|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?
Eller arbeidstakar. Mange har jo overtid innbakt uten å være i nærheten av å jobbe dei 200 overtidstimane som NHO anbefaler blir lagt på grunnlønna. Meg sjølv inkludert.
|
|
|
|
#42 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#43 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Arbeidstilsynet sin definisjon er interessant:
|
|
|
|
#44 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jepp! Og i tillegg skal du faktisk også prioritere egne oppgaver. Det er veldig mange som ikke kan gjøre det, til tross for at stillingen er definert som særlig uavhengig.
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Jeg HAR ikke, nei. Jeg ble ikke værende. Jeg liker orden i sysakene. Heia Staten.
|
|
|
#47 |
|
kan tilsettes alkohol
|
I forrige jobb, ja. Jeg skjønner. Bra du ikke har det slik nå.
|
|
|
#48 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jepp, jeg flexer neste hver dag. Kommer kl. 8.30 og er til 18.00 en dag i uka. De andre har jeg stort sett normal-arbeidstid og så prøver jeg å komme meg ut døra før 15.00 om fredagene. Jobber noen timer hver søndagkveld og ca. annenhver lørdag (typisk 4-5 timer). Fleksitid er det viktigste godet i min jobb, og jeg blir pissesur og stikker om det forsvinner. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Textrovert
|
Aldri mer. Jeg skal vite nøyaktig hva jeg går til før jeg takker ja til en jobb fra nå av.
|
|
|
#50 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Eg fleksar så til dei grader at jobb og fritid flyt heilt saman. Det har sine klare drawbacks (finst det eit norsk ord?), men fordelene er svært store også. Enn så lenge er eg godt fornøgd. Eg har heile jobben min på PC og telefon. Møter blir gjerne tatt som telefonmøter via lync, men prøver å vere ei fast kjernetid på den fysiske arbeidsplassen 3 dagar i veka. Eg jobbar når eg vil, og tar ferie når eg vil. Og jo, eg er altfor ofte i jobb-modus, sjølv om eg ikkje jobbar. Kunne skreve ferdig ein rapport, men ser TV på fredagskveld likevel. Det gir uro.
|
|
|
#51 |
|
I mål
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser ikke egentlig, klarer stort sett være på jobb 7,5 timer daglig som er min arbeidstid. Jobber ekstra om kvelden. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Shake it out!
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flexer i ny og ne. Stort sett med at jeg noen dager kommer tidligere og går senere, mens jeg andre dager kommer senere eller går tidligere. I teorien har vi det sånn at vi ikke får avspasere mer enn 10 dager i året. I praksis bryr sjefen min seg lite om hvordan jeg fører timene så lenge summen går opp og jeg får gjort det jeg skal. Jeg har også mulighet for Gjemmekontor ved behov.
|
|
|
#53 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Når jeg jobber hjemmefra gjør jeg forresten alt det som må gjøres, men som jeg ikke har tid til om dagen. Ofte rutine-oppgaver som har en tendens til å flytte seg lenger og lenger ned på lista når man er på kontoret. Da kan jeg fint se litt på tv samtidig. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser mye, men sjelden med ekstra timer på kveldstid. Det er en del arrangement og ubekvemme tider (søndag og kveld) da jeg må være på jobb. Dette gir meg ekstra timer til å komme seinere og gå tidligere, for å rekke diverse henting og levering.
|
|
|
#55 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det er vel det samme som overtidsbetalt? Da får du jo dobbel lønn den timen. Eventuelt dobbel tid å avspasere.
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser litt, det vil si at når jeg har barn er jeg på jobb litt kortere enn jeg må til vanlig, men jeg har da mulighet til å ta det igjen de ukene jeg har barnefri.
|
|
|
#57 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser slik barneskolelærere flekser. Jobber 50 timer i uka i perioder, 35 timer i andre perioder. Mandag - onsdag er jeg uansett på jobb fra 7.45 (i travle perioder) eller 8.15 (i rolige perioder)-16. Torsdag og fredag kan jeg gå 14.30 i rolige perioder, men sitter til rundt 16 i travle perioder. I tillegg har jeg med meg jobb hjem etter behov, eller sitter på jobb utover ettermiddagen, i snitt 1-2 timer i løpet av uka + 3-4 timer i helga.
|
|
|
#58 |
|
lettere utlada
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg må ikke lese på forum kvart over ett om natta!!
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det blir allikevel ikke helt det samme når man ikke har mulighet til å ta det ut i penger. Men blir lang sommerferie av slikt da. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Mange med innbakt overtid har heller ikke kompensert for 200 timer overtid. Meg selv inkludert. |
|
|
|
![]() |
|
|