Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 09:34   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Ift om man kan si nei eller ikke: Det går noe på i hvilken grad man har krav på tilrettelegging ift fraværet, blant annet. Dersom skolen "velsigner" et fravær, er de på et vis også i større grad ansvarlig for å følge opp videre i etterkant. Jeg antar det også vil føre til at dette at man skrives ut fra skolen dersom man er for lenge borte, vil håndheves sterkere? Det kan jo faktisk ha noe å si i pressede skolekretser. Det gjenstår litt å se hvordan innstramningen vil bli i praksis, men jeg hilser den velkommen.

Jeg synes forøvrig det var lurt av skolen det her er snakk om å flytte tentamen når det først var sånn at de antok det ble stort fravær den dagen. Lurt for både elevene og skolen. Når det er sagt, hadde jeg ikke søkt mitt barn fri for å gå på konsert uansett, og jeg fascineres over at det i tråden nevnes at det er blitt tilrettelagt med prøver i etterkant for tilsvarende fri tidligere.

Det er jo ikke generelt en menneskerett å ha fri når man vil. Noen har en jobb der man kan flekse og avspasere, men også da må jo dagen passe. Noen dager kan man ikke ta fri, andre dager kan man. Jeg er lærer og tar ikke fri for hverken konserter eller langhelger, naturlig nok.

Det er jo diskutert flere ganger her inne, og vi vet jo allerede før vi har startet at gruppa er delt ift dette .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 14:34   #2
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ift om man kan si nei eller ikke: Det går noe på i hvilken grad man har krav på tilrettelegging ift fraværet, blant annet. Dersom skolen "velsigner" et fravær, er de på et vis også i større grad ansvarlig for å følge opp videre i etterkant. Jeg antar det også vil føre til at dette at man skrives ut fra skolen dersom man er for lenge borte, vil håndheves sterkere? Det kan jo faktisk ha noe å si i pressede skolekretser. Det gjenstår litt å se hvordan innstramningen vil bli i praksis, men jeg hilser den velkommen.

Jeg synes forøvrig det var lurt av skolen det her er snakk om å flytte tentamen når det først var sånn at de antok det ble stort fravær den dagen. Lurt for både elevene og skolen. Når det er sagt, hadde jeg ikke søkt mitt barn fri for å gå på konsert uansett, og jeg fascineres over at det i tråden nevnes at det er blitt tilrettelagt med prøver i etterkant for tilsvarende fri tidligere.

Det er jo ikke generelt en menneskerett å ha fri når man vil. Noen har en jobb der man kan flekse og avspasere, men også da må jo dagen passe. Noen dager kan man ikke ta fri, andre dager kan man. Jeg er lærer og tar ikke fri for hverken konserter eller langhelger, naturlig nok.

Det er jo diskutert flere ganger her inne, og vi vet jo allerede før vi har startet at gruppa er delt ift dette .

Hvis det er det jeg skrev du sikter til så kan jeg si at jeg vel var en av de mest pliktoppfyllende elevene i klassen med null fravær og gode karakterer, så jeg regner med det var derfor det ble ordnet at jeg fikk ta særemnet dagen etter i stedet for. Tror ikke det hadde blitt sett så velvillig på dersom mine foreldre til stadighet hadde tatt meg ut fra skolen.

Som det blodfan-et jeg var husker jeg godt hvor stor lettelsen var da jeg fant ut at jeg fikk reise allikevel. Og selv om det virker fjernt nå, så synes jeg det er ok å huske på hvor mye disse idolene betydde for meg, og jeg forstår hvor viktig det er for disse jentene å få gå på JB-konsert. Jeg synes som sagt dette ble ordnet på en ryddig måte, som er bedre enn at mange har fravær denne dagen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.