Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 16:39   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Jeg er imot og kommer ikke til å signere.

Grunnen til det er at det er nok dårlig og uansvarlig dyrehold for de dyra som allerede er lovlige, og vi trenger ikke flere kjæledyrearter som kan vanskjøtes.

Den dagen det innføres jevnlige kontroller i alle hjem med kjæledyr, pluss obligatorisk kurs før anskaffelse, den dagen vil jeg gladelig signere enhver liste. Men ettersom det er utopi kommer jeg ikke til å gjøre det.

Det er ingen grunn til å anta at det ikkeskjer det samme med slanger som med bikkjer og katter: man skaffer dem spontant når de er små fordi man har sååå lyst, og mister etterhvert interessen. Da må slangen etterhvert omplasseres eller avlives. og jeg nekter å tro at det er lettere å få et nytt hjem til en Boa enn til en nusselig hund. Og vi som har drevet med omplassering vet hvor vanskelig allerede det er...

Jeg har mer enn nok erfaring med hvordan folk behandler sine dyr, ofte uten å forstå at dyreholdet deres er direkte skadelig for dyret. Dette skjer med alle typer dyr, og det kommer til å skje med reptiler/amfibier også- og på mange måter er dt verre med en vanskjøtt skilpadde enn et hamster.

Så nei- helt imot. Og det til tross for at jeg liker alle dyr og gjerne kunne tenkt meg en melkesnok hjemme selv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.