeg har nok vært nedi med brystet også i svalestupet mitt.

:grøss: Jeg ser det for meg... Det jeg VIRKELIG ikke skjønner er de idiotene som kjører i shorts. Da hjelper det liksom ikke så mye om man har på seg hjelm hvis det smeller i 50 kmt.

Jeg vet om minst en motorsyklist som ble reddet fra å få virkelig store skader av skinndressen sin.

Uansett - hjelm er et poeng!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:00   #54
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi er så heldige som har vår egen forumlege.

Ja, det har jeg tenkt på mer enn en gang!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:22   #55
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ja, det har jeg tenkt på mer enn en gang!

Ja, og ikke bare en, men flere!

Gammel 12-04-07, 14:23   #56
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Ja, og ikke bare en, men flere!

Vi er priviligerte

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:27   #57
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Gulp.
Jeg må innrømme jeg tenkte på det et par ganger når jeg suste av gårde i skjørt på scooteren min i Oslo. Ikke særlig deilig å tryne da i 50 kmt. Uff. Godt jeg har lagt fra meg hele scooterkjøringen.

Mim: God bedring. Håper du ikke blir verre i nakke osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:31   #58
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt du brukte hjelm Mim, sånn at du fortsatt er hel og pen og smart.

Og så må du få deg ny hjelm. Jeg tenkte en slik:

Gammel 12-04-07, 15:31   #59
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sykkelsko er kjipern når man f.eks. velter i det man har satt fast ene skoen og skal til gå på sykkelen og velter mot den siden man sitter fast på. Eller når man 300m senere girer feil i oppoverbakke og ikke har sjans i havet å få skoene løs fra pedalen.
:

Øh..muligens dumt spørsmål, men hvordan får du skoene til å sitte fast på pedalene? Jeg har enda tilgode å få det til...Så nesten for meg litt borrelåsaktige ting her..???

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:34   #60
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sykkelsko er best til spinning. Da står sykkelen fast og man velter ikke.

:fortsatt blå på knærne etter årets første sykkeltur med nye sykkelsko og pedaler:

Når jeg nå skal begynne å jobbe igjen har jeg en 2 km lang bakke jeg skal opp (den føles ihvertfall så lang) og jeg innbiller meg at det er lettere med sykkelsko. Kanskje jeg skal la være å skifte ut pedalene mine allikevel da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.