Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Man skal jo ikke gi til tiggerne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 12:20   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Man skal jo ikke gi til tiggerne

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

ElinM; jeg syns du fremstiller det hele svært banalt og forenklet. Jeg var i ferd med å forfatte et langt svar til deg, men jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.

Selvfølgelig er ikke dette en enkel problemstilling, men jeg syns stikk i strid med deg at det er mer banalt å tro at å la alle fattige komme til Norge for å tigge er en fungerende og bærekraftig løsning. Det er faktisk en svært dårlig løsning mener jeg. For å si det svært enkelt, og denne gangen banalt (det skal jeg være enig med deg i): Dere som er for å la tiggere komme til Norge for å avhjelpe er problem der og da: Er det ikke bedre at dere går sammen om å samle inn penger og reise til der de bor og gi dem pengene. Som Røverdatter skriver: av 100 kr innsamlet i Norge sitter de til slutt kanskje igjen med 20. Vil de ikke da få mye mer igjen for pengene hvis de fikk pengene der de bor? Det har også den fordelen at de slipper å reise fra ungene sine. Men at en slik løsning vil motivere dem til å selv ta tak i fattigdomsproblemet sitt er vel usikkert.

Fattigdomsproblemet skal og må løses der det er, det er ingen løsning å flytte det til andre steder. Da har man bare flyttet på det uten å løse det. Faktisk tror jeg også at man på sikt forverrer situasjonen til de fattige når man bare flytter rundt på det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.