Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flytte til en bestemt skolekrets

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 19:36   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte til en bestemt skolekrets

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg bor i et område som Vindern(nesten). Jeg synes det er ganske deilig at det er mange ressurssterke, oppegående, velutdannede foreldre i klassen til yngstemann. Folk står i kø for å være klassekontakter og sitte i FAU, og vi får til masse sosiale ting som styrker klassemiljøet. Jeg synes det er veldig greit.

Vi tilhører også en skolekrets som er veldig hvit. Men ikke som Vindern, mer som Jar. Jeg skjønner ikke aversjonen mot disse skolene. Jeg savner også mer mangfold på vår skole. Men vi har andre ting som er positive, som dette med at skolen jevnt over har et stort foreldreengasjement. Folk flest på skolen vår er som FP. Oppegående, hyggelige, ordinære mennesker. Det er enkelt å forholde seg til. Ved at skolen ligger i et sosioøkonomisk sterkt område er skolens knappe ressurser tilstrekkelige til å håndtere de problemene som oppstår på skolen. Jeg synes det flere her skriver at de likestiller en belastet skole som Tøyen med Jar er pussig. At man ikke streber etter å tilhøre disse skolekretsene er nå én ting. Men å sammenligne det med de mest belastede skolene? At barna får en god skolegang er jo det viktigste, og det er det soleklart at barna får i større grad på Jar enn på Tøyen. Men det kan være man her tenker at Jar er en rikmannsskole. Og det er det jo langt ifra. Det er et middelklassestrøk med stor andel kjernefamilier med to arbeidende foreldre. Ordinære mennesker. Men med fravær av mennesker med svak sosioøkonomisk status, som gjør det homogent.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.