Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Erna Solbergs kjole

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 19:12   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs kjole

Her er et eksempel på hva jeg mener. http://www.kjendis.no/2013/12/12/kje...fies/30801989/

Artikkelen handler om at Danmarks statsminister sitt pass påskrevet av Daily Mail fordi hun går for langt motsatt vei.

Sitat:

«Ikke overraskende var det hennes sex appeal, som frøken Thorning-Schmidt tilsynelatende har utnyttet til det fulle, som førte til valgsuksessen hennes i 2011», skriver Daily Mail.

Noe så utrolig stygt og ekkelt - og hvem ville noensinne kunne finne på å hevde at en mann vant et valg fordi han spilte på utseendet?
Med Erna er det motsatt - hun blir kritisert for å være for traust og for lite oppptatt av hvordan hun ser ut og alt for lite glamorøs.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:32   #42
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullstendig enig med pøbelsara hele veien her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:40   #43
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at veldig mange typer damesko får meg til fnise.
Altså, hadde vi vært skapt for å gå med høye hæler og spisse sko ville føttene våre vært skapt sånn. Jeg synes det ser teit ut med sko som er så til de grader unaturlige.

Så dere må bare le av mine fornuftige, lave sko med bred tå.
Jeg ler av dere også og vet hvem som løper fortest om man må evakuere.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:44   #44
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er helt enig med rine her, ser jeg. En pen kjole/drakt blir lett tantete med tett strømpebukse og fornuftige, lave sko - litt hud og hæler gjør antrekket mer elegant. På samme måte som det er penere med nypusset sko til dress og at en nøytral beltespenne er mer elegant enn et med et stort motiv på.

Er hud alltid pent?
Jeg har store, tykke årer og knuter på lår og legger. Hva velger man da, tantete (fy flate for et teit uttrykk) eller å eksponere åreknutene?

Gammel 02-01-14, 19:57   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Altså, hadde vi vært skapt for å gå med høye hæler og spisse sko ville føttene våre vært skapt sånn. Jeg synes det ser teit ut med sko som er så til de grader unaturlige.

Jeg ville kippet av meg skoene og ilt forbi deg.

Og når ble sko med hæler = skyhøye stilletthæler? Hvis hva som er naturlig er kriteriet for hva man har på seg, ville vi vel gått rundt i Evas (unnskyld, burde jeg si Adams i denne tråden? ) drakt alle sammen?
Jeg går i joggesko, sko med litt hæl eller helt flate ballerinasko, alt etter som, men noen antrekk krever rett og slett hæler. Synes jeg. Det er prikken over i-en, og jeg for min del skulle hatt rimelig invalidiserende ryggplager før noen fikk se meg i finkjolen og flate sko på f.eks julebordet.

Er hud alltid pent?
Jeg har store, tykke årer og knuter på lår og legger. Hva velger man da, tantete (fy flate for et teit uttrykk) eller å eksponere åreknutene?

Det ble vel ikke sagt at man måtte vise hud? Det finnes da mange lysere strømper/strømpebukser som ikke er helt gjennomsiktige.
Jeg reagerte på de svarte skoene og de tette strømpene til E.S fordi alt liksom gikk "i ett" og jeg tenkte forresten det samme om beinbekledningen hennes da hun var på Skavlan.
(Høyrepratet gidder jeg ikke å høre på, da konsentrerer jeg meg heller om andre og mer vesentlige ting. Sko, f.eks. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:00   #46
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville kippet av meg skoene og ilt forbi deg.

Helt til der noen hadde knust et glass i panikken som oppsto og du fikk et glasskår langt inn i foten. HA!

Gammel 02-01-14, 20:04   #47
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enig med Tjorven i at vi gjerne kan diskutere innholdet i talen også, og har laget en tråd om det.

Når det gjelder sko og strømper skal jeg ikke mene noe. Men siden tråden handler om Erna Solbergs kjole vil jeg for ordens skyld bemerke at jeg egentlig ikke syntes den var så fin. Det var noe rart med skuldersnittet som jeg hengte meg opp i.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:05   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper iallfall Teofelia har fått med seg at hun _for _all _del_ ikke må gå med svarte strømper og flate sko hvis hun får tak i kjolen.

Gammel 02-01-14, 20:06   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg håper iallfall Teofelia har fått med seg at hun _for _all _del_ ikke må gå med svarte strømper og flate sko hvis hun får tak i kjolen.

Det ville da heller aldri falt meg inn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:07   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Gammel 02-01-14, 20:07   #51
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har showdanset, jeg er lynkjapp selv på stiletter.

Som Rine sier så betyr ikke hæler nødvendigvis skyhøye stiletthæler. Det finnes flust av fornuftige sko med litt hæl som er både behagelige og pene.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:07   #52
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er hud alltid pent?

Med litt hud mente jeg ikke blendingstette strømpebukser. Og nei - naken hud er nødvendigvis ikke alltid pent, men det finnes da en mellomting? Og litt hæler er jo ikke synonymt med stilettene til Posh-spice?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:10   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan løpe i høyhælte sko, jeg for min del, så lenge de er av god kvalitet og sitter godt på foten. Jeg kan endatil klatre i stige, når det kreves.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:10   #54
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I en tråd som omhandler Ernas kjole synes jeg en kommentar som strømper og sko er innenfor. Da har imidlertid ingenting å si for hvordan Ernas tale var. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:24   #55
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg har da sagt myyye om Ernas tale i tråden som omhandler den.

Gammel 02-01-14, 20:26   #56
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over at du i det hele tatt fikk med deg hva som ble sagt.

Gammel 02-01-14, 20:30   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Slik som jeg nistirret på de lave skoene, mener du?
Neida, jeg er kvinne og kan gjøre mer enn en ting om gangen.
Dette var feministtråden, ja?

:dukker:

Gammel 02-01-14, 20:34   #58
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Men vurderte du talens kvaliteter ut fra hælhøyden? Ville talen vært bedre med høye hæler?

Gammel 02-01-14, 20:52   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit at man det ikke er så mye å diskutere rundt dresser og slips (hvis man ikke drar en Kosmo), men skulle dette vært balansert så skulle både aviser og magasiner hatt artikler som
- se hvor flott og sjarmerende Jens har blitt med litt gråstenk!
- aktiv og sprek - se hvordan Jens holder seg slank og flott!
- silke, kashmir og Armani - kopier Giskes stilige og urbane look!

(Dette er rene gjetninger - illustrerende nok så vet jeg niks og nada om klesstilene til noen mannlige toppolitikere)

Gammel 02-01-14, 20:55   #60
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Utseende, om ikke klesstilen, til Jens og Jonas har derimot blitt kommentert ofte.

Ojsann: http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...l#.UsW2cKWXU9E

Sitat:

Professor Per Schioldborg mener Stoltenbergs popularitet henger sammen med utseende:

– Ny forskning viser at symmetri og et vakkert utseende er en sentral faktor i det å kunne tillegge en slik person positive egenskaper som dyktighet, omgjengelighet og intelligens, forteller professoren til «God Kveld Norge».

Uansett, det er en uting om det er kvinnlige eller mannlige politikere det er snakk om. Særlig når det settes i sammenheng med politiske kvaliteter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.