Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?
Har ikke noe svar på HI, men Missa kom inn på noe som jeg har fundert endel på siste tiden. Særlig nå som vi nærmer oss jul. Vi har ikke veldig kravstore barn, men jeg kjenner at grensen min for en akseptable pris på julegave stadig flyttes, likeledes mannen sin. Plutselig diskuterer vi iPad til begge barn, så kan de jo få de skiene de egentlig trenger utenom. Det er jo ikke så dyrt for en skipakke liksom. Men det er jo det, det er kjempemye penger! Ja, også trenger eldste kanskje ny mobil eller (?), da får vel far her oppgradere til iPhone 5 da, så får hun hans 4s. For et utstyr de har etter hvert. De har PC, MAC og mobil som virker begge to, pluss, pluss, pluss..
Vi har satt oss ned å retenkt alt sammen. Så nå blir det mest sannsynlig slalomski m/ tilbehør til begge (de ønsker seg det), og ikke noe av det andre. Og det er mer enn nok. Vi voksne er i ferd med å legge lista veldig høyt her, og det er en utvikling jeg ser hos veldig mange av våre venner også. Det er vel ikke nødvendigvis barna som presser på dette, men de får jo vanene innarbeidet.
(Utfra det du forteller Katta, så synes jeg helt klart du kan kjøpe en av de modellene du nevner til sønnen din, så dette har ikke noe med deg å gjøre altså! Jeg tenker høyt utfra vår situasjon.)
|