|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Off the map.
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?
Jeg også. Virkelig. En bok med rabattkuponger er OK, den beholder vi selv. En sekk med dopapir kan vi også ta, men det er ganske vilt overpriset synes jeg. Men OK for en sekk.
|
|
|
#62 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg er i prinsippet i mot å tvinge folk til å selge umulige ting, jeg synes idrettslagene kan komme på bedre forslag en sokker og dopapir som "alle" selger.
|
|
|
#63 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg skjønner frustrasjonen din. I fjor hadde vi regninger på 6.400,- fra oktober - desember på salgsvarer for idrettslaget (2 barn i samme klubb) og jeg tør påstå at 80% av varene var skrot som laget hadde minialt med fortjeneste på. Så ja, jeg betaler heller den skjulte kontingenten fremfor å løpe rundt og selge f.eks. syntetiske luer til 200,- pr stk. Vi stiller gjerne til dugnad, men stiller meg motvillig til å selge varer som forsøpler og ikke er nyttige. Her også får ungene med varene hjem med en faktura som forfaller 2 uker etter.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#65 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Juridisk- neppe. Men siden frivillig arbeid er nettopp frivillig for alle som deltar er det en ganske vanlig måte å få inn penger på, mye arbeid å få inn penger til et lag uansett hvordan man organiserer seg.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Korrekt. Måtte kjøre to turen med en transporter (caravelle ombygs til varebil) for og få med alt
|
|
|
#68 |
|
Erfaren nok
|
Jeg synes det er mye.
|
|
|
#69 |
|
saftig
|
Enig.
|
|
|
#70 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?3000 i lodd, overkommelig? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Skjønner at vi er heldige . Her er det loddbok til kr 250 og 5 skrapelodd kalenderen til kr 50 pr stk. Har Ikkje hall heller då.
|
|
|
#72 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg synes det er helt horribelt jeg. Vi som har tre unger kan aldri la dem få delta på noe sånt. Vi har ikke 6000 kroner å bruke på herresokker uansett hvordan man snur og vender på det. Hvis alternativet hadde vært å betale 1800 direkte og opptil flere ganger i året så hadde ikke det vært så mye bedre?
|
|
|
#73 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg ser at det ikke er så ille hos oss som hos flere av dere andre. Toalettpapir er forbruksvare, ja. Men alle får jo masse samtidig. Samtlige biler på parkeringsplassen er fylt opp med toalettpapir. I tillegg er det en stor sekk som er vanskelig for barn å bære rundt på og forsøke å selge. Hos oss gikk harmoni ut på at fortjenesten var liten ,mye gikk til et firma som regnes som uprofesjonelt. Samt at inntektene går til elitelagene. Ingenting til våre egne lag.
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Enig, men her er det heldigvis ikke sånn at VI er nødt til å kjøpe det vi ikke får solgt. Jeg hadde blitt rimelig arg hvis det var sånn. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Mitt tips er jo å stille på årsmøtet og ta opp problematikken.
|
|
|
|
#76 |
|
Kontrollfrik
Ja, et veldig viktig poeng. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg kjenner jeg er veldig glad mine barn er med på idretter som overhodet ikke har noen krav om innsats økonomisk...
|
|
|
#79 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?Jeg kan heller ikke tørke meg med hva som helst og hadde stått over dopapiret. Og tenker vel at slag av dyre ting som medlem av idrettslag osv lett kan ekskludere en del mennesker som ikke har råd til å kjøpe ut ungene sine.
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
I know. Det er tidenes møkkaklubb. Hadde det ikke vært for at det går ut over sønnen min, hadde jeg meldt ham ut i protest. |
|
|
|
![]() |
|
|