|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?Morsom spøk, synes jeg. Men her i huset hadde det ikke nyttet å prøve å vekke noen som helst klokka sju om morran på en 17. mai. Da er vi jo lys våkne allerede! |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sur, humorløs mamma?
Signerer.
|
|
|
#123 |
|
saftig
|
Den likte jeg!
Det er noe med det. Temmelig teit og lite gjennomtenkt av svigermor.
|
|
|
#124 |
|
© All rights reserved
|
Nå synes jeg du skal lese svarene en gang til før du himler. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Helt konge
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Ai, ai, ai. Noe slikt ville ha blitt så jævlig ubehagelig for alle parter i denne familien. Jeg hadde nok blitt så redd og dermed rasende om jeg ble vekket med en fløyte uansett tidspunkt på døgnet, at det ville blitt dårlig stemning, for å si det mildt. Og stakkars unge som sikkert hadde sett for seg dette som en potensiell morsom opplevelse, og som i stede ville ha fått to foreldre som friket ut. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Leser
|
Dette blir et helt meningsløst utsagn. Empati går i alle retninger, slik at det å være ematisk med den som blir vekket eller å være empatisk med barnet, ikke er hverken bedre eller verre enn å være empatisk med bestemoren. Du tar kun moren sitt ståsted inn i empatien din, og er ikke mer eller mindre empatisk enn de som ser det fra barnet eller bestemoren sitt ståsted.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-05-13 kl 12:11. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sur, humorløs mamma?Ja, nettopp. Hvis svigermor ellers oppfører seg greit (som i å ikke pønske ut utspekulerte triks for å forsure tilværelsen for svigerdatteren på daglig basis) handler det også om å være raus den andre veien. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg hadde mest sannsynlig vært våken så det hadde ikke gjort meg så mye. Nå er det ingen svigerforeldre som kunne gjort dette, og jeg tror ikke mine foreldre hadde kommet på en sånn ide.
|
|
|
|
#131 |
|
This is normal!
|
Men å himle over at folk svarer ærlig i en diskusjon der HI stiller et konkret spørsmål, er bare hyggelig?
|
|
|
|
#132 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg så ikke for meg en fløyte i øret da jeg leste HI. Jeg så for meg en som sto i døråpningen, blåste i fløyte, viftet med flagg og ropte HURRA! Det er helt innenfor for min del, omtrent samme måte som jeg blir vekket når jeg har bursdag, minus fløyte, men legg til sang fra fire personer.
|
|
|
#133 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Sur, humorløs mamma?Å snakke om mangel på empati blir bare rart i denne tråden. HI stiller et spørsmål rundt (ie ber om svar på) en helt konkret sak, og da må jeg nesten gå utifra at det er OK å svare selvom jeg ikke er av dem som hadde fått dagen ødelagt på grunn av tidlig vekking.
|
|
|
#134 |
|
saftig
|
Okei, jeg redigerer svaret mitt til "endel" i stedet for mange. Evt. enkelte. Men de finnes!
|
|
|
#136 |
|
Leser
|
Det er ikke fordi vi har forskjellig mening, jeg kategoriserer påstanden din som meningsløs. Jeg sier at det du påstår ikke har noen mening, det høres fint og fluffy ut, men det har ikke noe innhold. Og grunnen til det ikke har noe innhold er at argumentet om empati, ikke er gangbart, fordi at svaret vil være forskjellig alt etter hvem man har empati med. Du kan ikke hevde at de andre er empatiløse fordi de har en annen mening enn deg. Det er det jeg reagerer på, ikke meningen din.
|
|
|
#137 |
|
By the Sea
|
Sv: Sur, humorløs mamma?I et mer generelt lys, har jeg veldig sansen for besteforeldre med overskudd og humor nok til å finne på rampestreker med barnebarna - helt uavhengig om det ikke alltid blir tatt godt i mot i den andre enden.
|
|
|
#138 |
|
saftig
|
Jøye meg. Nei, dette orker jeg ikke bruke tid på.
|
|
|
#139 |
|
Deltidsmamma
|
Men det er jo ikke empatisk overfor barnet heller, hvis moren blir fratatt sin sjanse til å få nok søvn og bli en opplagt mamma, istedenfor sliten og fortere sur? Jeg ser bort i fra muligheten at mor er vrang med vilje, og skylder på tidlig veksling. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg er enig i det første, men jeg er ikke så glad i å være hverken drivkraft eller mottaker for practical jokes. (Det vil si, drivkraft er jeg da sjelden eller aldri. |
|
|
|
![]() |
|
|