Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: dyre klassearrangement

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 21:24   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: dyre klassearrangement

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Fordi det er koselig. Både jeg og Snuppa er sånne "The more, the merrier"-folk.

Og på klassens "sammensveisearrangement" et par måneder i forveien var vi mange som ville se den og vi pratet om å gjøre det sammen. Så jeg visste at vi var 5 stykker som ville, og så var det noen det ville vært veldig rart å ikke spørre. Og da var det så få igjen at det ville vært ekskluderende å ikke spørre alle.

Det skal sies at invitasjonen var relativt likt formulert som Inahgs første forslag.

Hvis dere hadde pratet sammen om dette på forhånd stiller vel saken seg litt annerledes kanskje. Det ville vært rart om dere bare dro alene uten å si noe når dere i utgangspunktet hadde diskutert å gå sammen, men igjen blir det en gjeng som "bestemmer" og legger lista for resten. Slik det gjerne blir i slike sosiale lag. Det skal ikke være lett altså.

Gammel 05-03-14, 21:29   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hvis dere hadde pratet sammen om dette på forhånd stiller vel saken seg litt annerledes kanskje. Det ville vært rart om dere bare dro alene uten å si noe når dere i utgangspunktet hadde diskutert å gå sammen, men igjen blir det en gjeng som "bestemmer" og legger lista for resten. Slik det gjerne blir i slike sosiale lag. Det skal ikke være lett altså.

Men jeg hadde jo ikke snakket med alle, bare noen. Og da ante jeg ikke at deg skulle være så himla dyrt.

Men hvor går grensa for når det er greit. Vil det "alltid" være greit hvis vi skulle gå på kino og se en film som koster hundrelappen pr pers?

Gammel 05-03-14, 21:33   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor går grensa for når det er greit. Vil det "alltid" være greit hvis vi skulle gå på kino og se en film som koster hundrelappen pr pers?

Jeg synes som jeg skrev tidligere at man bør prøve å få til noe som koster minst mulig. Møtes på stranda, i parken for å spille fotball, på gratisarrangement osv.

Gammel 05-03-14, 21:42   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes som jeg skrev tidligere at man bør prøve å få til noe som koster minst mulig. Møtes på stranda, i parken for å spille fotball, på gratisarrangement osv.

Vi gjør det også, men da i regi av klassekontakten og som er mer offisielt "skolearrangement".

Gammel 05-03-14, 21:36   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men jeg hadde jo ikke snakket med alle, bare noen. Og da ante jeg ikke at deg skulle være så himla dyrt.

Jeg vet faktisk ikke om det var så ille det du gjorde heller. Et dilemma egentlig. La oss si at dette er noe som skjer ofte i jentegjengen. Altså at foreldrene inviterer jentegjengen med på aktiviteter. På kino, i bassenget, på aketur, filmkvelder osv og man er en slik sammensveiset gjeng som ofte finner på ting sammen. Da er det ikke feil i det hele tatt å spørre om man skal gå sammen på Annie. Man kjenner hverandre, man kjenner ungene og det er flust med muligheter og alle vet at ingen kan være med på alt hele tiden.

Men blir det kun en stor greie som alle snakker om og noen få ikke kan være med på så blir det krøkkete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.