Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Det er merkelig at disse diskusjonene dukker opp akkurat når jeg har bestilt ferie. I den forrige tråden fikk vi som har sånn midt på treet økonomi beskjed om å reise på telttur i stedet for til syden hvis det ble for dyrt. Vel, i sommer var vi på telttur med våre tre små og det var katastrofe. Aldri igjen, for å si det sånn. Til neste år drar vi til Kreta tidlig i juni. Vi sparte i overkant av 20 000 kroner på å reise da framfor i høysesongen når skolen har ferie så det var da eller ikke i det hele tatt, men sånt som dette betyr ikke diddeliskvatt for 80% av brukerne her inne ellerno da de fleste har betydelig bedre økonomi enn oss.
Jeg nekter å bære byrden av at det begynner elever som ikke kan lese på helse og sosial med 2.2 i snitt på mine skuldre som Nokon skisserer over her. Min unge kan lese ganske godt allerede og her kan man fortsatt søke permisjon fra skolen i to uker og hittil har ingen fått nei, i følge læreren på foreldremøte sist torsdag.
Jeg tror forøvrig ikke at Gina mente det ikke var noe vits for hennes barn i å møte opp på skolen etter ferien når skolen starter opp på en torsdag, men at mange kanskje ikke gjør det der hun bor. Her er ikke det ikke noe problem tror jeg.