|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenFinnes det foreldre som tar med seg barna og går uten å si i fra? Det er jo ikke det smarteste de gjør. Dersom de ansatte i barnehagen blir vant til at enkelte foreldre henter uten å si i fra så kan det jo være at de blir litt for avslappet på det og så skjer det en dag at ungen stikker av og de ikke slår alarm fordi de tror at barnet sikkert er blitt hentet av en av foreldrene.
![]() |
#2 |
godt brukt
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenVi roper og hoier hallo og hadet, og i det hele tatt er vi sikkert en irriterende støyende familie. I tillegg jobber vi i nærheten begge to, så det kan hende vi tropper opp begge to for å hente, ja av og til bestemoren i tillegg. Vi tar opp halve plassen i garderoben og irriterer sikkert alle andre.
Men seriøst. Det er nok en tendens i samfunnet dessverre. Jeg liker godt det man har innført i småskolen til min niese. De håndhilser og ser læreren i øynene hver morgen. Jeg tror også at det kan være lurt å innføre lignende regler i barnehagen. Ikke håndhilsning. Men legge inn et "opplæringsopplegg" på hvordan hilse osv. for barna. Dette tror jeg nemlig ikke alle lærer hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ustabil
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagen
Jeg er vel av typen "passiv hilser" tror jeg. For jeg sier hei til alle jeg møter, men leter ikke for å finne noen å si hei til. Derfor har det faktisk hendt at vi både har levert og hentet uten å snakke med noen, av den enkle grunn at det noen ganger virker som om det ikke finnes voksne i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
Men hva skal jeg gjøre da? Bryte meg inn på personalets toaletter eller lete meg fram til personalrommet? Nei, de får sørge for å være der! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sikkert veldig lurt å ta opp dette på foreldresamtale. Jeg hadde ikke godtatt at 30 unger leker ute og du ikke finner personale hverken ute hos dem eller inne. At alle ansatte sitter på do eller skifter på unger samtidig ser jeg på som ganske usannsynlig.
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagen[quote=bina;346501]Jeg er vel av typen "passiv hilser" tror jeg. For jeg sier hei til alle jeg møter, men leter ikke for å finne noen å si hei til. Derfor har det faktisk hendt at vi både har levert og hentet uten å snakke med noen, av den enkle grunn at det noen ganger virker som om det ikke finnes voksne i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenI vår barnehage hilses det - både hei og hadet. Ikke bare foreldre til barnehagepersonell, men også foreldrene imellom og til andre ansatte i barnehagen. Slik synes jeg det bør være.
![]() |
#9 |
trøtt
|
Jo, det synes jeg så absolutt at det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenJeg hilser på andre foreldre, barna og de ansatte i barnehagen når vi henter og leverer.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenBina: Jeg blir også kjempesjokkert av at barna er uten tilsyn! Det går da ikke an! Hva gjør dere for å bedre dette? Det kan da ikke være lov heller?
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenVi hilser når vi kommer, både på de ansatte og de andre foreldrene og barna vi møter.
![]() |
#13 |
Ustabil
|
Når det gjelder hvorvidt det er lov så aner jeg ikke. Alltid når vi spør i ettertid så var det "et enkelttilfelle" og skyldes ett eller annet viktig. Forholdsvis ofte (alt for ofte syns jeg) så er bemanningen alt for lav, f.eks en voksen som passer på to avdelinger helt alene. Dette skyldes oftest sykefravær og vikarmangel (budsjett oppbrukt..) Ved henting har det normalt vært forklart med at de bare var en eller to voksne til stede, og at den ene måtte hjelpe en som hadde slått seg og den andre hadde pause eller noe i den dur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenAssisterende rektor på min arbeidsplass hilser aldri. Mange nyansatte har lurt på hva galt de har gjort siden han ikke hilser. For meg er det normal og vanlig folkeskikk å hilse på de man møter enten det er i barnehagen eller på jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenVi tar oss god tid både ved henting og levering. Vi hilser alltid på personalet og på foreldre, og slår gjerne av en prat både på morgenen og ettermiddagen. Veldig koselig å ha slik fin kontakt synes jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagenJeg er en hilser. Følger alltid helt inn og hjelper han å finne en plass ved frokostbordet. Slår av en prat med de ansatte og tar meg tid til å snakke med de ungene som vil si noen ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|