Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 14:13   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den skjønte jeg ikke? Det stilles mange krav til adoptivforeldre man ikke stiller til andre foreldre? God helse, for eksempel?

Det stilles jo ingen krav til foreldre som lager sine egne barn?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:14   #22
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Den skjønte jeg ikke? Det stilles mange krav til adoptivforeldre man ikke stiller til andre foreldre? God helse, for eksempel?

Joda, men de andre kriteriene er mer skjønnsbasert innenfor "bra nok"-spekteret. Kjønnssammensetning er veldig enten-eller, liksom.

Gammel 10-09-13, 14:15   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Men det er også begrenset hvor godt jeg klarer å forklare standpunkter som tross alt ikke er mine egne, så det kan jo gå begge veier.

Gammel 10-09-13, 14:28   #24
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det stilles jo ingen krav til foreldre som lager sine egne barn?

Nei, men det blir jo noe ganske annet enn å la hvem som helst adoptere? Uten sammenligning med homofili i det hele tatt. Mange som får egne barn burde slett ikke fått dem, det er mange gode grunner til å ha strenge regler for adopsjon.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:34   #25
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Men det er også begrenset hvor godt jeg klarer å forklare standpunkter som tross alt ikke er mine egne, så det kan jo gå begge veier.

Nei, jeg ble litt flytende jeg også, merka jeg. Men det er altså noe som ikke føles helt greit i ryggmargen.

Gammel 10-09-13, 21:19   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange av dem mener at det med mann+kvinne er noe mer fundamentalt enn regler om skalldyr og skjeggvekst. At det handler om hvordan vi er skapt i guds bilde, og for å utfylle hverandre. Noe der.

Og så PRØVER de å si at selv om enkeltforeldre som er i den konstellasjonen de nå er i (alene, med partner som ikke virker, eller hvahardu) er både gode og fine og flinke som de er, så mener de at det ideelle er en forelder av hvert kjønn. At det ikke betyr at de som enkeltmennesker ikke er gode foreldre. Men den ideelle konstellasjonen, alt annet likt, inneholder både en morsrolle og en farsrolle, som utfyller hverandre.

Bondevik selv var jo opptatt av at kjønnspolariteten ble beholdt, og jeg synes at det også er en normativ moralsk rettesnor som rammer alle. Og det mener jeg som gift, heterofil kvinne med barn. Hvor kjønnspolarisert mener han at man bør være?
Det ligger jo implisitt at de ønsker de gamle kjønnsrollene som tradisjonalistene fortsatt prøver innstendig på å trøkke nedover øra til mer normale mennesker som er litt av hvert.

Jeg skjønner at du ikke forsvarer dem Poly. Men problemet mitt med Krf er at i motsetning til andre parti som kjemper for saker, så kjemper KrF for hvordan andre skal være. De er derfor i en særstilling blant partiene.

Gammel 10-09-13, 23:52   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skjønner at du ikke forsvarer dem Poly. Men problemet mitt med Krf er at i motsetning til andre parti som kjemper for saker, så kjemper KrF for hvordan andre skal være. De er derfor i en særstilling blant partiene.

Hva mener du med dette? Jeg tror man må forsøke å skille mellom hva KrF står for og hva endel personer som stemmer KrF mener. Når det gjelder å kjempe for saker mener jeg at KrF ikke skiller seg nevneverdig ut fra andre partier selv om ganske mange av medlemmene deres har tildels sterke meninger om rett og galt. De ønsker å tilrettelegge for en samfunnsstruktur som de synes er best, det gjør i aller høyeste grad andre partier også selv om verdigrunnlaget er ulikt. Ser man på partiprogrammet til Høyre er dette også rimelig verdikonservativt i samme retning som KrF.

Og nei, jeg stemmer ikke KrF.

Gammel 11-09-13, 00:00   #28
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest det er mykje samanblanding av etikk og menneskesyn i desse diskusjonane. KrF har eit religiøst utgangspunkt (så kan vi diskutere om det høyrer til i politikken eller ikkje, til vi blir blå i trynet, men nå er dei i alle fall der). Dette religiøse utgangspunktet har eit menneskesyn. Saman med dette menneskesynet har det relgiøse utgangspunktet og ein etikk. Og denne etikken er det som seier noko om korleis ekteskapet skal vere. Det handler om ei tru på gudegitte retningslinjer for korleis mennesket skal leve.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 00:03   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at man kan diskutere det ideologiske utgangspunktet til alle politiske partier i så måte, alle kræsjer med virkeligheten på noen punkter.

Gammel 11-09-13, 00:14   #30
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg mener at man kan diskutere det ideologiske utgangspunktet til alle politiske partier i så måte, alle kræsjer med virkeligheten på noen punkter.

Ja, det er eg veldig einig med deg i. Men eg reagerer på veldig upresis bruk av begrepet menneskesyn i desse debattane.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 00:14   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår hva du mener Esme, og det var knakende godt oppsummert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.