|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementDet man kan tenke på er at det nesten "vi finner på noe sammen"-arrangementet kanskje bør være litt mer lavterskel økonomisk så det ikke setter seg en forventning om at initiativ skal være noe litt flott.
![]() |
#22 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangement
Nei, man gjør jo ikke det, men noen klasser, nabolag osv er mer sammensveiset enn andre steder. Problemet her er kanskje ikke de foreldrene som prioriterer det bort, men de som må telle på kronene og kanskje ikke får råd til julegaver hvis de ønsker at barne ikke skal oppleve å være utenfor.
![]() |
#23 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes den er innenfor. Et inkluderende initiativ, som det bør være enkelt å avslå uten å bli avkrevd en grunn. Her synes jeg egentlig Divines fabelaktige "ikke la det aller beste bli det godes fiende" passer inn også. Det er selvfølgelig dumt at det er dyrt, og man står da i fare for at noen føler på det. Samtidig er det fint for klassemiljøet at man har en slik inkluderende stemning. For noen er pengene en begrensning. Atter andre har foreldre som aldri kommer seg avgårde på teater ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Helt enig. Og gjenkjennbart til de grader (ang klassekontakter). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
stressmonster
Hvis dere hadde pratet sammen om dette på forhånd stiller vel saken seg litt annerledes kanskje. Det ville vært rart om dere bare dro alene uten å si noe når dere i utgangspunktet hadde diskutert å gå sammen, men igjen blir det en gjeng som "bestemmer" og legger lista for resten. Slik det gjerne blir i slike sosiale lag. Det skal ikke være lett altså.
![]() |
#26 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg syns den er absolutt innenfor.
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
Men jeg hadde jo ikke snakket med alle, bare noen. Og da ante jeg ikke at deg skulle være så himla dyrt.
![]() |
![]() |
#28 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes egentlig alltid det er greit, men at man har et kollektivt ansvar for å holde pengepresset litt nede. Kino vil jeg vel alltid synes er greit tror jeg.
![]() |
#29 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementFor all del, kjempehyggelig og inkluderende og gøy med invitasjon, men altfor dyrt og dermed også potensiellt eksluderende. Det er jo snakk om 1000 kroner for 2 billetter. Jeg betaler gjerne og ofte for kulturopplevelser med barna og ville selv blitt glad for en slik invitasjon hvis jeg bare tenkte på meg og mine, men jeg kjenner foreldre i nærmiljøet til barna mine som ville blitt lei seg fordi de kanskje ville vært eneste eller en av veldig få som ikke hadde hatt råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
This is normal!
|
Jeg synes som jeg skrev tidligere at man bør prøve å få til noe som koster minst mulig. Møtes på stranda, i parken for å spille fotball, på gratisarrangement osv.
![]() |
![]() |
#31 |
stressmonster
![]() |
#33 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg er enig med Storm og Hyacinth. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi gjør det også, men da i regi av klassekontakten og som er mer offisielt "skolearrangement".
![]() |
![]() |
#36 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg skjønte det, så det ble vel egentlig feil å sitere deg, men det var bare en kommentar til det du skrev. :kegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg synes, tror jeg, at dette ikke er helt ok siden billettene var såpass dyre. Samtidig er det flott at noen (du) tok initiativ til noe felles.
![]() |
#38 |
bits and pieces
|
Kjenner jeg er her jeg også.
![]() |
![]() |
#39 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spinnoff: dyre klassearrangementJeg hadde syntes det var ugreit, fordi mitt barn hadde blitt så skuffet over å ikke få bli med. Med en gang det går ut på fellesmail, så snakkes det om det, og så blir det en større sak enn det egentlig hadde behøvd å være. Bedre at man spør direkte noen man kjenner tenker jeg, og ikke lager så stor sak ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldi veldig bra skrevet, og jeg er helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |