Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nokon som kan litt om diverse diettar?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 11:03   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Går det ikke an å finne en "uavhengig" ernæringsfysiolog? Jeg tror aspekter ved lavkarbodiettene kan være fine å bruke ift datteren din også, men jeg tror absolutt ikke du bør gå inn på en rein lavkarbodiett til henne uten å ha snakket med eksperter. Det kan likevel være verdt å lese litt litteratur av f.eks. Atkins eller Lindberg for å sette deg inn i hvilke grønnsaker som inneholder mye fiber samtidig som de ikke gir rask blodsukkerstigning. Det bør vel være ideelle grønnsaker for henne?

Gammel 18-05-07, 11:36   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokon som kan litt om diverse diettar?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det kan likevel være verdt å lese litt litteratur av f.eks. Atkins eller Lindberg for å sette deg inn i hvilke grønnsaker som inneholder mye fiber samtidig som de ikke gir rask blodsukkerstigning. Det bør vel være ideelle grønnsaker for henne?

Har jo fanga opp ein del; og alle grønnsaker utan stivelse gir ingen spesiell stiging i blodsukker. Gulrøtter f.eks kan du ete så masse du vil av utan at blodsukkeret vert påvirka. Gir godt med fiber og metthetsfølelse også. Gulrot er dermed MYKJE betre enn poteta! Nå kan det hende at potet inneheld noko fantastisk som vi går glipp av; så det der må eg sjekke opp. Og ja, eg må lese meir; finne ut kva andre grønsaker som inneheld stivelse. Kjem berre på potet i farten.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.