Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor hater "mannen i gata" barnevernet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 20:46   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV??

Gjør de det, altså? Sikker på du ikke bare har rare Facebook-venner?

Jeg synes den slags holdninger stort sett fremkommer i kommentarfeltene på nettaviser. Og der er jo flertallet åpenbart gale.

I den grad folk er negative, handler det vel ofte om vag kjennskap til barnevernssaker hvor de bare har misfornøyde foreldres versjon. Så får du slike absurdhistorier av typen "barnevernet kom og tok ungene fordi de hadde våt bleie en dag de kom i barnehagen."

Gammel 03-06-13, 20:48   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg opplever det annerledes - jeg kjenner ingen som hater Barnevernet.

Likevel er ikke min egen erfaring med BV (i kraft av å være lærer) udelt positivt. Det handler mest om at BV i min kommune i den tiden jeg hadde mest kontakt ang. elever var preget av stor gjennomtrekk og mange helt uerfarne saksbehandlere. Så min hjertesak er å oppruste BV - ansette flere folk, flinke folk, få unna sakene raskt og effektivt og skape et langt bedre arbeidsforhold så folk faktisk har lyst til å jobbe der og slipper å bukke under for belastningene jobben medfører.

Opprustning er supert og nødvendig, nedlegging snakker vi ikke om syns jeg. Hehe.

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Gjør de det, altså? Sikker på du ikke bare har rare Facebook-venner?

Jeg synes den slags holdninger stort sett fremkommer i kommentarfeltene på nettaviser. Og der er jo flertallet åpenbart gale.

I den grad folk er negative, handler det vel ofte om vag kjennskap til barnevernssaker hvor de bare har misfornøyde foreldres versjon. Så får du slike absurdhistorier av typen "barnevernet kom og tok ungene fordi de hadde våt bleie en dag de kom i barnehagen."

Vel jo det kan nok være du er inne på noe der du. Men jeg har så mangen av de. Så jeg begynner jo å lure på om det er en gjengangsgreie, og det syns jeg isåfall er grådig trist.

Gammel 03-06-13, 20:58   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har og reagert på dette. Kanskje ikkje hat, men meir veldig sterk frykt mot barnevernet. Som lærar veit eg jo at mykje av det dei driv med er hjelpetiltak i familar. Eg snakka for eksempel ein gong med ei aleinemor som hadde det vanskeleg. Det var ein brutal problemstilling som innebar fare for å miste skuleplass, på grunn av ei misforståing mellom henne og skulekontoret. Eg sa "Kan du ikkje ringe barnevernet og høyre om dei kan hjelpe deg?" (fordi eg trur det er riktig instans å be om hjelp til å løyse den typen problemstillinga. Svaret eg fekk var av typen " Barnevernet!? Eg ringer ikkje barnevernet! Dei kan sikkert ikkje hjelpe, dei kjem bare til å tru det er min feil!". Eg trur dette biletet er medieskapt, av folk som ikkje er fornøgd med måten deira sak er behandla i barnevernet. Men det er synd, for det kunne vore ein ressurs i ein del tilfelle, men dei slepp ikkje til.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.