Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 16:44   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nå synes jeg du er litt naiv, Mave. Da jeg bodde i (høy)blokk i Bergen slarvet de eldre damene (som hadde bodd i blokka fra den var ny på 50-tallet) ganske så mye om alenemoren i 9. etasje. De slarvet om alt fra hvor mye/lite klær ungen hadde på seg, hvor ofte og hvem hun hadde på besøk (da "herrebesøk") og om hvor godt hun egentlig tok seg av barnet. Jeg kunne desverre ikke unngå å få det med meg da de slarvet ved postkassen og i heisen.

Jeg tror også det er viktig det Fnatten sier, eksempler, erfaringer og samfunn eldes i tråd med tiden. Jeg bør derfor legge til at mitt blokkslarveeksempel er 14 år gammelt.

Nei, jeg er ikke spesielt naiv. Det jeg derimot vet er at i min blokk bor det tre alenemødre, en småbarnsfamilie, to par uten barn og en hel drøss eldre mennesker. Ganske variert, altså. Jeg vet også at stort sett alle hilser blidt og smiler, at de eldre damene kommenterer hvor fine barna er, (alle barna, ikke bare mine), at naboer hjelper hverandre med lemping eller barnepass, og at det ikke er noen skuling.

At du tror at det er på samme måte i min blokk som du opplevde for lenge siden i en annen blokk i en annen by, betyr vel bare at du har fordommer mot byblokker?

Jeg har aldri påstått at det ikke er sladring eller andre negative ting ved bysamfunn. Jeg protesterer mot at erfaringene noen av oss har med bygdedyret blir bagatellisert som "fordommer", og at det derfor kun eksisterer i vårt hode.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.