Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Trodde alle kunne strikke jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 16:13   #41
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trodde alle kunne strikke jeg ...

Eller, jeg tror kanskje ikke den ble så veldig fin, den duken.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 22:06   #42
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan strikke, men foretrekker å hekle. Jeg er en periodehekler/-strikker, så jeg har bestemt meg for å starte neste prosjekt etter eksamen, sånn at jeg ikke skal blir for oppslukt av det. Jeg har forresten også vært medlem av en syklubb som faktisk holdt på med håndarbeid! 80-modell.

Broren min (15) både stikker og hekler, og bestiller strikkede og heklede ting av meg og søsteren min.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 22:38   #43
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan strikke, legge opp, øke og avslutte. Men jeg har ikke prøvd meg på noen større prosjekter enda. Genser fx.

Det går i votter, sokker, skjerf etc. Ganske kjedelig, egentlig.

Gammel 12-05-07, 22:40   #44
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en kjerring.

Gammel 12-05-07, 22:44   #45
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nok også kjerringstatus

Elsker å strikke!

Gammel 12-05-07, 22:47   #46
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri strikket en genser eller en sokk, men strikker med glede kunststrikk. Det vil si duker, sengetepper, vogntepper og gardiner i fine mønstre. Er periodestrikker, er kanskje på tide å strikke noen vogntepper/sengetepper til lille babyen min kommer i oktober.

Gammel 12-05-07, 22:51   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man er ikke kjerring fordi om man strikker. Man fører videre kulturaven. Nå strikker jeg Selbuvotter i anledning 150 årsjubileet til Selburosa. Veldig gøy.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 23:21   #48
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Husker du virkelig ALT du lærte på skolen? Kan jeg få låne hjernen din i en ukes tid?

Jeg kan ikke strikke, selv om jeg lærte det på skolen. Jeg kan heller ikke fransk, og.... Nei, der tror jeg vi slutter, gitt!

Gammel 13-05-07, 10:55   #49
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lærte også å sy på symaskin, brodere men broderingen har jeg glemt mye av.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 11:07   #50
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Byttet fra håndarbeid til sløyd på ungdomsskolen. Det sier vel litt om mine ferdigheter på området.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 11:08   #51
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan strikke, men gjør det ikke ofte. Har strikket to gensere de siste årene. Men moren min er så mye flinkere, så jeg lar henne ta seg av de vanskelige strikkeprosjektene.

Jeg broderer Da er jeg vel sikkert kjerring.

Gammel 13-05-07, 11:47   #52
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For min del synes jeg det er mer kjerring å bake.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 12:03   #53
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg strikka genser på genser på 80-tallet - de lekreste pasteller med angoragarn i størrelse "kjempestor"...

Nå har jeg skapet fullt av halvstrikkede plagg ...

En sånn genser har je strikket også, og jeg har min andel av halvstrikkede plagg gitt.
Jeg kan å strikke, men gjør det lite. Sokker kan jeg derimot ikke strikke da.

Mamma lærte meg å strikke før jeg begynte på skolen. jeg holder tråden akkurat slik som min farmor gjorde vistnok. (bøyer pekefingeren)
Har striket babysett som jeg har blitt ferdig med, ellers har jeg vel svart belte i å ikke bli ferdig.

Gammel 13-05-07, 12:05   #54
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker ikke, men siden jeg mer enn gjerne bruker helsesko er det ganske høy kjerringfaktor på meg likevel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 17:49   #55
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos kjerringfaktor;

Da jeg var 20 var det veldig viktig ikke å bli kjerring ( bake, brodere, hagearbeid, være opptatt av "gardiner og sånt", og i det hele tatt ...).

Nå er jeg vel mest opptatt av å gjøre det jeg liker, for å si det sånn!

Hagearbeid har f.eks gått fra å være det kjedeligste i verden, til noe av det hyggeligste jeg vet!

Så "kjerringer" i alle hus - forén eder!

Gammel 13-05-07, 19:32   #56
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan ikke strikke selv om man strikket et skjerf på barneskolen...

I min ungdom kunne alle strikke, enhver jente med respekt for seg selv hadde et strikketøy i sekken og tok det fram i timen om ikke annet for å plage de stakkars lærerne... ("hvis du ikke legger fra deg det strikketøyet med en eneste gang kommer jeg å rekker opp alt!!!")

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 19:33   #57
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Veel, alt er jo relativt.

Eg kan legge opp, strikke rett og vrangt og felle av. Eg har strikka 5 Mor Signes babytepper *stolt* Men eg seier likevel at eg ikkje kan strikke. Eg skjønnar ikkje fram og tilbake på ei strikkeoppskrift, og er full av undring over svigermors og andres mesterverk

Som om jeg skulle ha skrevet det selv, men jeg har bare strikket 2 Mor Signes babytepper. Jeg skjønner ingenting av strikkeoppskrifter og liker meg best når jeg kan strikke "vrangt" fram og tilbake, fram og tilbake, fram og tilbake...... Jeg er tidlig 70-tallsmodell.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:05   #58
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg kan absolutt ikke strikke. Ikke litt engang. Jeg kan jo strikke maskene, og kan teknikken, men jeg kan ikke legge opp, ikke avslutte, og ikke skjønner jeg ett kvidder av mønster. Ikke litt engang.

Jeg trøster meg med at sånt hopper over en generasjon, og priser meg lykkelig for at jeg har en mor som strikker.

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

...og jeg er født midt på syttitallet...

Må bare signere Nabbe på begge punkter.
Skulle gjerne lært meg strikking etter mønster. Hekling skulle jeg også gjerne kunnet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:08   #59
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke strikke og ikke gidder jeg å lære meg det heller. Betaler faktisk heller andre for å gjøre det. :lat:

Gammel 13-05-07, 20:12   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste jeg kjenner kan strikke (iallefall hunkjønn), men jeg kan ikke. Det vil si; jeg kan strikke rettstrikk. Ikke vrang eller noe annet avansert. Jeg KUNNE vrangstrikk en gang, man lærte det da på skolen. Legge opp lærte jeg først i fjor, i en alder av 31 år. Felle av kan jeg, det er ganske enkelt og jeg har aldri glemt det liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.