Sv: Synonymer
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Det er veldig godt mulig å ha veldig gode karakterer i norsk, engelsk og matte fra vgs selv med ganske store huller i kunnskapen fra barneskolen. Og fortsatt er det sånn at alt pensum ikke kan dekkes i de årene lærerutdanninga tar og at vi må basere oss på å lære lærerstudenter hvordan de tilegner seg kunnskap og lærer bort igjen framfor at de skal være utlærte når de kommer ut fra høyskolen.
Jeg mente ikke å si noe konkret om denne læreren, men du brukte jo selv dette som et argument for at denne læreren passet best i småskolen på grunn av det faglige nivået.
Jeg ser ikke helt hvordan du kan gå ut av VGS med veldig god karakter i norsk/nynorsk uten å vite hva et synonym er. Det vil vel avsløre seg underveis at grunnleggende forståelse i faget mangler? Tekster skal analyseres, skrives, diskuteres...
Uansett, med et god bakgrunn å bygge på i de viktigste fagene, er det større sannsynlighet for at man kommer ut i andre enden av studiet med et godt grunnlag for å kunne gi god undervisning. At folk, uansett yrke, aldri blir helt utlært vet selvfølgelig jeg også, men i mitt yrke er det allikevel noen ting som det rett og slett bare er forventet at jeg kan og vet.