Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det er ikke en menneskerett å ha det samme som alle andre barn har, og jeg synes det er en idiotisk begrunnelse for et lovforslag.
Mine jenter vil aldri få pelsdyr eller fjærkre så lenge de bor i mitt hus, siden jeg er allergisk mot det. Og de ville definitivt ikke fått reptiler eller skilpadder heller, om det hadde vært aldri så lovlig. Jeg er helt enig med Skilpadda: for ungenes del spiller det neppe noen rolle om de ikke får et kjæledyr fordi noen er allergisk eller fordi de bare ikke får.
Jeg er ellers skeptisk til samonellafaren ved slike dyr og synes ikke de har noe i småbarnsfamilier å gjøre. Utover det har jeg ikke noen sterke følelser verken i den ene eller den andre retningen.
du er skeptisk til noe du ikke vet om, med andre ord.. salmonella faren ved reptiler er så liten at den er ikke vurderende.. det er bevist.. og dette i tillegg fra flere organisasjoner..
slik jeg ser det så har du bestemt deg for dette, at du mener salmonella er i disse dyrene, ferdig diskutert. uansett hva faginstanser sier, så mener du likevel at det er en reel rissiko..
jeg påstår ikke at det er en menneskerett å eie et dyr. men nå har vi kjæledyr i Norge allerede, og hvorfor skal reptiler være annerledes enn noen andre dyr? så lenge det er snakk om dyr fra positivlisten som ikke er farlig i det hele tatt??
|