|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47
Og da går det i kutyme og the do's and don'ts i bursdagsselskaper? Hvilke selskapsfeller man lett kan gå i, og hvordan man skal unngå disse? Hvordan være den perfekte vert/vertinne osv
|
|
|
#82 |
|
guru advisor
|
Sist redigert av Minerva : 25-11-12 kl 17:39. Årsak: skriver fra mobil. Gaah! |
|
|
|
|
|
#83 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Minerva:
Poden skal ha fire kompiser på overnattingsbursdag neste helg, og da må de sove i stuen, for han har heller ikke plass til mer enn maks to gjester på rommet sitt. Mannen og jeg får heller sitte på soverommet den kvelden, eller legge oss samtidig som ungene.
|
|
|
#85 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Kursdager, du. Jeg ser en lang rekke uutforskede temabursdager i dette: |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Vi har hatt to feiringer. En for skolepenger og en for andre venner. Frei, kino, lekeland el.lig. er en god løsning om man ikke orker å ha det hjemme. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Her hadde jeg invitert de 3-4 hun faktisk leker med privat dvs. gitt invitasjon utenom skoletiden og invitert de som er viktige for henne i vennekretsen.
|
|
|
#90 |
|
Sviiisj!!
|
Det er sikkert ikke umulig å leie Andreas Wahl til å underholde i bursdagen..?
|
|
|
#91 |
|
Helt konge
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg kjenner jeg blir kjerringa mot strømmen. Er det slik at du er "frynsete" om dagen så synes jeg ikke du skal avholde to feiringer, det er jo dobbelt så mye arbeid og dermed dobbelt så mye tid med forberedelser, selve feiringen og opprydding. Jeg tror jeg ville ha hatt en så liten feiring som mulig med kun de aller nermeste vennene fra skole og fritid. Bursdager er en viktig sosial arena, men det er ikke det eneste barns utvikling og psykiske helse avhenger av. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Dårlig husmor
|
Apropos den siste. Gaven fra mine svigerforeldre til min 40 årsdag var en bok om hvordan man kunne lage morsomme naturfagseksperimenter i barnebursdager. Når man tar med at jeg ikke er naturfagslærer og at mine barn er så store at vi snart er ferdig med de store bursdagsselskapene, så må den komme i kategorien rare presanger. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Skolepenger til bursdagsfeiring altså?! |
|
|
|
|
|
#94 |
|
guru advisor
|
Veldig sant. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Og for å svare på hovedinnlegget. Jeg synes ikke nødvendigvis at man "bør" tåle en stor feiring. Går det ikke, så går det ikke og i et sånt tilfelle ville jeg ikke hatt dårlig samvittghet for stillferdig å invitere de to-tre beste venninnene fra klassen og noen ekstra venner og hatt et lite selskap. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå er mannen min realist han også, men jeg tror ikke helt at han klarer å underholde 18 unger over lang tid med å snakke om fysikk. Våre unger underholdes av foredragene hans, men vår erfaring er at det som funker fint med våre unger ikke nødvendigvis fungerer like bra med ungenes venner. Vi avholdt kinobursdag i fjor, og jeg var veldig overrasket over hvor lite kinovant en del av jentene var. Men i år vil de være et år eldre, så kanskje det hjelper.
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Et år så vet jeg at min niese (som har bursdag to uker før jul) tok med seg de beste venninnene på Peppe's og spiste pizza. De pusset opp huset, så det var uaktuelt å ha en haug av jenter hjemme. Kan du gjøre noe slikt, Tjorven, med kun noen få?
|
|
|
#98 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Vi har heldigvis penger nok til å avholde bursdag eksternt hvis vi ønsker det. Jeg synes bare det var veldig stressende å ha med 14 unger på kino i fjor. Opplegget var supert, og det var godt med alt man slapp å gjøre i stand og man kunne dra hjem igjen til det rotete huset sitt. Men jeg blir stressa av alle som skal på do, mister 3D-brillene (for 3. gang), klager over A som ikke vil leke med henne, B som synes at vi går altfor fort når vi skal komme oss dit, ikke liker maten, allergikere, de som skal ha halalmat, de som blir redd på kino, de som begynner å vandre rundt, de som søler alt popcornet sitt utover gulvet og forlanger å få nytt .... og ikke minst; jeg som blir så fryktelig, fryktelig streng og dermed ikke liker meg selv. Andre takler sikkert sånt på strak arm, men jeg takler svært lite på strak arm for tiden.
|
|
|
|
#99 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Da ville jeg heller gått for lekeland eller liknende. Der klarer såpass store barn seg, etter min erfaring, stort sett selv, og jeg vil anta at arrangøren fikser mat. Eventuelt kan dere ha med kake(r). Det er ihvretfall den mest avslappende bursdagsfeiringen vi har hatt så langt (for vår del), og må sånn sett være midt i blinken dersom man ikke orker tanken på stort selskap hjemme. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Har bare lest 1/3 av tråden. Jeg synes det er arrogant å mene noe om hva andre bør klare. |
|
|
|
![]() |
|
|