|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hund
Strengt tatt var det vel mannen og hunden som gikk over grensa til bondens gård.
Kanskje det, eller i alle fall godt ute i utmarka. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Men hvordan kan jeg vite hva som eies av bøndene og ikke? Har aldri sett noe skilt om att det ferdes kuer i området, eller at jeg er på privat grunn.
|
|
|
#304 |
|
can-jur
|
Alt teknisk kartverk har eiendomsgrenser integnet. Men mane bruk med lite egeneid utmark har også beiteretter på statsallmenning. Så premissene er stort sett de samme der. Det er ikke slik at mennesker har fortrinsrett overalt.
|
|
|
|
#305 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Bonde skjøt hundEin kan vel ikkje forvente at det blir skilta at det finst dyr i utmarka! Og kva skal ein bruke den informasjonen til? Eg ferdast svært mykje i både innmark og utmark i forbindelse med jobben (er ikkje bonde), og eg har stor respekt for både storfe og småfe. Men eg lar ikkje ver å utføre arbeidet mitt. Eg unngår dyra - lar dei vere i fred, og bekymrar meg i grunn meir for hoggorm.
|
|
|
#306 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Joda, men om det betyr bonden har rett til å skyte, så anser jeg at jeg heretter har rett til å skyte (i det minste med vannpistol) dørselgere og misjonærer som kommer på min tram. De er farlige for mitt humør, nemlig.
|
|
|
#307 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundDu er ikke på jordet Syrin! |
|
|
|
|
|
#308 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundJammen, hjelpes, da. Hundeeiere MÅ selvfølgelig innse at deres hund ikke er elsket av hele verden. Hundeeiere bør la være å uttale seg om uoppdragne unger som kommer og klapper hunder. Selvfølgelig vil ikke jeg heller at unger skal jogge avgårde og kaste seg over min hund i tide og utide, men det er mitt ansvar som hundeeier å forklare barna det, i stedet for å okke meg over å "daglig" (really! |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bonde skjøt hundMave, jeg foreslår at du tar på deg litt andre briller og leser tråden igjen. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundSkjønner ikke at du gidder være så spydig. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundJa, spydig. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg er vant til sauer som ligger alle steder. Senest tidligere i uka lå det en haug med sau midt på svenskveien, der det er 80 sone. Og der lå de godt gitt, og flyttet seg ikke en milimeter. Var da ikke DERES problem at bilene ville kjøre der?
|
|
|
|
#315 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bonde skjøt hundPappa var ikke bonde men hadde rifle. I tettbebygd strøk. Den stod (uladd) i skapet i gangen. :datapunkt: |
|
|
|
|
|
#316 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Bonde skjøt hundJeg synes Mavericks innlegg er godt og slett ikke spydig. Hun virker mer ydmyk enn flere andre hundeeiere i denne tråden.
|
|
|
#318 |
|
Nå også i farger
Ja, men det er jo akkurat det jeg sier? Jeg ønsker samme respekten tilbake. Helt ok for meg at du/dere ikke forstår at det er irriterende når man må si det igjen og igjen og igjen. Vi har et vennepar hvor vi til slutt aldri kunne ha hundene i nærheten når sønnen deres var der, for han var aldri snill med hunden. Hunden gikk i store ringer rundt gutten og i stede for å mase om det samme hver gang la vi hunden helt bort (i eget rom). |
|
|
|
|
|
#319 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ja, det er regelen og aldri, aldri gå bort til hunder som står bundet fast.
|
|
|
#320 |
|
Nå også i farger
Men herremin, les hva jeg (med fler) sier. Vi forteller jo hvordan barn skal omgås hundene, men ikke alle respekterer det. Dessuten syns jeg det er litt rart å skylde på manglende hundekunnskap o.l. Det burde vært kjent for alle at man ikke trykker dyr (fysisk ja) ned i bakken, drar de i halen eller stikker pinner i siden på den. Det være seg hund, katt, sau, kanin eller hva-har-du. |
|
|
|
![]() |
|
|