Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flexer du hver dag? Trives du med det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-14, 08:39   #21
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?

Jeg flekser vilt og uhemmet. I perioder er det 12-16 timers-dager, nå har jeg 0-6 timers dager.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 08:41   #22
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg flekser ikke fast på den måten, men jeg benytter meg av fleksibel start og slutt og forsøker å holde alle timer hver dag så jeg ikke går i minus. Så lenge jeg er på jobb i kjernetiden trenger jeg ikke tillatelse for å jobbe kortere noen dager og lengere andre dager.

Det hender jo at jeg tar en og annen kveldsøkt, men det er sjelden. Vi har heller ikke begrepet plusstimer, jobber jeg mer en uke så får jeg ikke det på en plusskonto. Med såpass fleksibel jobb som jeg har så gir og tar man litt.

Gammel 28-08-14, 08:42   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke si jeg "flekser", men har en fri rolle. Stort sett er jeg på jobben mellom 08.30 og 15.00. Så jobber jeg ekstra når det trengs. Nå framover kommer til å trenges omtrent hver kveld og helgene også hvis jeg gidder. Andre ganger er det roligere og da gjør jeg ingenting om kvelden. Fører ikke regnskap på timer. Jeg er målt på resultater (penger inn) og først hvis det svikter begynner noen å følge med på når jeg kommer og går.

Gammel 28-08-14, 08:53   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det i forrige jobben. Der var det greit å ta igjen på kveldstid, hvis jeg i en periode kunne være mindre til stede på jobb. Da var det stort sett på grunn av mannens reising. Nå har jeg i praksis ikke mulighet for hjemmekontor, så da sitter jeg heller lenger noen dager, for å ha fleksibilitet andre dager. Jeg savner ikke egentlig hjemmekontormuligheten, da jeg merket at det nok var mye mer "på jobb" også utenfor jobben, enn jeg er nå. Vi har heller ikke noe godt arbeidsrom hjemme, så all jobbing må gjøres etter barna er i seng, hvilket begynner å bli ganske sent.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 08:58   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg flekser kun mellom 7 og 17. Har jobbet en del kveld da jeg var ung og trives aller best med å ha helt fri på kvelden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 28-08-14 kl 09:10.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 09:05   #26
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Er på jobb fra alt mellom 7-9 og går alltid rundt kl.15. Dette fordi jeg ønsker å få litt tid med barna på ettermiddagen. De dagene jeg kommer sent bruker jeg da av timer hvor jeg feks har jobbet på kvelden, eller timer fra de dagene jeg reiser og har lange dager. Har 7,5 timers arbeidsdag. Stortrives med det og kunne ikke tenke meg noe annet!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 09:20   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som regel på jobb mellom 8.15 og 15.30-16.00. I tillegg har jeg fast 2-3 kveldsøkter. De strekker seg som regel langt inni natta. Å sitte med vurderingsarbeid nattestid er nydelig. Stille i verden, stille i hodet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 09:37   #28
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke trivdes med å jobbe i den lille alenetiden min før leggetid :små barn, stort hus:, men flekser med bakgrunn i en og annen langkveld på jobben. Samler også opp mye plusstimer i perioder, særlig med mye reise som jeg tar ut andre dager.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 09:49   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjernetid 9-15 og benytter meg av muligheten til å flekse. Jeg jobber ikke fast om kvelden, men er glad for muligheten. I perioder er det mye å gjøre. Da kan jeg gå hjem til normal tid, og jobbe overtid om kvelden. Jeg liker en pause på ettermiddagen. Jeg tar ut plusstimer som hele dager eller ved at jeg har kortere dager.

Gammel 28-08-14, 09:53   #30
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har, som Mave nevner, det som kallast særskilt uavhengig stilling. Det betyr at eg jobbe når det passe meg og tar fri når det passe meg så lenge eg leverer. Men vi har likevel kjernetid mellom 08.30-14.30, så med mindre eg er eksternt eller jobbar heimafrå skal eg vere på kontoret i den tida. Forøvrig gjer eg som eg vil.

Men jobbar kvar kveld frå telefonen likevel.

Gammel 28-08-14, 10:40   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Nei, føler det blir litt påtatt liksom; se på meg og musklene mine liksom. Ikke sett så mange andre som flexer på jobben min heller egentlig. Flexing er nok ett relativt ukjent begrep i barnehager. : overtrøtt:

Jeg tenkte som Blåbær og syntes det var en festlig spørsmålsstilling.

Jeg treningsskryter på IG. Der hender det jeg flexer.

Gammel 28-08-14, 11:16   #32
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en såkalt særskilt uavhengig stilling (dvs ikke betalt overtid). Jeg er stort sett på kontoret hver dag, men har også hjemmekontor en gang iblandt. Har mye telefonmøter med andre deler av verden, så da spiller det liten rolle hvor jeg er. Jobbet veldig mye på kveldene før, nå prøver jeg å gjøre det sjeldnere, men det må jo til innimellom. Da LilleVenn var liten, var det veldig greit å kunne gå fra kontoret tidlig (16) og så heller jobbe på kvelden etter at hun hadde lagt seg. Nå legger hun seg så sent at det ikke lengre er aktuelt..

Setter stor pris på denne fleksibiliteten og skjønner veldig godt at lærerne ønsker å beholde den.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:34   #33
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det. Det gikk veldig greit den tiden jeg hadde regelmessig jobb utenfor normal arbeidstid. Typisk: Jobbet 10 timer en helg, da var det helt kurrant å gå 1 time tidligere i 10 dager.

Senere endret jeg på arbeidstid, og da har jeg også endret på flexingen. Jeg liker veldig dårlig å jobbe 1 time på kvelden. Synes det blir for lite til å egentlig jobbe noe særlig (det er OK i enkelttilfeller, hvis jeg må gjøre noe helt spesielt), og det blir veldig "hakket" å jobbe på den måten (jeg har også en jobb som "hakker" helt av seg selv, så jeg prøver å kompensere ved å strukturere).

Har flexet rutimessig i over 10 år med å justere på når jeg starter på jobb. Jeg og mannen jobbet da annenhver uke med å begynne 07.00 ene uken og 09.00 andre uken. Nå er ungene så store at det ikke er nødvendig, men jeg ønsker å gå 15.00, så jeg blir å prøve å arbeide fast fra morgenen av fra neste uke. Og det er jo utnyttelse av flexitiden det også.

Gammel 28-08-14, 11:36   #34
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjernetid mellom ni og tre, og kan jobbe fleksibelt utenom det. Dvs at kommer jeg halv ni går jeg halv fire. (jobber redusert)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:43   #35
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skriver ikke timer, jobber når jeg må og har fri om jeg kan. Så lenge jeg leverer det jeg skal, har jeg stor frihet. Vi starter veldig sjelden møter på huset før klokken ni, noe som gir meg rom til å ha rolige morgener med jentene. Jeg setter veldig pris på å ha det sånn, selv om det på sett og vis gjør at man alltid er delvis på, som Tussa sier.

Gammel 28-08-14, 11:45   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det nettopp det som ligg i ei særskilt uavhengig stilling med innbakt overtid. Med mindre eg har ferie og er off off er det ei forventning om at om noko skjer skal eg vere tilgjengelig. Og denne tilgjengeligheten blir eg betalt for gjennom lønna mi gjennom året.

Gammel 28-08-14, 11:51   #37
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg jobber for så vidt ofte om kvelden og i helger, men jeg trives ikke med en rutine hvor jeg kompenserer for ikke-full dag på jobb med innhenting hver kveld, nei. Jeg vil ha fulle dager på kontoret, og hvis jeg skal jobbe om kvelden, må det ha med en deadline å gjøre. Jeg jobber uansett en god del mer enn normal arbeidsuke.

Jeg har en jobb med ekstremt stor frihet, da.

Sånn har jeg det også.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:54   #38
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det var godt å høre at det er flere enn meg som misliker å jobbe om kvelden i kombinasjon med mellomstore barn. Jeg raser vanligvis rundt og organiserer, lager mat, kjører på trening, setter på klesvasken, hjelper med lekser osv. - Jeg misliker sterkt de kveldene jeg må sette meg direkte ned med jobb 21.30. Jeg er jo sliten og trenger å kose meg i fred på vanlige hverdagskvelder.

I praksis blir det til at jeg gjør 30 min til en times jobb en og annen kveld, noen ganger mens barna er våkne og holder på med noe, andre ganger på en sein kveld.

Når det gjelder flexitid, så bruker jeg det aktivt. Foretrekker å få jobbet fra 8.15 til 16.15, men har kjernetid 9-15. De dagene jeg skal hente barn på SFO går jeg 15.30 og tar det igjen på dager jeg ikke har barna hos meg (50/50).

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 11:55   #39
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For meg er det nettopp det som ligg i ei særskilt uavhengig stilling med innbakt overtid. Med mindre eg har ferie og er off off er det ei forventning om at om noko skjer skal eg vere tilgjengelig. Og denne tilgjengeligheten blir eg betalt for gjennom lønna mi gjennom året.

Nettopp. Og jeg syns det er gull, mens jeg vet andre syns det er slitsomt.

Gammel 28-08-14, 12:00   #40
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også særskilt uavhengig stilling. På i kontrakten min, men også i praksis. Det er allikevel en betegnelse som misbrukes. Det er altfor mange som har det i kontrakten og derfor ikke får overtidsbetalt, samtidig som arbeidet de utfører ikke er særskilt uavhengig. Det tjener arbeidsgiver på.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.