Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Nei, du synes vel kristendommen bør praktiseres på samme måte nå som den ble i middelalderen, og at de som var imot heksebrenning heller burde funnet seg en annen religion heller enn å prøve å få slutt på det
Det er vel ikke snakk om å forandre islam, bare om å endre de holdningene enkelte misbruker koranen for å underbygge, fordi det er moment i den som kan tolkes på flere måter.
Nei, det synes jeg ikke. Men jeg synes at hvis man ikke trives med katolisisme må det da være bedre å gå over til en religion som passer bedre for en selv, enn å prøve å forandre religionen.
Jeg syns det har litt med respekt for de andre å gjøre. Hvis millioner av mennesker er fornøyd med religionen, og jeg ikke er det, bør da alle de andre forandre seg for å tilfredsstille meg? Eller bør jeg heller finne en religion som passer for meg?
Sånn som Nabbe, hvis jeg ikke har misforstått helt, som er vokst opp med kristendom, og har valgt å konvertere til islam. Det er da mye mer renhårig å gjøre det, enn å forlange at kristendommen og den norske kirke skal tilpasse seg til det akkurat hun tror på.
|