|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Men det som har skjedd i denne saker er ikke at han har kjørt dem hjem. Han har kjørt dem hjem til seg, og holdt dem der en 1/2 time og sagt at om de stakk av eller "fant" på noe så ville de (var iallefall en voksen person til der) sende hundene på dem. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2014
![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Det er slettes ikke greit at barn stjeler, men verre er det med familier som stjeler sammen med barna. Vi har ca 200 epletre(lite gårdsutsalg), i fjor begynte vi å merke at mye frukt lå halvspist samt at det var plukket ganske systematisk. Jeg satte opp et viltkamera + et skilt om at området var overvåket for å finne synderen eller avverge nye «angrep». Overraskelsen var stor da jeg så to barn sammen med to voksne som plukket epler som om de eide marka. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Velkommen til forumet!
|
|
|
#64 |
|
Bedreviter
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Gammel diskusjon, ja. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?
Ikke jeg. Jeg skrev at jeg ikke ville bli sint på ungene.
|
|
|
#66 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?
|
|
|
#69 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Både foreldrene mine og naboen deres har store frukthager. De "beklaget" seg nylig over at ungdommen aldri går på slang lengre. Det er tydeligvis nok "thrills" å finne i andre aktiviteter (les:skjerm). Jeg tipper at andelen av dagens ungdom som har vært på slang er LANGT lavere enn blant oss som vokste opp før 90-tallet. Da jeg var liten gikk det litt sport i å gjøre pek tilbake til de som gikk på slang. Vi plantet bl.a. sure vinterepler nærmest veien - sånn at vi fikk rykte for å "bare ha sure epler". Vi hadde også fiske-line med bjelle på et par steder i hagen - mest for å skremme rådyr, men det fungerte fint på de som gikk på slang også.
|
|
|
#70 |
|
Audacious
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Jeg er en DårligMor(TM).
|
![]() |
|
|