Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om jordbruksoppgjøret?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-14, 09:55   #22
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker du om jordbruksoppgjøret?

Tusen takk, Floksa, for god og grundig informasjon. Her lærer jeg masse!

Jeg støtter bøndene. Men det er vanskelig for menigmann (inkludert meg selv) å sette seg inn i et oppgjør som dette. Det er en vanskelig sak å kommunisere også, da det er en komplisert affære.

Det jeg er helt enig i, er at med et for stort format på / industrialisering av landbruket øker risikoen for økt bruk av sprøytemidler, medisinbruk på dyra og dårlig dyrevelferd. Over en viss størrelse/antall dyr øker også investeringskravet til bøndene betraktelig, etter det jeg har forstått.

Jeg forstår heller ikke meningen med å fjerne deltidsbøndene. Dels for det som Floksa sier, verdiskapingen er jo den samme, men også fordi denne regjeringen er jo for valgfrihet. Hvorfor kan ikke en bonde da ha to jobber dersom det er ønskelig eller nødvendig?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.