Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp går i regjering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 22:28   #201
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyre og Frp går i regjering

Hun henger da ikke over og passer på sine partifeller som om de ikke er voksne mennesker som klarer seg selv?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 22:29   #202
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nå leste jeg i VG at reservasjonsretten gjelder p-piller også. Jeg er jaggu glad jeg ikke bor så langt ute på landet. Hva gjør en 16-åring som vil ha p-piller uten at mor får vite det når de må reise ti mil for å få ordnet det?

Jeg fant denne lenken på Helse og Omsorgsdepartementets sider:

Presisering av legers reservasjonsrett, hvor det står bl.a:
Men reservasjonsretten gjelder bare for leger som utfører inngrep, og ikke for fastleger som henviser. Det er heller ikke mulig å reservere seg mot å skrive ut prevensjonsmidler til kvinner.

Så det ser ut til at det ikke er lov å reservere seg mot p-pilleresepter om man er fastlege. Eller?

Gammel 01-10-13, 22:42   #203
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kanskje de ønsker en lovendring? Jeg leste ett sted (finner ikke igjen) at de ønsket å gå i dialog med DNLF for å utarbeide disse reservasjonsmulighetene. Slik at leger med religiøs eller moralsk overbevisning skulle ha mulighet til å reservere seg mot å hjelpe de kvinnene som kommer til lege med slike problemstillinger. Jeg synes det er så galt, og kjenner jeg bobler innvendig av raseri. Skal da man som pasient bli belemret med legens religiøse eller moralske motforestillinger når man befinner seg i noe som for noen oppleves som en livskrise for så å bli avvist? Er det mulig? Dette kan jo ikke oppfattes som noe annet enn er forsøk på å undergrave kvinners rett til å bestemme over egen reproduksjon?

Gammel 01-10-13, 22:50   #204
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg fant denne lenken på Helse og Omsorgsdepartementets sider:

Presisering av legers reservasjonsrett, hvor det står bl.a:
Men reservasjonsretten gjelder bare for leger som utfører inngrep, og ikke for fastleger som henviser. Det er heller ikke mulig å reservere seg mot å skrive ut prevensjonsmidler til kvinner.

Så det ser ut til at det ikke er lov å reservere seg mot p-pilleresepter om man er fastlege. Eller?

Det har vært endel debatt om dette også internt i legeforeningen. Det er egentlig ikke anledning for fastleger til å reservere seg mot henvisning idag, men det har likevel vært praktisert sånn flere steder med varierende grad av enighet om hvor bra det fungerer. KrF ønsker at de skal være en slik reservasjonsrett. Jeg er uenig, men det har lite med å ville ta kontroll over kvinners reproduksjon å gjøre, det er snakk om et mer grunnleggende syn på livets begynnelse og slutt som noe man ikke skal gripe inn i. Jeg mener å huske at formuleringen er noe sånt som menneskeverd "fra unnfangelse til en naturlig død". Det siste var til vianne.

Gammel 01-10-13, 23:00   #205
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har vært endel debatt om dette også internt i legeforeningen. Det er egentlig ikke anledning for fastleger til å reservere seg mot henvisning idag, men det har likevel vært praktisert sånn flere steder med varierende grad av enighet om hvor bra det fungerer. KrF ønsker at de skal være en slik reservasjonsrett. Jeg er uenig, men det har lite med å ville ta kontroll over kvinners reproduksjon å gjøre, det er snakk om et mer grunnleggende syn på livets begynnelse og slutt som noe man ikke skal gripe inn i. Jeg mener å huske at formuleringen er noe sånt som menneskeverd "fra unnfangelse til en naturlig død". Det siste var til vianne.

Nei, jeg vet at de ikke har kvinneundertrykkelse som uttalt mål, men at ugangspunktet er et religiøst syn på livet og døden, som du skriver. Men resultatet blir jo det samme. Ikke at jeg ser for meg at alle leger kommer til å benytte seg av dette, heldigvis. Men, de som ønsker å reservere seg gjør det jo i praksis vanskelig for sine kvinnelige pasienter å bestemme over egen reproduksjon. Ikke bare skal de kunne si at de ikke vil henvise til abort, men de skal kunne nekte å skrive ut prevensjon også.

Gammel 01-10-13, 23:07   #206
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nei, jeg vet at de ikke har kvinneundertrykkelse som uttalt mål, men at ugangspunktet er et religiøst syn på livet og døden, som du skriver. Men resultatet blir jo det samme. Ikke at jeg ser for meg at alle leger kommer til å benytte seg av dette, heldigvis. Men, de som ønsker å reservere seg gjør det jo i praksis vanskelig for sine kvinnelige pasienter å bestemme over egen reproduksjon. Ikke bare skal de kunne si at de ikke vil henvise til abort, men de skal kunne nekte å skrive ut prevensjon også.

Ja, som sagt fatter jeg det ikke helt dersom vi skal få en sånn reservasjonsrett. Jeg har stor respekt for at endel spørsmål innen medisinen kan være etisk vanskelig å håndtere. Og at man i et kollegium kanskje velger å fordele oppgaver litt etter ha man synes er greit i så måte. Men man kan som lege velge en spesialitet hvor man ikke må gå på akkord med egen overbevisning. Man må ikke bli gynekolog. Eller pediater. Og fra fastleger må man kunne forvente å få de henvisninger og den helsehjelp som er vanlig på det nivået. Noe annet blir tullete.

Gammel 01-10-13, 23:10   #207
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Eh - bare tilbake til en liten ting som stod øverst på side 4, nemlig differensiering av foreldrebetaling på SFO og i barnehage.

Jeg syns i utgangspunktet dette høres veldig positivt ut. Jeg syns det regelrett er latterlig at man som familie må tjene under 300.000 for å få lavere oppholdsbetaling. Jeg har problemer med å se at man kan overleve på under 300.000 i året i Oslo uten å være veldig heldig med boutgiftene. Jeg syns støtte til fattige familier er et ekstremt godt forslag, og er spent på hvordan dette vil gjennomføres.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 23:12   #208
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, som sagt fatter jeg det ikke helt dersom vi skal få en sånn reservasjonsrett. Jeg har stor respekt for at endel spørsmål innen medisinen kan være etisk vanskelig å håndtere. Og at man i et kollegium kanskje velger å fordele oppgaver litt etter ha man synes er greit i så måte. Men man kan som lege velge en spesialitet hvor man ikke må gå på akkord med egen overbevisning. Man må ikke bli gynekolog. Eller pediater. Og fra fastleger må man kunne forvente å få de henvisninger og den helsehjelp som er vanlig på det nivået. Noe annet blir tullete.

Gammel 01-10-13, 23:15   #209
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

I følge VG gjelder reservasjonen kun P-piller med aborterende effekt. Betyr det angrepille, eller alle piller som virker på den måten at egget blir befruktet men ikke fester seg i livmorveggen? (Er det ikke noen p-piller som virker sånn? Eller er det spiral? )

Helt konkret gjelder dette henvisning til abort, assistert befruktning og foreskrivning av p-piller som kan ha en aborterende effekt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10152354

Gammel 01-10-13, 23:32   #210
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ref reserasjonsretten: sto det ikke noe om at den skulle innføres ihht "dialog med Lægeforeningen. Så da tolker jeg det dithen at det er Lægeforeningens egne ønsker som skal ligge til grunn. Leger som gruppe ønsker vel ikke fri flyt av reservasjoner?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 23:34   #211
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eh - bare tilbake til en liten ting som stod øverst på side 4, nemlig differensiering av foreldrebetaling på SFO og i barnehage.

Jeg syns i utgangspunktet dette høres veldig positivt ut. Jeg syns det regelrett er latterlig at man som familie må tjene under 300.000 for å få lavere oppholdsbetaling. Jeg har problemer med å se at man kan overleve på under 300.000 i året i Oslo uten å være veldig heldig med boutgiftene. Jeg syns støtte til fattige familier er et ekstremt godt forslag, og er spent på hvordan dette vil gjennomføres.

Problemet er at de rødgrønne har beholdt barnehageprisen på ett fast lavt nivå, med mål om å gjøre det tilnærmet gratis på sikt. Reelt har prisen gått ned de siste årene pga inflasjon.
De borgerlige har vært tydelige på at de ønsker å slippe barnehageprisene mer fri, gi mulighet til å øke prisene.

Ved å gjøre barnehagen svært billig for alle, eller helst gratis, vil alle ha råd til barnehage uansett om man tjener 299 999 eller 300 001, og helt uten å skrive søknader. Ved å øke prisene generelt men innføre rabattordninger, vil man øke byråkratiet, gi mange barnefamilier høyere utgifter, og gi noen få familier mulighet til å søke om lavere pris.

Gammel 01-10-13, 23:37   #212
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke barnehage skal være gratis for alle jeg. Alt kan ikke være gratis. Eller sagt på en annen måte, there is no such thing as a fred lunch. Man betaler for det, via andre kanaler. Vi betaler for tjenester i Norge også, men vi betaler over skatteseddelen.

Gammel 01-10-13, 23:37   #213
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Er det noen p-piller som kan sies å ikke kunne virke aborterende? Jeg tror ikke det.

Gammel 01-10-13, 23:37   #214
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hvis det blir slik at man kan søke fritak fra KRLE-faget, er det slik som i gamle dager da, at kun barn som ikke er døpt kan ha livssynskunnskap? Mine barn er døpt, men jeg ønsker IKKE at de skal ha KRLE. Den K-en kan de ha for seg selv.

Men kvifor har du døypt ungane dine dersom du ikkje vil at dei skal vere kristne?

Gammel 02-10-13, 00:00   #215
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg synes ikke barnehage skal være gratis for alle jeg. Alt kan ikke være gratis. Eller sagt på en annen måte, there is no such thing as a fred lunch. Man betaler for det, via andre kanaler. Vi betaler for tjenester i Norge også, men vi betaler over skatteseddelen.

Jepp, og jeg syns det er helt greit å betale for gratis barnehage for alle barn i Norge over min skatteseddel, selv om mine barn er ferdige med den fasen i livet. Barnehagen har en utrolig viktig jobb når det gjelder å fange opp mishandling, drive språkopplæring, og mye annet. Jeg mener at vi må ta vare på de svakeste i samfunnet, selv om det betyr at jeg personlig må bidra mer økonomisk.

Og totalt sett, samfunnsøkonomisk sett, er hvert eneste barn som får en dårlig barndom eller som starter skolen uten tilstrekkelige norskkunnskaper, utrolig kostbart i lengden.

Men dette kommer vi aldri til å ble enige om, med mindre du våkner en morgen og er blitt sosialist.

Gammel 02-10-13, 00:05   #216
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Problemet er at de rødgrønne har beholdt barnehageprisen på ett fast lavt nivå, med mål om å gjøre det tilnærmet gratis på sikt. Reelt har prisen gått ned de siste årene pga inflasjon.
De borgerlige har vært tydelige på at de ønsker å slippe barnehageprisene mer fri, gi mulighet til å øke prisene.

Tjaaa. Som Milfrid skriver: Pengene kommer nå fra et sted. Jeg er slett ikke sikker på at det faktisk er billigere å betale alt over skatteseddelen. Og jeg er heller ikke sikker på at barnehage nødvendigvis må være gratis. Hvis jeg kunne velge ville jeg heller at man i større grad spnset SFO/AKS enn at man gjorde barnehagen gratis.

... Samtidig vil sponsing av SFO/AKS sikkert føre til mer byråkrati og reelt sett dyrere tjeneste, så jeg vet ikke. Men jeg syns uansett at det er riktig at man støtter mer opp om fattige familier. Jeg har nærmest ledd av disse helt idiotiske søknadene for lavere oppholdsbetaling på SFO/AKS og i barnehage. Satsene er så lave at de umulig kan favne særlig mange.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 00:08   #217
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller de rike som bruker barnehagen skal betale størstedelen, og så kan resten gå over skatteseddelen. De som tjener lite må vel betale next to nothing. Jeg er ikke for gratis for alle og la alle betale.

Ellers finnes det jo andre løsninger. Der vi bodde i USA gikk all boligskatt til skolen (som var offentlig og god). Man visste at om man flyttet til Katy fikk man høy boligskatt, men gode skoler. De som syntes det var dumt, bosatte seg et annet sted.

Det er ikke nødvendigvis som at om man ikke er sosialist så mener man at det er hver og en for seg selv, og stakkars den som ikke klarer å henge med.

Gammel 02-10-13, 00:25   #218
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men kvifor har du døypt ungane dine dersom du ikkje vil at dei skal vere kristne?

Trenger ikke å være noen motsetning i det og ønske at religionslære ikke skal ha hovedfokus på kristendom?

Gammel 02-10-13, 06:21   #219
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Fordi jeg er ikke er alene om å ta avgjørelsen, og det var viktig for min mann og hans familie at barna ble døpt. Det har jo ingen praktisk påvirkning på vårt eller deres liv, så derfor gikk jeg med på det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 08:19   #220
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Fordi jeg er ikke er alene om å ta avgjørelsen, og det var viktig for min mann og hans familie at barna ble døpt. Det har jo ingen praktisk påvirkning på vårt eller deres liv, så derfor gikk jeg med på det.

Ok. Vi tenker alle forskjellig om dette.
Eg valgte å ikkje døype mine barn sidan eg er ateist. I forbindelse med dåpen må ein vel "love" å oppdra barnet som kristen, og det vil eg rett og slett ikkje svare ja på sjølv om det berre er eit falskt ja. Men eg bryr meg ikkje så mykje om at dei blir utsatt for litt forkynning i ny og ne samt at dei deltar på skulegudstjenester og slikt. Eldste går også i kristen speider.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.