|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Det er jo lettere enn man skulle tro. Dyret bæsjeuhell i. Uret sitt og tråkker i det. Barnet tar dyret ut og dyret tråkker på hendene til barnet. Barnet sutter på fingrene sine før de rekker å vaske dem.
|
|
|
#122 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg syns ikke at "folk må velge selv hvilke dyr de skal ha i egne hjem" er et gyldig argument. Vi setter grenser som samfunn dersom handlinger har konsekvenser for andre.
|
|
|
#123 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Og tenk å ha en skilpadde, og ikke kunne kysse den! |
|
|
|
|
|
#124 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#126 |
|
kamerat
|
Du må nok det.
|
|
|
#127 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg ble også vesentlig mer negativ til saken etter å ha fulgt denne saken. Ikke fader om jeg skriver under på en liste som disse folkene støtter. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Skriver ikke under på det, nei. Er nok ulovlige dyr på vidvanke hvert år. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!«Disse folkene»? Det er bare én person med flere «sock puppets», er det ikke? |
|
|
|
|
|
#130 |
|
can-jur
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Det er ingen menneskerett å ha dyr.
|
|
|
|
#131 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg synes det er såpass merkelig at det ikke blir godkjent dersom faginstansene er positive at jeg tillater meg å tvile på at alle faginstanser faktisk er positive.
|
|
|
#132 |
|
can-jur
|
Tja, Vedum har tatt noen pussige avgjørelser altså.
|
|
|
|
#133 |
|
Leser
|
Akkurat det satt jeg å tenkte på nå. Selv opplever jeg et helt greit skille mellom meningene til folk og oppførselen til folk. Jeg er synes både før og etter tråden at det er greit å ha reptiler som kjæledyr - og det synes jeg uavhengig av hvordan saken blir presentert.
Saken er jo den at det eksisterer en faglig begrunnelse og en politisk begrunnelse. Selv om ting er faglig greit betyr det jo ikke at det er politisk greit. Heroin på resept må jo være kroneeksemplet på det, medisinsk sett må det å gi tunge rusmisbrukere heroin på resept være greit, men det er politisk uspiselig. Dette medfører at aksjoner mot narkotikasmugling gjerne kan føre til varierende tilgang til stoff (og renhetsgraden på det) på gaten og mange overdoser som følge av det. Men gratisk heroin til misbrukere er ikke politisk akseptabelt (Bør vel legge til at dette er min ytterst personlige tolkning av saken, og ikke noe som er opplest og vedtatt)
|
|
|
#134 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
når du først kommenterer mitt "utbrudd" så avslutter du med at du vet mer om små barn enn meg? hvor mange barn har jeg? |
|
|
|
|
|
#135 |
|
This is normal!
|
Men i lovverket må man ta høyde for at ikke alle er like flinke som deg.
|
|
|
|
#136 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Ja visst er det relevant, men jeg frykter at mange tror at faren er så mye større enn hva vi allerede har. Det er ikke det at vi vil ha positivliste så vi kan innføre så mye mer dyr, det er allerede ganske mange reptiler i Norge allerede.. 100-250 000 er tall som har blitt beregnet. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Det skjønner jeg igrunn meget godt.. Reptil miljøet er selv i "sjokk" etter avgjørelsen.. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Nå er det nå slik at uansett hvor rent heroin er, og hvor det kommer ifra, er det jo skadelig for vedkommende. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Bedreviter
|
Flere av de skilpaddene jeg har møtt har gjerne vandret rundt i huset på egen hånd, og slett ikke alle har hatt et terrarium eller bås.
Hvis det hadde vært så enkelt, så hadde det vel ikke vært noe å krangle om? "Hvis du ikke vasker hendene før middagen, så får du ikke spise", er ganske effektivt fra gang til gang, men det betyr ikke at ungene mine ikke synder mot håndvaskeregelen når de ikke blir overvåket likevel. |
|
|
|
![]() |
|
|