|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Min gutt tåler ikke hvetestivelse heller, som gjør bakingen enda vanskeligere, men har da begynt å få taket på det.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)
Oppskrift! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hekta
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Oppskrift på tortillaer:
![]() |
#24 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Jeg baker ikke mye, det tar for lang tid, men jeg lager ofte pannekaker eller vafler. Jeg bruker som regel 50/50 med rismel og malte nøtter(cashews eller mandler) og alltid xanthan gum!
![]() |
#26 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Jeg husker ikke oppskriften min på rundstykker, det er en slumpeoppskrift med vann, god meltype+melmix, litt olje, en dæsj sukker for hevingen, og gjær selvsagt. Lager deigen litt løs og setter på brettet med en stor skje. Fint at de er litt flate, for det blir jo litt kompakt. Best nybakte eller nytinte.
![]() |
#27 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Jeg har bakt glutenfritt i 7 år. Jentungen vil ikke ha glutenfritt brød, men rundstykker går greit. Andre som ikke er glutenallergikere liker også disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hekta
![]() Sv: Meltyper og baketips gluten- og melkefri mat (Matkjemi)Barnet mitt som ikke tåler gluten er også diabetiker, og derfor er det litt viktig at brød og rundstykker har en del fiber. Det er ganske utfordrende når man baker glutenfritt, men jeg har da funnet noen oppskrifter som funker. Blant annet har jeg oppskrift på 2 forskjellige havrebrød, som gir bra blodsukkerprofil. Kan legge dem inn her etter hvert.
![]() |
|
|