|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: I matbutikkenJeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: I matbutikken
Jeg skjønner hva HI mener, men jeg tar høyde for at de fleste som snakker belærende faktisk er ute etter å belære barna sine og ikke dem rundt. Jeg vil jo at barna mine skal vite hva som er sunt, hva vi bruker til å lage den og den middagen, osv. Jeg har aldri tenkt på at andre som overhører hva vi snakker om skal tenke at jeg snakker "hemmelig" til dem.
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
Ikke jeg heller, altså stort sett er det ikke sånn, og jeg ville sabsolutt ikke tenkt sånn om lakseeksemplet i hi (sier nemlig sånt selv), men jeg har overværet den belærende mot andre voksne-typen, hvor ord og blikk henger sammen. Jeg har barn som ofte klikker på butikken.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kunne nok sagt noe sånt. Ikke for å belære deg eller fordi jeg ser ned på deg (for tro meg, det hender sønnen min også får Anfall™), men for å fortelle sønnen min at jeg setter pris på at han oppfører seg fint denne gangen, uten å gjøre det til noe negativt, om du skjønner?
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
Ja, jeg får medlidende blikk 9 av 10 ganger
![]() |
#6 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Ja jeg skjønner hva du mener med undertonen - og blikk kan si mer enn ord absolutt. Noen har i tillegg til å være belærende også vondt i vilikken og da er det ikke lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|