Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 14:06   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Det som er avgjørende for meg er at jeg hjemme kan stelle sønnen min sittende på gulvet, det kan jeg ikke i barnehagen fordi det er vondt å gjøre det slik (stor forskjell på å gjøre det 1-4 ganger med ett barn, og å gjøre det 2-3 ganger med 6-7 barn). Sønnen min står av og til på en krakk forran speilet når jeg steller ham, og skulle han falle ned, lever jeg fint med det. Et barn i barnehagen som falt ned derimot, hadde vært noe helt annet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 14:17   #82
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nei, det er jeg enig i. Men mener man at kommunen ikke skal ta det opp i sine kontroller? Mht radon er jo kunnskapen om dette i stadig endring, og med tanke på hvor opptatte folk er av bilsikring og å ikke røyke som gravid og passiv røyking, så er det jo egentlig litt rart at mange ikke bryr seg om hvrvidt barnehagen er full av radon eller ei. Ikke så kult å ha alle barna sine i en barnehage med skyhøy eksponering - hvis det lett kan utbedres, og slik minske risikoen betratelig for lungekreft senere i livet. Radon gir mest lungekreft, nest etter røyking.

http://www.nrpa.no/radon

For øvrig mener jeg det er fint at VG har avdekket at veldig mange barnehager aldri blir kontrollert whatsoever.

Jeg er for kontroll og tilsyn og regelverk som sikrer liv og helse for barn og voksne. Men det budskapet drukner fullstendig i krigsypene til VG - og i det faktum at de ikke skille mellom uheldig, men ufarlig og fullstendig uholdbart og livsfarlig. Nyanser er en fin ting, synes jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 14:20   #83
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er enige. (hehe, hvem skulle trodd det, lizm?!)

Gammel 13-03-13, 14:20   #84
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er enige. (hehe, hvem skulle trodd det, lizm?!)

¨

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 14:24   #85
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Helt på siden, men: Hvorfor sitter barn i barnehage i Tripp-trapp? Er det ikke bedre med bord og stoler som er så lave at det ikke er farlig om de ramler ned? Tripp-trapp er nødvendig hjemme, fordi vi har et høyt bord, men å ha det i barnehagen må da være en måte å skape problemer for seg selv på?

Vår første bhg som eldste gikk i hadde små, koselige stoler og bord de selv kunne gå inn ut og ut av. Perfekt!

Gammel 13-03-13, 14:24   #86
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

MegaMie - du har alt å frykte, tenk om et barn har sneket en kopp inn på badet og glemt den ved vasken, akkurat i det en VG-reporter snuser i krokene? "Barnehage hadde tannglass på toalettet!"

Jeg syns det er riktig og viktig at det settes fokus på bemanningssituasjonen i dagens barnehager, gjerne sammen med fokus på antall barn pr kvaderatmeter. Slik regelverket er nå, går det, i mine øyne, over stokk og stein i mange barnehager. Jeg nekter gå med på at det til syvende og sist ikke går ut over barnas sikkerhet, ve og vel, når dagen er preget av underbemanning og brannslukking og ikke det pedagogiske arbeidet vi skal gjennomføre, og det trygge fristedet for lek og læring en barnehage skal være.

Men når VG, på sitt mest tabloide vis, slår opp på forsiden at barnet ikke er trygt i barnehagen, basert på disse rapportene de legger ut... Tar man seg bryet med å lese dem, vil man se at den ene barnehagen altså fikk bemerkning på at det sto kopper til drikke på badet. En annen barnehage fikk bemerkning på at de brukte tøyhåndklær og ikke engangsutstyr. Uhygienisk, mulig - noe som går ut over ditt barns sikkerhet? Så framt barnet har et normalt immunforsvar, not so much.

En tredje barnehage fikk bemerkning da tilsyn ikke kunne se de hadde impletert rammeplanens fagområder i årsplanen. Svar fra styrer, viser at nei, de har ikke fagområdene spesifikt i årsplanen, men hun viser og hvordan rammeplan og fagområder er formidlet til ansatte og foresatte på andre vis, og hvordan barnehagen aktivt jobber innen fagområdene. Kommunen så seg fornøyd med dette og avsluttet saken. En papirsak som overhodet ikke går ut over barnas sikkerhet.

Jeg gadd ikke lese alle rapportene. Det er garantert viktige feil som er avdekket - det er ikke for ingenting vi hver dag skal føre tilsyn selv med lekeapparater for å finne ut om kvelningsfare, klemfare etc etc. Slikt tilsyn føres og fra høyere hold minst en gang i året, sammen med annen form for tilsyn, som MegaMie er inne på. Dette er viktig, for det skal være trygt å være i barnehagen.

Barna skal ha et trygt sted å være, ikke bare med tanke på fysisk sikkerhet, men også med tanke på psykisk trygghet. Derfor er det godt det blir satt søkelys på slikt.

Men måten VG gjør det på? Ikke akkurat slik, nei.

Inagh. det er viktig å holde fokus på det som er viktig!

Helt på siden, men: Hvorfor sitter barn i barnehage i Tripp-trapp? Er det ikke bedre med bord og stoler som er så lave at det ikke er farlig om de ramler ned? Tripp-trapp er nødvendig hjemme, fordi vi har et høyt bord, men å ha det i barnehagen må da være en måte å skape problemer for seg selv på?

Vi har både høye og lave bord i min barnehage, men de minste måtte få inn tripp-trapp-stolene igjen og det høye bordet fordi de rett og slett faller av de små barnestolene og skader seg. Vi har også barnestoler med seler, hvor vi har kuttet bena slik at de små sitter ordentlig ved de lave bordene.

Jeg vet ikke helt hva de voksne gjør hos oss, men jeg har da sittet mangt et foreldremøte på de småstolene og selv om det ikke er superbehagelig, og IKKE anbefales om man har skjørt på, så går det da. De vil nok aldri fjernes hos oss, fordi det at barna selv skal kunne rydde på plass bord og stoler, sette seg selv, sitte ordentlig, dekke bordet, vaske bordet etter måltidet, osv., er så sentralt i Montessoripedagogikken at det er utenkelig å se for seg en Montessoribarnehage uten dem.

Det er sikkert like store forskjeller i Montesorribarnehagene som det er i andre barnehager. Vi arvet(etter at barnehagen vår brant ned i ferien) et kjempestort bord fra Montessorribarnehagen fordi de skulle ha et nytt, enda større. Det var bordet de brukte til alle formingsaktiviter og "bordaktiviteter". De hadde kjøpt et bord som var enda større for å få plass til enda flere barn rundt bordet.

Arbeidsdagen min har det siste året bestått av 70% aktiviteter på gulvet, eller på bakken ute, fordi jeg jobber på en småbarns(baby)avdeling med mange ettåringer.

Jeg er kjempeglad for at det settes fokus på barnehagene og tilbudet som gis til barna, men når VG slår opp dette som bare negativt blir det feil. Jeg har lest igjennom alle rapportene som ligger på VGs nettside for min kommune og en av nabokommunene og det som slår meg er at her er det mye som mangler!
Vi har hatt mange fler enn de som står oppført på VGs liste, og når avviket er at rammeplanen ikke er godt nok tydeliggjort i vedtektene, handler det ikke om sikkerhet, men om byråkrati.
Ikke et ord om rapporten om lekeområdene ute(vi har vært ISO2000- sertifisert), ikke et ord om rapporten fra brann- og eltilsynet osv, osv.
Heller sto det absolutt ingenting om hvor mange voksne pr. barn, hvor mange pedagoger og fagarbeidere, bruk av vikarer og retningslinjer som er utarbeidet for sikkerhet ved lek og turer osv.
Ikke et ord om de tingene jeg synes har vært viktig, når jeg tar utgangspunkt i mine egne ungenes sikkerhet.

Det vil alltid lukte bæsj når noen har skiftet bleie(det er jo som å gå på do etter en som har gjort stort! Det tar tid før lukten blir borte). Det vil alltid være noen som tar av seg vottene og blir kald på hendene, men det handler ikke om hverken sikkerhet eller omsorg. Det er menneskets vesen!
Det er jo aldeles ikke morsomt eller spennende å være ute, pakket inn i tykke Hestravotter med ullfor, uten tommel når en hel verden skal utforskes!

Gammel 13-03-13, 14:29   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Radonmåling er et krav som kom for en god stund siden. Rett og slett fordi å oppholde seg i radongass i timesvis i flere år mangedobler risikoen for lungekreft, for barn og voksne - og barn og ansatte har krav på at slikt utbedres der det er nødvendig.

Mener du barnehager selv skal velge hvilke forskrifter de skal følge og ikke? Eller mener du at kommunen ikke skal påpekes at de ikke har fulgt alt de skulle?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Jeg syns de skal følges, og syns det er bra at det kontrolleres. Men at "avvik" ikke betyr "farlig". Det betyr "noe som skal fikses". Det er VGs fremstilling av at barnehager er livsfarlige, basert på tall over avvik som disse, jeg syns er helt på trynet.

Gammel 13-03-13, 14:59   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er sikkert like store forskjeller i Montesorribarnehagene som det er i andre barnehager.

Det er sikkert store forskjeller i hvordan man implementerer pedagogikken, men klasseromsdesign er ekstremt sentralt hos Montessori. "Tilrettelagt miljø" er en av de viktigste forutsetningene hennes. Hvis du googler Montessori classrooms vil du ikke finne et eneste bilde av høye bord for små barn, tror jeg.

En typisk Montessoribarnehage ser ut omtrent som dette:

Med små bord med plass til ganske få barn rundt. Åpne og ekstremt ryddige hyllier der alt har sin plass og alt er tilgjengelig. Og masse gulvplass, både fordi mye av materiellet krever en del plass og passer best på gulv (for eksempel "rosa tårnet":

eller tellestavene:

og fordi mange barn foretrekker å heller ligge langflate å holde på med ting enn å sitte ved et bord.

Ok, jeg skal slutte nå.

Gammel 13-03-13, 15:01   #89
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de skal følges, og syns det er bra at det kontrolleres. Men at "avvik" ikke betyr "farlig". Det betyr "noe som skal fikses". Det er VGs fremstilling av at barnehager er livsfarlige, basert på tall over avvik som disse, jeg syns er helt på trynet.

Helt enig, Polyanna!

Avvik er jo alt fra hull i gjerdet, vann under huskene til at det mangler tørkepapir ved vasken, lysstoffrør eller lyspærer som ikke virker og mangler på personal.

Gammel 13-03-13, 15:10   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ok, jeg skal slutte nå.

Og det var ikke meninen å kverke tråden heller.

Gammel 13-03-13, 15:13   #91
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Polyanna: Montesorri virker veldig lik pedagogikken vi jobber mye med hos oss, Reggio Emilia, når det kommer til rom og tilrettelagt miljø iallefall.
Jeg tror det er en generell trend hos de barnehagene som er faglig oppdaterte med slike rom du viser her. Det (skal, iallefall) handler mye om barns medvirkning i dagens barnehager og skal man få til det, må det tilrettelegges på en annen måte enn tidligere pedagogiske ideologier. Da blandt annet med at barna skal tilbys, og ha tilgang på alt av materiell og leker. Og at det skal være nok plass til å leke, både fysisk og tidsmessig. Kjempeviktig, rett og slett.

Ser veldig flott ut med tilrettelagte bygg for dette da. Det har ikke vi. Vi holder til i en eldgammel villa fra 1890-ett-eller-annet, så rommene er som de er.

Gammel 13-03-13, 15:16   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Så flott! Reggio Emilia vet jeg heller lite om, dessverre.

Men de "leker" ikke inne hos oss. De arbeider.

Gammel 13-03-13, 15:19   #93
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som så på Anne Kat i går eller? Må innrømme at jeg lo høyt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 18:54   #94
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

DEn forsiden med "barneskrift" på - Mamma of pappa tror jeg har det trygt i barnehagen, men kan de stole på det? (sånn ca) var helt lavmål. Og en sånn kommentarfeltsdebatt blir som oftest lavere enn lavmål uansett, så dette syns jeg var en dårlig vinkling av VG.

Debatt om pedagogtetthet, voksentetthet, areal og uteområder er fine greier. Flisespikking om hvorvidt de får for ofte vafler eller fryser på nesen er noe som kan taes i den enkelte barnehages foreldreutvalg.

Enig i alt dette.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:13   #95
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen jeg jobber i hadde null kommentarer.

Jeg leste ikke noen aviser i går, og ble fryktelig matt av å dumpe innom VG sin nettavis i dag.

Det som gjør meg mest matt nå er mangel på hender slik at vi får gjennomført det vi faktisk har lyst til å gjøre med barna. :sliten i dag:
Man øker krav til barnehagene i samme håndvending som man sender øknomisk ansvar over på kommunalt nivå og dermed frasier seg ansvar.

Gammel 13-03-13, 22:54   #96
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ingen av de to barnehagene jeg har/har hatt barn i har kommentarer. Den forrige har en rapport, der det bare står at kommunene har fått svar på sine spørsmål, så tilsynes anses som avsluttet (Hva de hadde hatt spm om anes ikke)

I den forrige bhg hadde de et hev/senke-stellebord sånn at de senket, ungen klatret oppå, og så hevet de til stellehøyde. I den bhg de går i nå bytter ikke ped.leder på Mikro sin avdeling bleier lenger, for hun er gravid med bekkenløsning og unngår de løftene. Å stå under stelling hadde jeg på ingen måte sett på som en fordel, det hender at Mikro vil det, men det er jo myyyyyyye lettere å stelle henne liggende, enten på gulvet eller på stellebordet. Å få vasket skikkelig når hun står? Og få festet bleien skikkelig? Nei, det er lettere om hun ligger.

Men dette er jo detaljer i det store bildet. Det er ofte det, de rapportene jeg har sett har bare vært detaljer, faktisk.

Ja, jeg tror mine barn er trygge i barnehagen. Så trygge som de kan være. 100% ideelt er det nok ikke, jeg kan helt sikkert finne ting å klage på, men jeg tror de er trygge. Selv om det ikke finnes rapport på barnehagen. Tilsyn vet jeg nå at de har, det hadde de senest i høst, fra kommunen, vet jeg.

Gammel 14-03-13, 10:30   #97
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn blir smittet i barnehage!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/b...artid=10101475

Breaking news fra VG.

Vi har forøvrig hatt 2 barn i barnehage i en del år nå, og vi har faktisk hatt minimalt med sykdom. Om mine blir syke så blir de det i ferier og helger.

Men jeg vil ikke tro det er «normalen» at barn er borte en hel måned pga sykdom heller. Klart det skjer. Men noen har kanskje et dårlig immunforsvar i utgangspunktet og da? Folk er jo forskjellige? Noen blir fortere syke enn andre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:37   #98
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse ungene hadde jo hatt vannkopper, det er jo ganske normalt at man er borte en-to uker da. Og så var den ene ungen hjemme fordi han var forkjøla.

Sitat:

- For oss som er selvstendig næringsdrivende er småbarnsperioden svært sårbar. En dag uten arbeid kan bety en dag uten inntekt. Her har velferdsstaten en jobb å gjøre, sier Karianne Gamkinn som driver eget kommunikasjonsbyrå.

Hva skal velferdsstaten gjøre egentlig? Jeg vil si dette er en risiko man velger å ta når man er selvstendig og har barn. Ønsker man den samme tryggheten som faste ansatte, må man nesten la være å bli selvstendig.

Dette er en sånn artikkel jeg blir ordentlig, ordentlig flau av!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:12   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og språkbruken:

Sitat:

nesten 700 barnehager er tatt for lovbrudd

. "Tatt" for lovbrudd? Er det inkludert når det er blitt påpekt at tannglesset står på feil sted?

Ellers er det fint at det er fokus på hygiene i barnehagen, man så jo at det hjalp veldig under svineinfluensaen.

Jeg har stor forståelse for at det er veldig kjipt med barn som er mye syke. Det må gjøre kabalen veldig, veldig mye vanskeligere enn for oss som har unger som stort sett alltid har vært friske. Særlig om man har en jobb der det hoper seg opp når man er borte.

Gammel 14-03-13, 11:33   #100
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er for ille, at i Velferdsstaten Norge, Verdens Rikeste Land, skal barn gå hen og bli smittet av både vannkopper og omgangssyke i barnehagen.

Det er på tide Velferdsstaten tar et grep.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.