Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 16:07   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ingen bagatelliserer erfaringene dine, men jeg synes ikke de er representative for alle bygder. Og jeg tror de hyggelige menneskene i blokken din også kan prate ondsinnet bak ryggen din. Om de er den type mennesket. Noe man ikke vet før man har tilbragt litt tid med dem og åpnet opp for mer enn dagligdagse fraser.
Ellers er vel eksemplene våre like gamle? Det er jo en stund siden du var 16 og bodde det.

Jeg gjentar - jeg har ikke sagt at de er representative for alle bygder. Og ja, det er en stund siden jeg var 16, men det var også kun et eksempel. Etter at jeg var fire, femogtjue kuttet jeg alle bånd til bygda og har så godt som aldri vært der, og snakker aldri med noen derfra. Frem til da var det jevnlige tilfeller. Det er ikke så lenge siden jeg var 25.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Selv om folk smiler og hilser, så betyr jo ikke det at de ikke tisker og hvisker av den grunn. Både i by og bygd.

Eh. Nei. Men det er fortsatt en i det minste marginal forsjell på å bli skult på, og å bli smilt til og hilst på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 16:12   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eh. Nei. Men det er fortsatt en i det minste marginal forsjell på å bli skult på, og å bli smilt til og hilst på.

Ja, det er klart. Et smil får en jo til å føle seg mer velkommen, jeg tenker bare at ift de som skuler så vet man iallefall hva man får. Hvordan de er. Det er lite å lure på. Men nå har jeg aldri opplevd skuling knyttet opp i mot slike ting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 18:29   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bor nokså midt i byen. Jeg kan ikke si at vi ikke sladrer her, det hender vi kommenterer litt ekstreme ting som kan involvere tilkalling av politi midt på natta og sånn. Eller at vi kommenterer hvem som skal flytte, og om noen har møtt de nyinnflyttede ennå. Det er imidlertid aldri noe slikt som jeg bare ser på film, av typen "har du hørt, fru Nilsen er smelt på tjukka igjen, også mannen hennes som har vært på sjøen hele sommeren.." og sånn. Finnes det slik sladder i virkeligheten egentlig? (Eller jo, jeg har vel opplevd den type sladder andre steder enn hjemstedet mitt, som går på spekulasjoner omkring graviditeter og sånn).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.