Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 10:41   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, det synes jeg ikke. Men jeg synes at hvis man ikke trives med katolisisme må det da være bedre å gå over til en religion som passer bedre for en selv, enn å prøve å forandre religionen.

Jeg syns det har litt med respekt for de andre å gjøre. Hvis millioner av mennesker er fornøyd med religionen, og jeg ikke er det, bør da alle de andre forandre seg for å tilfredsstille meg? Eller bør jeg heller finne en religion som passer for meg?

Sånn som Nabbe, hvis jeg ikke har misforstått helt, som er vokst opp med kristendom, og har valgt å konvertere til islam. Det er da mye mer renhårig å gjøre det, enn å forlange at kristendommen og den norske kirke skal tilpasse seg til det akkurat hun tror på.

Du forenkler jo problemstillingen totalt. Så lenge religion ofte henger tett sammen kultur er det problemstillinger som alltid bør belyses, debatteres og gjøres noe med for at mange skal få det bedre. Det gjelder f.eks undertrykte kvinner i forskjellige religioner, fordi menn bruker religionen som et våpen for å beholde sitt mannsdominerte samfunn. De samfunnene regjererer både i smått og stort(altså innenfor nasjoner, men også små lokale samfunn og i familiene).
Jeg kjøper aldeles ikke din kyniske holdning om at man bare kan melde seg ut av det man ikke liker, det fungerer ikke slik i praksis. Mange har ikke den valgmuligheten reelt sett.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.