|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagen
Jeg kjenner meg ikke igjen i dette, hverken fra barnehage eller skole. Det er mulig at det er slik i noen områder/bydeler/miljøer, men jeg kan virkelig ikke si at jeg synes vi har det sånn her.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjenner meg heller ikke igjen i dette.
![]() |
#4 |
trøtt
|
Ja, det handler om høflighet. Det handler også om å være en god rollemodell for barnet.
Jeg kjenner meg heldigvis ikke noe særlig igjen i dette jeg heller, men jeg har kollegaer som har fortalt om episoder med foreldre i barnehagen hvor jeg lurer på hvor disse foreldrene har gjort av sin sunne fornuft. Eks. Når man som forelder kan skjelle ut en ansatt i barnehagen i sitt barns påhør klokken fem over syv om morgenen (i en barnehage som åpner klokken syv) fordi vedkommende er misfornøyd med måkingen frem til avdelingen lurer jeg virkelig på hvor vedkommende forelder har gjort av både folkevett og høflighet. Andre har opplevd å få grov kjeft av den ene av et foreldrepar ved henting for å har fulgt den beskjeden den andre av foreldreparet ga på morgenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenHer hilser vi og sier hadet og tuller og tøyser litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|