Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskning?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-14, 15:54   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskning?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

rine, eg trur kanskje du får eit bittelitt anna inntrykk dersom som trykker på linken til sjølve avhandlinga og les innholdsfortegnelsen. Og dersom du gidd kan du bla litt i den og lese litt frå side 12 og utover også for å få eit innblikk på kva fagfeltet handlar om.

Forskeren kallar det ei fenomenologisk prosjekt.
Eg driv med kvantitative metodar sjølv og kan veldig lite om kvalitative metodar. Eg må også innrømme at eg er veldig skeptisk til fenomenologi etter å ha hørt på eit foredrag av nokre som holder på med det på min arbeidsplass. Svada-alarmen gjekk ganske raskt, kan du sei
Men det kan likegodt vere knytta til at dei som holdt foredraget rett og slett ikkje var spesielt gode fenomenologar(finst det ordet?)
Til tross for skepsisen min til fenomenologi syns eg faktisk at det var ganske interessant å lese det han skriv. Men om kvaliteten på forskninga er god er det umulig for meg å vurdere sidan eg ikkje kan desse metodane.

Hva er det du er skeptisk til med tanke på fenomenologi? Hva er det du mener er svada?

Etter min mening har fenomenologien tilført utrolig viktige perspektiver med tanke på forståelse av verdens fenomener.

Husserl, Heidegger, Sartre og Beauvoir har vært revolusjonerende i så måte.

Fenomenologi er ikke enkelt håndgripelig og jeg tror aldri jeg har brukt så lang tid pr side lest pensum som fenomenologipensumet.
I møte med en del av verdens utfordringer i dag tenker jeg at fenomenologien er utrolig viktig sammen med andre tilnærminger for å få et mest mulig utfyllende bilde av fenomener som er vanskelige å forstå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.