Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Breiviks barndom - av offentlig interesse eller ikke?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 00:39   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Breiviks barndom - av offentlig interesse eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes all informasjon om den mannen, som kan belyse hvordan han ble som han ble, er av offentlighetens interesse.

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg tenker at å se på bakgrunnen til ekstremkriminelle alltid er relevant og av samfunnsmessig interesse. Så også her.

Noe av det jeg tenker man - kanskje - kan lære noe om, er omsorgssvikt som ikke innebærer verken fysisk vold eller rus i særlig grad. Emosjonell omsorgssvikt og hva det gjør med unger.

Enig med damene over meg - og må si at jeg savnet mer informasjon og/eller fokus på dette i rettsaken. Bakgrunnen hans er relevant, oppveksten hans er neppe unik, og dette kan vi lære mye av. Både de som jobber i barnevernet - og de som ikke gjør det men mener at all graving i andres privatliv er unødvendig og krenkende. Noen ganger burde man gravd mer - og som Shute nevner - noen ganger er det utrolig vanskelig å vite hva man ser etter.

Jeg skal lese boken.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.