Sv: Synonymer
Hvis det er den første feilen du har funnet på 4 år, så tenker jeg at det får være greit nok.
Den læreren Snuppa hadde i 2. klasse tok det slett ikke ille opp da jeg i en e-post (som egentlig hadde et helt annet tema) at jeg gledet meg til å høre hva Maria og Josef hadde gjort i Jerusalem rundt juletider. Jeg visste hva de hadde foretatt seg i Betlehem, men så frem til å lære om besøket i den relativt nærliggende byen. Hun gjorde stort sett alt annet riktig, så jeg turte å kommentere det.
Når det gjelder rettingen av ukeprøven, så tenker jeg at det også avhenger av eleven. Jeg hadde ønsket at begge mine barn fikk feil på synonym 2 og 3 der, men hos elever som vanligvis ikke svarer eller svarer fullstendig feil, så ville jeg kanskje ikke ønsket at de rettet på det. Slik jeg forstår det så er Storebror hos dere realtivt faglig sterk, og da synes jeg det blir feil at dette blir godkjent.
Vi har avtale med begge ungenes lærere om hva som skal rettes, og det er læreren som har etterlyst dette. De ønsker at ikke all skrivelyst drepes fullstendig, og mener at det er viktigere at de skriver enn at alt de skriver blir 100 % korrekt.