Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 17:26   #461
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg reagerer på to ting ved denne tråden.

Det ene er grafsingen i hvem bloggeren er og utlevering av info gravet frem på facebook som går langt i å identifisere bloggeren. Greit at det er mulig å gjøre det ut fra opplysningene som foreligger akkurat nå, men dette er åpent forum, svært søkbart på google og jeg syns det er ufint og blir litt flau på forumets vegne.

Det andre jeg reagerer på, og som jeg syns er gjennomgående i lignende tråder, er hvor ivrige mange er etter å bagatellisere menneskene som utleverer fattigdommen sin situasjon. Samt å forklare fattigdommen med at de ikke gjør sånne flotte, kloke og gjennomtenkte valg som en selv gjør. Og hvor viktig det virker å få fortalt at hver enkelt må ta ansvar for egne feil. Å være fattig i Norge er ikke som å være fattig i et land med mange fattige. Det syns jeg i grunnen denne diskusjonen, og andre lignende diskusjoner understreker ganske kraftig. Å ikke kunne ta vare på seg selv ses rett og slett på som noe man bør skamme seg over. Jeg liker ikke den "skjerp deg"-mentaliteten i det hele tatt.

Ellers er jeg enig i at man skal være skeptisk til bloggere som ser ut til å ønske seg penger, men det syns jeg i grunnen er en annen diskusjon. Jeg ville aldri gitt penger til noen på de premissene som er gitt i bloggen og på facebook, men jeg vil heller ikke spekulere i hva som er sant eller ikke, og om det er lurt å kjøpe grandiosa i stedet for poteter, eller om det er greit at fattige har PC og mobiltelefon. Det syns jeg er smålig og overfladisk.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Enig.

Jeg ser mange nyanser i alle mulige situasjoner og jeg har liten sans for utidig sutring og å ikke ta ansvar for eget liv og konsekvenser for egne handlinger så godt man klarer.

Denne tråden, tråden om utbrenthet, tråder om sykmelding og kroniske helseplager som ikke blir definert som "skikkelige sykdommer" får meg til å lese i vantro over menneskelig kjiphet og mangel på respekt og raushet overfor andre menneskers walk of life.

Jeg er ikke vant til at folk jeg omgir meg med snakker så nedsettende om andre mennesker og jeg er heller ikke vant til at folk så lett tar for gitt at så innmari mange juger på seg sykdommer mens de egentlig er friske nok til å jobbe og juger på seg manglende evne til å jobbe når de egentlig har en god restarbeidevne.

At folk utnytter systemet og at det er folk som juger på seg trøbbel for å få hjelp er vel hevet over en hver tvil. Det er ingen bombe. Det finnes alle typer mennesker. Men at det er vanlig å grafse til seg og late seg og juge i en så stor grad at det skal være det naturlige å automatisk anta at det er det fremmede mennesker gjør i saker man ikke vet noen verdens ting om, vitner om et menneskesyn som er deprimerende og kjipt. Det er helt på linje med "innvandrere flest er kriminelle"-utsagn. Jeg synes argumenteringen mangler dybde, nyanser og varme og jeg vet ikke om jeg blir mest sint eller mest lei meg når jeg leser. Mest sint, kjennes det ut som.

Grønn prikk til dere begge to for gode innlegg.
Jeg er heller ikke vant til at man snakker så nedsettende om andre mennesker som det noen gjør i denne tråden, men jeg kan ikke si at jeg blir overrasket av noen av meningene som kommer frem her heller.

Jeg gir forøvrig heller ikke ut penger til noen som ber om det i blogger/ på facebook

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 17:29   #462
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Veldig enig med rine. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Gammel 14-12-12, 17:36   #463
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne tenke meg å få konkrete eksempler på hva som blir oppfattet som "nedsettende uttalelser om andre mennesker."
(Sånn rent bortsett fra at noen av FP-brukerne blir omtalt som kjipe og kalde med skumle menneskesyn, for jeg regner med at det ikke var de uttalelsene det var snakk om?)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 17:37   #464
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Come over to the cold side, we have cookies.

Ville det ikke vært mer naturlig å ha iskrem?

Gammel 14-12-12, 17:39   #465
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-12-12, 17:47   #466
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kunne tenke meg å få konkrete eksempler på hva som blir oppfattet som "nedsettende uttalelser om andre mennesker."
(Sånn rent bortsett fra at noen av FP-brukerne blir omtalt som kjipe og kalde med skumle menneskesyn, for jeg regner med at det ikke var de uttalelsene det var snakk om?)

Samme her. Vi på et diskusjonsforum er vel i vår fulle rett til å diskutere hva som helst, og i grunn mene hva som helst også. Samtidig mener jeg at denne tråden ikke er ufin. Jeg irriterer meg faktisk mest over de som irriterer seg over at vi diskuterer.

Gammel 14-12-12, 18:19   #467
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig enig med Rine i denne tråden. Jeg venter i spenning på konkrete eksempler på nedsettende uttalelser.

Gammel 14-12-12, 18:22   #468
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem irriterer seg over at det diskuteres?

Jeg irriterer meg over kjipt menneskesyn.

Man kan godt ha lite til overs for både bloggen til personen som omtales her, tigging og folk som utnytter systemet og samtidig velge en form på kommunikasjonen som ikke har så negative og mistenksomme undertoner.

Gammel 14-12-12, 18:25   #469
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det var en over her som ønsket at kies innlegg skulle være avsluttende for diskusjonen, tipper det blant annet er dette det siktes til.

Gammel 14-12-12, 18:25   #470
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når man er negativ og mistenksom til bloggen da?

Gammel 14-12-12, 18:34   #471
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er også veldig enig med Rine i denne tråden. Jeg venter i spenning på konkrete eksempler på nedsettende uttalelser.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Men når man er negativ og mistenksom til bloggen da?

Jeg synes ikke det er noe rart at man kan være skeptisk til denne bloggen. Jeg har ikke sansen selv, og gir penger til Frelsesarmeen og Kirkens bymisjon når jeg vil hjelpe fattige. Samt at jeg stemmer på et sosialdemokratisk parti fordi jeg ønsker at alle skal tas vare på i samfunnet vårt.

HV, om jeg hadde vært i det nidkjære hjørnet skulle jeg finlest alle de flere hundre innleggene og plukket ut uttallelser jeg synes viser et negativt menneskesyn, men der er jeg ikke nå. La meg heller si noe generelt. Jeg synes det er greit å ikke elske denne bloggen, jeg synes det er greit å poengtere at vi er griseheldige som bor i Norge og at vi har et solid velferdssystem som vi bare kan drømme om. Jeg er for å poengtere at vi alle må leve med konsekvensene av valg vi tar. Det jeg ikke er for, er når alt dette blir sagt med en nedlatende tone og man får følelsen av fravær av ydmykhet overfor mennesker i helt andre livssituasjoner enn en selv er. Det blir også trukket i tvil om mannen egentlig er så syk som han skal ha det til og at han garantert har en "restarbeidsevne", for det er det veldig ofte folk som er syke har, selv om de påstsår noe annet (late slabbedaskene). Jeg synes sånt er kjipt sagt og unødvendig. Det er en ånd av mistenkeliggjøring og nedvurdering av folk som ikke fungerer optimalt generelt, som jeg også har sett i de andre trådene jeg viser til og som jeg tar avstand fra. jeg blir ikkke imponert. Man kan være intelligent, ha en sunn skepis og plassere skapet der det skal stå og greier uten å være kald og nedvurderende i samme slengen.

Gammel 14-12-12, 18:36   #472
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Vel, jeg fikk negative vibber av din måte å kommunisere på her, Zoë, så kanskje du også bør vurdere en annen kommunikasjonsform?
Men, selvsagt: Jeg er villig til å lære, så hvis du kan vise meg hvordan jeg kan få sagt at:
Jeg mener velferdsstaten er i ferd med å ødelegge oss (hvordan har jeg skrevet i forrige svar til deg)
Jeg er skeptisk til tabloide og sutrete blogger/FB-statuser eller hva_har_du der folk tigger etter penger
Jeg synes det er ganske kleint å ta opp forbrukslån man ikke klarer å betale og deretter klage over at staten ikke vil betale hus/leilighet til deg, men bare tilbyr deg en hytte
Jeg synes mer synd på dem som lever i absolutt fattigdom (selv om jeg nå har lært på FP at det er greit nok når "alle andre" også er fattige og at det er verre å bo i en campinghytte i Norge ) enn på de relativt fattige som vi finner i Norge. (Selv om jeg skjønner at det er kjipt å ikke ha det som "alle andre" har.)
Det tror jeg oppsummerer hovedsynspunktene mine.
Jeg regner med at det oser av negative undertoner her, men vil altså gjerne lære hvordan jeg kan få fram disse meningene på en mer spiselig og blomsterduftende måte. Jeg tar gjerne imot råd fra andre enn Zoë også.

Gammel 14-12-12, 18:40   #473
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Diskusjonen var jo så godt som død.
Helt til pappatilto bestemte seg for å lage en profil, skrive ett innlegg, for så å forsvinne igjen.

Han sier hele tiden man kan sende mail/pm osv. Hvorfor kan han ikke bare svare her da, på de spm folk har, så slipper han 350mail med samme spm.
Bare en tanke.

Når du stikke hodet ditt ut i offentligheten, må du regne med folk stille spm.
Om du er med på Big Brother, Paradise hotel, eller om du ønsker å blogge å skape oppmerksomhet, så må man faktisk tåle at noen liker deg, noen liker deg ikke osv osv.
Deal with it.

Gammel 14-12-12, 18:50   #474
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan være intelligent, ha en sunn skepis og plassere skapet der det skal stå og greier uten å være kald og nedvurderende i samme slengen.

Jo, men når du skriver sånn som dette så impliserer du at du selv er denne beskrivelsen, mens de du er uenige med er det motsatte.

rine kunnne helt tilsvarende ha skrevet "Man kan være menneskekjær, pragmatisk og opptatt av samfunnets beste uten å la seg rive med av tabloide følelser og sympatitigging"

Det er en merkelig blanding av argumentasjon og selvskryt å skrive på denne måten.

Gammel 14-12-12, 18:59   #475
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jo, men når du skriver sånn som dette så impliserer du at du selv er denne beskrivelsen, mens de du er uenige med er det motsatte.

rine kunnne helt tilsvarende ha skrevet "Man kan være menneskekjær, pragmatisk og opptatt av samfunnets beste uten å la seg rive med av tabloide følelser og sympatitigging"

Det er en merkelig blanding av argumentasjon og selvskryt å skrive på denne måten.

Du gir meg stadig tilbakemeldinger som forteller meg at jeg er selvgod. Jeg synes ikke det er videre hyggelig.

Jeg tenker ikke at jeg er fantastisk og andre er dumme. Jeg sier at jeg ikke har sansen for tabloide og nedvurderende kommentarer. Jeg synes ikke det er imponerende å være eplekjekk og kompromissløs i møte med folk som er i vanskelige livssituasjoner, enten det er selvforskylt eller ikke. Det blir jo helt meningsløst om jeg ikke kan påpeke dette uten å bli beskyldt for å være selvgod.

Jeg synes det er dumt med folk som er fremmedfientlige og smårasistiske også. Det er også et kjipt menneskesyn. Er jeg en utålelig selvgod person om jeg sier det også? Kan man ikke si noe om at man synes det er ok å ha et raust menneskesyn uten at man med det automatisk blir en parodi på en skinnhellig person? Du sier da stadig din oppriktige og tydelige menng om etiske og moralske kjøreregler mellom mennesker du også, Esme, uten at jeg noen gang har tenkt at du er selvgod om du påpeker at andre oppfører seg på en måte du ikke synes er noe ok.

Gammel 14-12-12, 19:03   #476
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skeptisk til bloggerens ekthet, måten å fremstille seg selv og familien på, og sutring over hvor fælt det er i norges rikeste land. Jeg går bare ikke med på at jeg har et negativt menneskesyn, eller er kald og nedvurderende av den grunn.

Gammel 14-12-12, 19:06   #477
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Hvis alle skulle brukt det rause menneskesynet på et diskusjonsforum tror jeg det hadde blitt kjedelig, gitt. Vi må jo kunne mene noe. Hadde saken vært en avisartikkel med en ekte navngitt person hadde det vært annerledes mener jeg.

Jeg har noen helt ekte mennesker i min omkrets som har gjordt dumme, dumme valg i mine øyne. Likevel betyr de mye for meg og vi hjelper til. Det blir noe helt annet en å diskutere på nettet.

Gammel 14-12-12, 19:10   #478
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg er skeptisk til bloggerens ekthet, måten å fremstille seg selv og familien på, og sutring over hvor fælt det er i norges rikeste land. Jeg går bare ikke med på at jeg har et negativt menneskesyn, eller er kald og nedvurderende av den grunn.

Jeg har ikke hevdet at alle som er skptisk til denne bloggeren har et negativt menneskesyn. Jeg har sagt at endel av innleggene i denne tråden viser lite medmenneskelighet og en ydmykhet overfor folk i vanskelige situasjoner - flere steder diskuteres det videre enn akkurat denne bloggeren.

Det er mulig jeg er farget av lignende tråder og reagerer for sterkt. Jeg er bare så lei av eplekjekkhet når det gjelder folk i vanskelige situasjoner, og det er ingenting man trenger å ta til seg om man tenker at det ikke gjelder en selv - de fleste av de flere hundre innleggene i denne tråden er helt greie innlegg.

Jeg beklager at jeg lot meg overmanne av følelser i for stor grad og tråkket på unødvendig mange og uskyldige tær.

Gammel 14-12-12, 19:11   #479
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du gir meg stadig tilbakemeldinger som forteller meg at jeg er selvgod. Jeg synes ikke det er videre hyggelig.

Vel, da foreslår jeg at du slutter å kalle andre for kalde og unyanserte til stadighet, og heller leser hva de faktisk skriver.

Gammel 14-12-12, 19:19   #480
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hevdet at alle som er skptisk til denne bloggeren har et negativt menneskesyn. Jeg har sagt at endel av innleggene i denne tråden viser lite edmenneskelighet og en ydmykhet overfor folk i vanskelige situasjoner - flere steder diskuteres det videre enn akurat denne bloggeren.

I og med at du ikke er konkret på hvem du mener opptrer ubehagelig eller viser frem konkrete eksempler, blir det veldig vanskelig å tilbakevise det eller si seg enig. Jeg synes alltid det er leit med slike vage anklager, all erfaring viser at det gjerne er folk som det ikke var myntet på som tar det til seg. Og samtidig skaper det en setting som det blir umulig å gå videre ifra fordi at det blir så vagt.

Jeg hadde blitt veldig glad hvis du kunne adressere de tingene du mener er problematisk direkte.

Jeg har ingen formening om vi mener det samme om innleggene, har totalt avvikende meninger eller om vi overhode tenker på de samme innleggene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.