Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 17:23   #81
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg liker å ha kursdager hjemme fir å bli kjent med ungene, lære meg navn og tilbringe litt tid med dem.

Og da går det i kutyme og the do's and don'ts i bursdagsselskaper? Hvilke selskapsfeller man lett kan gå i, og hvordan man skal unngå disse? Hvordan være den perfekte vert/vertinne osv

Gammel 25-11-12, 17:32   #82
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Nettopp, bare å melde seg på!

Men med det avsnittet ser det ut som om vi arrangerer kursdager, jeg mener Bursdager, for de voksnes skyld. Vi løper ikke rundt og blander oss i alt, altså. : forsikrer: Men prøver å få det til å bli hyggelig.

Sist redigert av Minerva : 25-11-12 kl 17:39. Årsak: skriver fra mobil. Gaah!
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 17:37   #83
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-11-12, 17:44   #84
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minerva:

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi kan ikke ha flere på overnatting. I så fall må de sove på stua, så det er ikke aktuelt. Det var uansett bare en anekdote og ikke spesielt relatert til bursdagsspørsmålet.

Poden skal ha fire kompiser på overnattingsbursdag neste helg, og da må de sove i stuen, for han har heller ikke plass til mer enn maks to gjester på rommet sitt. Mannen og jeg får heller sitte på soverommet den kvelden, eller legge oss samtidig som ungene. Men det er jo også bare en anekdote og ikke til hjelp for å svare på spørsmålet ditt.

Gammel 25-11-12, 17:45   #85
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kursdager, du. Jeg ser en lang rekke uutforskede temabursdager i dette:
Engelsk-bursdag, med gloseprøve
Gym-bursdag. Cooper-testen før og etter bløtkake
Kjemi-bursdag. Vi eksperimenterer med krutt og setter fyr på kjøkkengardinene

Den siste hadde det forresten trolig gått an å få omsetning på, i alle fall hos seksåringen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 18:11   #86
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Stakkars stakkars lærerunge.

Gammel 25-11-12, 18:13   #87
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Og den litt overivrige musikkmor, som inviteter til blokkfløyte-kursdag.

Gammel 25-11-12, 20:14   #88
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt to feiringer. En for skolepenger og en for andre venner. Frei, kino, lekeland el.lig. er en god løsning om man ikke orker å ha det hjemme.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:17   #89
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her hadde jeg invitert de 3-4 hun faktisk leker med privat dvs. gitt invitasjon utenom skoletiden og invitert de som er viktige for henne i vennekretsen.

Vi har samme dillemma nå med 10-åringen og han ber 4 kompiser fra klassen privat uten å ha med lapper på skolen, og 3 gode venner som går på andre skoler.

Gammel 25-11-12, 21:18   #90
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den siste hadde det forresten trolig gått an å få omsetning på, i alle fall hos seksåringen.

Det er sikkert ikke umulig å leie Andreas Wahl til å underholde i bursdagen..?

Jeg var i en barnehagebursdag hvor foreldrene lagde is ved hjelp av flytende nitrogen, mens vi satt i en ring rundt og så på. Det barndomsminnet sitter spikra, for å si det sånn!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:27   #91
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir kjerringa mot strømmen. Er det slik at du er "frynsete" om dagen så synes jeg ikke du skal avholde to feiringer, det er jo dobbelt så mye arbeid og dermed dobbelt så mye tid med forberedelser, selve feiringen og opprydding. Jeg tror jeg ville ha hatt en så liten feiring som mulig med kun de aller nermeste vennene fra skole og fritid. Bursdager er en viktig sosial arena, men det er ikke det eneste barns utvikling og psykiske helse avhenger av.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:28   #92
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Apropos den siste. Gaven fra mine svigerforeldre til min 40 årsdag var en bok om hvordan man kunne lage morsomme naturfagseksperimenter i barnebursdager. Når man tar med at jeg ikke er naturfagslærer og at mine barn er så store at vi snart er ferdig med de store bursdagsselskapene, så må den komme i kategorien rare presanger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:34   #93
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Vi har hatt to feiringer. En for skolepenger og en for andre venner. Frei, kino, lekeland el.lig. er en god løsning om man ikke orker å ha det hjemme.

Skolepenger til bursdagsfeiring altså?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:40   #94
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner jeg blir kjerringa mot strømmen. Er det slik at du er "frynsete" om dagen så synes jeg ikke du skal avholde to feiringer, det er jo dobbelt så mye arbeid og dermed dobbelt så mye tid med forberedelser, selve feiringen og opprydding. Jeg tror jeg ville ha hatt en så liten feiring som mulig med kun de aller nermeste vennene fra skole og fritid. Bursdager er en viktig sosial arena, men det er ikke det eneste barns utvikling og psykiske helse avhenger av.

Veldig sant.

Jeg er så imponert over dere som inviterer til overnattingsbursdag. Jeg tror heller jeg ville hatt 60 barn i selskap 3 timer, enn 4 barn på overnatting. :dårlig på nattevåk:

Gammel 25-11-12, 21:52   #95
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for å svare på hovedinnlegget. Jeg synes ikke nødvendigvis at man "bør" tåle en stor feiring. Går det ikke, så går det ikke og i et sånt tilfelle ville jeg ikke hatt dårlig samvittghet for stillferdig å invitere de to-tre beste venninnene fra klassen og noen ekstra venner og hatt et lite selskap.

Ellers så har vi hatt kinobursdag en gang og det var ikke skrekkelig dyrt og veldig enkelt for oss. Vi måtte ha med kake, men ellers var alt organisert og greit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:53   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er sikkert ikke umulig å leie Andreas Wahl til å underholde i bursdagen..?

Nå er mannen min realist han også, men jeg tror ikke helt at han klarer å underholde 18 unger over lang tid med å snakke om fysikk. Våre unger underholdes av foredragene hans, men vår erfaring er at det som funker fint med våre unger ikke nødvendigvis fungerer like bra med ungenes venner. Vi avholdt kinobursdag i fjor, og jeg var veldig overrasket over hvor lite kinovant en del av jentene var. Men i år vil de være et år eldre, så kanskje det hjelper.

Det er ingen jenter i klassen som har bursdag særlig nær snuppa. Tror det er godt over en måned til den neste (jentebursdagene i klassen har klumpet seg sammen i desember og mai). Hadde det vært det, så hadde vi garantert slått det sammen. Det fordeler både kostnad og foreldreansvar.

Jeg har fremdeles god tid på å tenke for hun har ikke bursdag før i slutten av januar, men desember forsvinner av seg selv og i januar er jeg veldig opptatt.

Gammel 25-11-12, 21:54   #97
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Et år så vet jeg at min niese (som har bursdag to uker før jul) tok med seg de beste venninnene på Peppe's og spiste pizza. De pusset opp huset, så det var uaktuelt å ha en haug av jenter hjemme. Kan du gjøre noe slikt, Tjorven, med kun noen få?

Gammel 25-11-12, 22:01   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har heldigvis penger nok til å avholde bursdag eksternt hvis vi ønsker det. Jeg synes bare det var veldig stressende å ha med 14 unger på kino i fjor. Opplegget var supert, og det var godt med alt man slapp å gjøre i stand og man kunne dra hjem igjen til det rotete huset sitt. Men jeg blir stressa av alle som skal på do, mister 3D-brillene (for 3. gang), klager over A som ikke vil leke med henne, B som synes at vi går altfor fort når vi skal komme oss dit, ikke liker maten, allergikere, de som skal ha halalmat, de som blir redd på kino, de som begynner å vandre rundt, de som søler alt popcornet sitt utover gulvet og forlanger å få nytt .... og ikke minst; jeg som blir så fryktelig, fryktelig streng og dermed ikke liker meg selv. Andre takler sikkert sånt på strak arm, men jeg takler svært lite på strak arm for tiden.

Gammel 25-11-12, 22:16   #99
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har heldigvis penger nok til å avholde bursdag eksternt hvis vi ønsker det. Jeg synes bare det var veldig stressende å ha med 14 unger på kino i fjor. Opplegget var supert, og det var godt med alt man slapp å gjøre i stand og man kunne dra hjem igjen til det rotete huset sitt. Men jeg blir stressa av alle som skal på do, mister 3D-brillene (for 3. gang), klager over A som ikke vil leke med henne, B som synes at vi går altfor fort når vi skal komme oss dit, ikke liker maten, allergikere, de som skal ha halalmat, de som blir redd på kino, de som begynner å vandre rundt, de som søler alt popcornet sitt utover gulvet og forlanger å få nytt .... og ikke minst; jeg som blir så fryktelig, fryktelig streng og dermed ikke liker meg selv. Andre takler sikkert sånt på strak arm, men jeg takler svært lite på strak arm for tiden.

Da ville jeg heller gått for lekeland eller liknende. Der klarer såpass store barn seg, etter min erfaring, stort sett selv, og jeg vil anta at arrangøren fikser mat. Eventuelt kan dere ha med kake(r). Det er ihvretfall den mest avslappende bursdagsfeiringen vi har hatt så langt (for vår del), og må sånn sett være midt i blinken dersom man ikke orker tanken på stort selskap hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 22:25   #100
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare lest 1/3 av tråden. Jeg synes det er arrogant å mene noe om hva andre bør klare.

Jeg synes likevel at det er mest inkluderende å invitere alle når de er så små, og da hadde jeg prøvd å låne et alternativt lokale. Jeg vet at det ikke alltid er lett, men ofte finnes det bydelshus etc som leies ut rimelig.

Vi jobber begge på skoler, og vi pleier å ha bursdag i enten gymsal eller på skolekjøkken (ungene lager maten selv, enkelt og stas). Nå er både mannen min og jeg vant til å håndtere store barnegrupper, men jeg vet alt om å være utmattet, og jeg hadde aldri gjort dette hjemme. Vi har hatt 45 gjester i et bydelshus en gang. Det var en åtteårsdag. På min sønns skole har de ikke klasser, og det var derfor umulig (for oss) å gjøre det på en annen måte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.