Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

35-timersuke for barnefamilier

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 14:33   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 35-timersuke for barnefamilier

Det som alltid forundrer meg med disse diskusjonene er som med så mye annet, - lever vi helt i et virkelighetsfjernt vakuum her i Norge fra resten av Europa? Vi er så ufattelig privilegerte med kort arbeidsuke og gode rettigheter i forhold til andre land i Europa. Men enda vil vi ha færre timer på jobb.

6 timer? Seriøst? Skal arbeidslivet kanskje sidestilles med en skoledag? Jeg synes det er helt på trynet.

Vi er definitivt er annerledeslandet på nesten alle mulige måter men vi er jo tross alt del av en global verden der vi må konkurrere og produsere varer og tjenester i økende konkurranse med andre.

En annen ting vi må huske på er at selv om de på papiret også kanskje har 37.5 timers arbeidsdag i andre land er det etablert "kultur" for at folk jobber massevis av gratis overtid (som f.eks i UK og Polen). Det har vi takk og pris ikke i Norge.

Det finnes vel knapt en gruppe i samfunnet som har så mange goder som barnefamilier i Norge. Dette er det bred politisk enighet om og jeg priser meg stadig over hvor heldig jeg er som er mor i dette landet.

Sist redigert av Lisa : 15-10-12 kl 15:10.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.