Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 23:22   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

Gammel 28-02-13, 23:31   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

Jeg skjønner hva HI mener, men jeg tar høyde for at de fleste som snakker belærende faktisk er ute etter å belære barna sine og ikke dem rundt. Jeg vil jo at barna mine skal vite hva som er sunt, hva vi bruker til å lage den og den middagen, osv. Jeg har aldri tenkt på at andre som overhører hva vi snakker om skal tenke at jeg snakker "hemmelig" til dem.

Gammel 28-02-13, 23:41   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg skjønner hva HI mener, men jeg tar høyde for at de fleste som snakker belærende faktisk er ute etter å belære barna sine og ikke dem rundt. Jeg vil jo at barna mine skal vite hva som er sunt, hva vi bruker til å lage den og den middagen, osv. Jeg har aldri tenkt på at andre som overhører hva vi snakker om skal tenke at jeg snakker "hemmelig" til dem.

Ikke jeg heller, altså stort sett er det ikke sånn, og jeg ville sabsolutt ikke tenkt sånn om lakseeksemplet i hi (sier nemlig sånt selv), men jeg har overværet den belærende mot andre voksne-typen, hvor ord og blikk henger sammen. Jeg har barn som ofte klikker på butikken. (Men opplever det ikke ofte likevel, altså, men det har skjedd, så jeg skjønner hva hi vil frem til, og synes derfor det er pussig med alle innleggene som misforstår og som fortsetter å misforstå selv etter flere forsøk på å oppklare.)

Gammel 01-03-13, 08:03   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne nok sagt noe sånt. Ikke for å belære deg eller fordi jeg ser ned på deg (for tro meg, det hender sønnen min også får Anfall™), men for å fortelle sønnen min at jeg setter pris på at han oppfører seg fint denne gangen, uten å gjøre det til noe negativt, om du skjønner?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:23   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kunne nok sagt noe sånt. Ikke for å belære deg eller fordi jeg ser ned på deg (for tro meg, det hender sønnen min også får Anfall™), men for å fortelle sønnen min at jeg setter pris på at han oppfører seg fint denne gangen, uten å gjøre det til noe negativt, om du skjønner?

Ja, jeg får medlidende blikk 9 av 10 ganger , men ikke fra denne mora, hvis du skjønner. Jeg kan også forklare hva som skjer til en av mine i en sånn situasjon, absolutt.

Gammel 01-03-13, 09:01   #6
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Ja jeg skjønner hva du mener med undertonen - og blikk kan si mer enn ord absolutt. Noen har i tillegg til å være belærende også vondt i vilikken og da er det ikke lett.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.